S'han trobat 576 resultats amb els descriptors Ajuntament
Instal·lació de càmeres de videovigilància en les aules de les llars d'infants municipals
CNS 37/2022
La instal·lació d’un sistema de videovigilància a l’interior de les aules de les llars d’infants municipals podria resultar proporcionada davant indicis raonables de la possible comissió d’un fet il·lícit greu per part d’una persona treballadora vers algun dels infants, de manera excepcional i limitada en el temps, i sempre que s’informi en els termes de l’article 89 de l’LOPDGDD. El responsable però no tindria suficient legitimació per instal·lar aquest sistema per tal que els progenitors i/o tutors legals puguin visualitzar en directe imatges sobre les activitats que hi realitzen els seus fills.
22/12/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades treballadors
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- VIDEOVIGILÀNCIA
Comunicació de dades del Padró municipal d'habitants a un regidor
CNS 35/2022
L’accés dels regidors a dades personals incloses en el Padró municipal d’habitants pot resultar habilitat quan, tenint en compte les finalitats pròpies del Padró, l’accés sigui necessari i proporcionat per al desenvolupament de les funcions de control de les activitats de la corporació municipal, o d’altres funcions que puguin tenir atribuïdes el regidor, en els termes previstos a l’LRBRL. No resulta justificat l’accés del regidor al Padró municipal d’habitants per configurar el programa electoral del grup municipal en relació amb les ordenances fiscals, per realitzar els càlculs pertinents, identificant les persones que hi son inscrites.
16/12/2022
Política d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'un Ajuntament
CNS 36/2022
La política municipal d’ús dels sistemes d’informació i dispositius digitals ha d’abastar normes clares sobre la gestió que es farà del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat, i sobre els accessos a la informació que conté, tant amb motiu de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de la persona treballadora. També ha d’incloure previsions específiques respecte l’ús adequat dels sistemes d’informació per part del seu personal i el control que en pot fer l’Ajuntament per garantir-ne la seguretat i el bon funcionament. Respecte les peticions d’accés i obtenció de còpia dels correus electrònics per part de persones ex treballadores, cal tenir en compte les observacions fetes en aquest dictamen.
12/12/2022
Denegació d'accés als informes del compliance officer i d'un assessor extern d'una empresa municipal
IAI 44/2022
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés de la persona reclamant a la informació relativa a les persones jurídiques o als informes que no continguin informació personal. Tampoc impedeix l’accés a la informació merament identificativa del compliance officer i dels advocats externs que han redactat els informes. Ara bé, respecte a la informació relativa a les persones presumptament responsables, la persona denunciant i, si escau, testimonis, s’ha de facilitar de manera anònima. I en la mesura que no sigui possible l’anonimització efectiva, l’accés s’ha de facilitar a través d’un resum de les actuacions practicades, de manera que no siguin identificables les persones físiques afectades.
24/11/2022
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 44/2022
L'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades vinculada a la implantació del servei de recollida de residus porta a porta s'ha d'efectuar abans l'inici del tractament i ha d'avaluar els riscos que el tractament comporta per als drets i llibertats de les persones afectades.
03/11/2022
Denegació d'informació sobre els processos selectius del personal d'un Ajuntament
IAI 41/2022
La normativa de protecció de dades no impedeix accedir a la informació relativa a la convocatòria i les bases dels processos selectius realitzats per l’Ajuntament, la resta d’actes dels processos sotmesos a publicació i, en particular, als resultats del processos convocats. Ara bé, prenent en consideració les circumstàncies que concorren en el cas particular, des del punt de vista de la finalitat general de transparència no estaria justificat l’accés a les proves realitzades per les persones candidates en cadascun dels processos selectius, ni als contractes de treball formalitzats.
02/11/2022
Sol·licitud de supressió de dades personals recollides en el marc d'un procés selectiu.
PT 69/2022
La persona reclamant es queixava que quan es va presentar al procés de selecció convocat per l'Ajuntament, li varen indicar que s'havia de connectar a la plataforma Zoom i que la gravarien, mentre que a la publicació de les bases que regien el procés de selecció, hi constava que la prova pràctica havia de ser oral. Aquesta persona també manifestava que l'Ajuntament hauria publicat al seu Portal de la Transparència, els resultats del procés selectiu, on constava com a no apta (juntament amb el seu nom i cognoms). Es declara extemporània la resolució de l'Ajuntament, estimatòria de la sol·licitud de la persona reclamant.
19/10/2022
Denegació del dret d'accés.
PT 65/2022
La persona reclamant va demanar còpia de l'examen que va realitzar amb motiu de la seva participació en el procés de selecció per a formar part de la borsa de treball d'auxiliars administratius/ves convocat per l'Ajuntament. L'Ajuntament li va denegar verbalment la còpia del seu examen adduint que no es tractava de l'exercici del dret d'accés a dades recollit a la normativa de protecció de dades, i que l'Autoritat no era competent per a resoldre aquesta qüestió. S'estima la reclamació d'exercici del dret d'accés de la persona reclamant, atès que en demanar accés a les seves dades personals sí resulta d'aplicació la normativa de protecció de dades i, en conseqüència, per a dirimir aquesta qüestió també és competent l'Autoritat.
19/10/2022
Desatenció dret d'accés.
PT 57/2022
La persona reclamant va formular una petició d'accés a l'Ajuntament de Barcelona referent a una enquesta telefònica per a valorar la seguretat ciutadana de la seva població, i va manifestar que l'Ajuntament no li havia donat resposta. L'Ajuntament sí va donar resposta a la seva petició, indicant-li que l'organisme responsable del tractament de dades per a la realització de l'enquesta era l'Autoritat Metropolitana de Barcelona, i que s'havia de dirigir a aquesta entitat per a demanar l'exercici del seu dret.
19/10/2022
Manca contracte encarregat del tractament. Tractament i cessió de dades per part dels Serveis Socials.
PS 48/2022
Els Serveis Socials Bàsics (SSB) de l'Ajuntament va encarregar a una entitat externa el seguiment psicoterapèutic d'algunes famílies, sense haver subscrit el preceptiu contracte d'encarregat del tractament.
En aquest procediment també s'arxiven d'altres fets denunciats, en concret:
1) La recollida per part del SSB d'un informe que l'EATAF havia elaborat en el marc d'un procés judicial de família, en el que constaven les dades del denunciant, sense comptar amb el seu consentiment. El tractament d'aquest informe pel SSB està habilitat per la normativa de serveis socials i de protecció a la infància i l'adolescència.
2) El tractament del citat informe de l'EATAF per part dels SSB, sense haver informat a la persona denunciant. El dret d'informació estava excepcionat d'acord amb el que disposa l'art. 14.5.c RGPD
3) Cessió de dades, sense consentiment del denunciant, entre els SSB i l'entitat externa. No hi ha comunicació de dades en la mesura que l'entitat actua com encarregada del tractament dels SSB.
19/10/2022
Total de pàgines: 58