S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Tractament de dades personals en el marc de formacions obligatòries.
IP 90/2022
La persona denunciant es queixava pel fet que l'Ajuntament denunciat va accedir a la informació referida a les hores en què determinats agents de la policia municipal van realitzar formacions obligatòries en matèria de prevenció de riscos laborals (PRL), i denunciava que l'entitat va difondre a terceres persones alienes a la Junta de Personal de l'Ajuntament, un llistat amb el número TIP i l'horari en què cada agent va fer la formació. L'esmentat llistat indicava si la formació s'havia realitzat fora o durant la jornada laboral. En relació amb aquests fets, l'Autoritat ha resolt l'arxivament de la denúncia atès que, d'una banda, no ha quedat acreditada la difusió de la informació personal dels treballadors a terceres persones no autoritzades i perquè, d'altra banda, el tractament de dades referit al temps en què cada agent es va connectar al curs, es troba legitimat per l'article 6.1 apartats b, c i e RGPD, en connexió amb l'art 19 LPRL atès que la informació era necessària per valorar el dret de cada treballador d'obtenir una compensació horària.
08/02/2024
Publicació d'imatges de menors a Instagram.
IP 476/2022
Es dicta resolució d'arxivament, perquè les imatges publicades són compatibles amb la normativa de protecció de dades i amb el principi de minimització. En relació amb una imatge concreta d'un primer pla d'una nena, la imatge és difusa i borrosa. Després d'haver intentat sense èxit, durant la fase d'investigació prèvia, obtenir una còpia del vídeo del qual s'hauria extret la imatge, no existeix prova suficient que acrediti el fet denunciat.
08/02/2024
Accessos indeguts a la història clínica compartida a Catalunya (HC3).
PS 47/2023
Una metgessa va accedir a l'HC3 de la persona denunciant, sense el seu consentiment i sense que aquests accessos estiguessin relacionats amb cap actuació assistencial o de diagnòstic.
17/01/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Confidencialitat i licitud.
PS 37/2023
L'escola va cometre dues infraccions: 1. Va enviar un correu electrònic a totes les famílies del centre, al qual van adjuntar un llistat on hi constaven el nom i cognoms i el curs de tots els alumnes (vulneració principi confidencialitat). 2. L'escola va enviar un segon correu electrònic a diferents famílies d'alumnes d'infantil, al qual s'adjuntava un llistat de cites (dia i hora) per fer un test d'antígens als alumnes; els quals constaven identificats amb el número de la targeta sanitària (TIS) (vulneració del principi de licitud en el tractament de dades de salut).
12/12/2023
Dictamen en relació amb la consulta formulada per l’Ajuntament sobre la possibilitat d’enviar una carta a les persones majors de 65 anys del municipi per informar-les d’un projecte pilot i demanar el seu consentiment.
CNS 30/2023
L’Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal en exercici de les competències municipals per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l’exercici de les competències que té encomanades. Per tant, l’Ajuntament pot enviar les cartes informatives.
Ara bé, d’acord amb el principi de qualitat, s’han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa. Per tant, les dades necessàries per l’enviament de les cartes informatives son el nom, cognoms, domicili i data de naixement.
Per a que el consentiment atorgat pels participants es consideri vàlid, caldrà que aquest compleixi amb els requisits establerts a l’LOPDGDD i l’RGPD segons amb l’exposat al fonament de dret IV d’aquest informe.
11/12/2023
Total de pàgines: 37