S'han trobat 662 resultats amb els descriptors Ajuntament
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa a l’ús de la dada del correu electrònic d’una persona per notificar l’inici del procediment administratiu
CNS 38/2023
La normativa de protecció de dades habilita el tractament de les dades de les persones interessades per tramitar el procediment administratiu. Ara bé, l’ús del correu electrònic només està previst per a l’enviament dels avisos de notificació, excloent-hi expressament el seu ús per a la pràctica de notificacions.
En qualsevol cas, cal fer avinent que el correu electrònic tampoc reuneix els requisits tècnics que estableix l’article 57 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
06/02/2024
Resolució d'arxivament. Enviament de missatges de WhatsApp a un grup de persones sense el seu consentiment i esmentant un regidor.
IP 177/2023
S'arxiva la denúncia, ja que no s'ha provat que el número de telèfon des del qual es van enviar els missatges sigui de titularitat municipal. Tampoc s'ha provat la creació d'un grup de WhatsApp sense consentiment dels suposats integrants, ni la difusió de dades personals d'un regidor a través dels missatges esmentats.
23/01/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Difusió il·lícita de dades de salut i manca de designació de DPD.
PS 56/2023
Es resol declarar que l'ajuntament va vulnerar el principi de confidencialitat quan el servei de RH va enviar un informe mèdic del denunciant al seu superior jeràrquic del cos de la Policia Local i a l'administrativa en funcions, com a conseqüència d'una errada humana. També es declara que l'ajuntament va vulnerar l'article 37 de l'RGPD, atès que en la data dels fets no havia designat un delegat de protecció de dades.
04/12/2023
Captació i difusió de la imatge d’un menor per xarxes socials.
IP 298/2022
El denunciant es queixa que un treballador municipal (un bidell) va fer unes fotos del seu fill, que s'havia fet mal entrenant en el camp esportiu municipal, i les havia difós. S’arxiven les actuacions, atès que no ha quedat acreditat que l’autoria de la fotografia del menor lesionat i la seva difusió posterior recaigui en el bidell de l’ajuntament.
04/12/2023
Tractament de dades personals per part de dos agents de la policia local.
IP 40/2022
L'objecte de la denúncia era manifestar que dos treballadors de la comissaria de la Policia Local van comunicar a una tercera persona el TIP i el lloc de feina del denunciant. Tanmateix, de la documentació aportada durant la fase d'informació prèvia s'infereix que la persona a qui es van comunicar les dades ja coneixia aquesta informació. Per això, es considera que no s'ha acreditat que fossin els agents qui li revelessin dades personals del denunciant. Per tot això, s'arxiven els fets.
22/11/2023
Total de pàgines: 67