S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Contractació de serveis per controlar l'absentisme laboral
CNS 58/2014
El tractament de dades de salut amb la finalitat de fer un control de la situació de baixa per una empresa contractada per l'empresa on el treballador presta serveis, que no tingui la consideració de Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social, no s'adequaria a la normativa de protecció de dades, en atenció al que disposa la Llei 35/2014, de 26 de desembre.
27/02/2015
Enregistrament de les trucades que es fan des de la policia local
CNS 2/2015
La legitimitat i la proporcionalitat de l'enregistrament de les trucades sortints fetes des de la prefectura de la Policia Local de l'Ajuntament dependrà de la finalitat que es persegueixi, les condicions en què es dugui a terme i l'existència d'alternatives menys intrusives que permetin assolir la mateixa finalitat. Requerirà, en els casos en què sigui admissible, informar-ne prèviament tant els treballadors de l'Ajuntament com les persones amb les quals es posen en contacte telefònicament, llevat que afecti la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals (article 24.1 LOPD).
29/01/2015
Difusió d'imatges captades a les instal·lacions esportives municipals
CNS 3/2015
L'enregistrament i retransmissió dels esdeveniments esportius que se celebrin en les instal·lacions esportives municipals, en què les imatges de les persones apareguin com a merament accessòries, resultaria conforme amb la LOPD, en atenció a l'habilitació de l'article 8.2.c) LO 1/1982. Ara bé, la captació d'imatges de les persones que s'entrenen en aquestes instal·lacions requeriria el consentiment previ i informat dels afectats o, si fos el cas, el dels seus pares, tutors o representants legals, llevat d'altra habilitació legal.
27/01/2015
Compliment del deure d'informació i el principi de consentiment en la recollida de dades que es duu a terme amb ocasió d'un procés participatiu
CNS 55/2014
La LOPD habilita la recollida per una administració pública de les dades personals identificatives de les persones que prenen part voluntàriament en un procés de participació. Amb caràcter previ és necessari informar les persones afectades dels aspectes previstos a l'article 5 LOPD mitjançant un sistema que permeti acreditar-ne el compliment.
30/10/2014
Informe en relació amb el Projecte de decret per a la detecció precoç, el diagnòstic, el tractament i el seguiment de la hipoacúsia neonatal
PD 13/2014
05/09/2014
Accés de les Forces i Cossos de Seguretat a dades personals contingudes a les històries clíniques
CNS 42/2014
En atenció a la previsió específica de l'article 22.3 de la LOPD, el centre sanitari haurà de procedir a la cessió de dades de salut contingudes en la història clínica d'un pacient, sense consentiment exprés d'aquest, a les Forces i Cossos de Seguretat, només en el cas que aquestes actuïn exercint funcions de policia judicial, en els termes de la normativa aplicable.
04/09/2014
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Accés de l'entitat que gestiona lloguers d'habitatges a informació de les persones llogateres
CNS 37/2014
La comunicació, per part de l'Ajuntament a una entitat pública que gestiona lloguers d'habitatges, d'informació relativa a les persones llogateres que incompleixen reiteradament el pagament de les quotes de lloguer, requereix, a manca d'altra habilitació legal, el consentiment de les persones titulars de les dades, que haurà de ser exprés en el cas que es comuniquin dades especialment protegides (article 7 LOPD).
18/07/2014
Adequació del Protocol d'actuació d'un diari oficial a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 33/2014
Es valora positivament l'elaboració d'un Protocol d'actuació en relació amb la publicació de dades personals en un diari oficial, en la mesura que pretén garantir el compliment del principi de qualitat en aquest àmbit, si bé es recomana incorporar-hi alguna directriu addicional relacionada amb la limitació temporal de la informació personal publicada al diari oficial i amb les actuacions a seguir en cas d'exercici dels drets d'habeas data pels afectats.
16/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
Cessió de dades entre Administracions públiques per a la gestió de tarifes socials aplicades a la factura de l'aigua
CNS 23/2014
La cessió, sense consentiment, de la informació relativa a les persones beneficìàries del cànon social de l'aigua a una altra administració pública, per tal d'aplicar-los la tarifa social de l'aigua, estaria habilitada per l'article 21 de la LOPD, atès que es produeix entre administracions públiques per a l'exercici d'una mateixa competència. D'altra banda, per tal de garantir que el tractament de dades que es deriva de la subscripció del conveni de col·laboració examinat s'adeqüi a la LOPD, seria recomanable subscriure un contracte d'encàrrec del tractament.
27/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Total de pàgines: 37