S'han trobat 366 resultats amb els descriptors Principi licitud
Utilització de Whatsapp i Spotbros en les comunicacions advocat-client
CNS 24/2013
En relació amb el tractament de dades dels usuaris de Whatsapp i de Spotbros situats a Espanya, resulten aplicables els principis i garanties de la LOPD. Sens perjudici de la responsabilitat sobre el tractament de les dades dels usuaris de les apps que pugui correspondre a les respectives empreses (Whatsapp i Spotbros), l'advocat té un grau de responsabilitat específic respecte el tractament de les dades dels seus clients, que inclou l'elecció dels canals de comunicació més adients amb els seus clients. Tant Whatsapp com Spotbros expliciten en la informació de les respectives pàgines web que no poden garantir la seguretat de la informació tramesa utilitzant les respectives apps. Tenint en compte això, juntament amb diverses vulnerabilitats detectades, i atès que en el context de la relació entre advocat i clients pot ser habitual la comunicació i tractament de dades sensibles (article 7 LOPD), la utilització de les aplicacions de Whatsapp i de Spotbros no resulta recomanable, en relació amb la seguretat exigida per la LOPD i el RLOPD.
02/07/2013
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es crea el fitxer Adhesions a propostes impulsades pel Govern de la Generalitat
PD 16/2013
20/06/2013
Deure d'informació i recollida del consentiment en fitxers per a la gestió de processos judicials
CNS 30/2013
Atès que la la llei atribueix l'assessorament en dret i la representació i defensa de l'Administració de la Generalitat davant els jutjats i tribunals al Gabinet Jurídic, pot ser suficient el compliment del deure d'informació i la recollida del consentiment per part del departament que ha recollit la informació i l'ha tramés al Gabinet Jurídic que introdueix aquesta informació a les seves bases de dades, sense que hagi de complir amb els requeriments de la LOPD, sempre que no s'alteri la finalitat per a la qual va ser recollida la informació. En el cas que la informació que s'incorpori a les bases de dades del Gabinet Jurídic provingui dels jutjats i tribunals, ateses les previsions d'aquesta comunicació per les corresponents legislacions processals per tal de fer efectiu el dret de defensa, tampoc resulta necessari que el Gabinet Jurídic compleixi amb el deure d'informació, ni que reculli el consentiment respecte les dades aportades al plet per les altres parts.
17/06/2013
Deure d'informació i recollida de consentiment en un sistema de gestió interdepartamental d'iniciatives
CNS 31/2013
En la mesura que la introducció de dades de caràcter personal en el SIGOV per part de diferents departaments afectats, no comporti un canvi en la finalitat del tractament per al qual van ser obtingudes, no seria necessari donar compliment de nou al deure d'informació, ni a l'obtenció del consentiment de les persones afectades per part del departament responsable del SIGOV, si això ja es va dur a terme per part del departament que ha introduït la informació.
17/06/2013
Informe en relació amb la Proposta de Reglament municipal de govern obert i participació ciutadana, de l'Ajuntament de Premià de Mar
PD 15/2013
04/06/2013
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a la concessionària del servei públic d'abastament d'aigua del municipi
CNS 28/2013
L'empresa concessionària, com a responsable de diversos fitxers, pot tractar les dades que s'hi contenen, sens perjudici que l'Ajuntament com a titular del servei és el responsable darrer d'aquesta informació. Qualsevol comunicació de dades del Padró o d'altres fitxers de l'Ajuntament és una comunicació de dades sotmesa al règim de la LOPD (articles 11 i 21), excepte si s'estableix un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i articles 20 a 22 del RLOPD). La formalització de l'encàrrec es pot fer en les clàusules específiques incloses en el contracte, si escau mitjançant un annex o addenda.
23/05/2013
Informe en relació amb la verificació dels requisits dels beneficiaris de la Cartera de Serveis Socials
PD 8/2013
02/04/2013
Informe en relació amb la utilització del Registre Central de Persones Assegurades per a fomentar la participació ciutadana
PD 4/2013
18/03/2013
Gravació i difusió de les sessions dels plens municipals
CNS 16/2013
La gravació i posterior difusió de les sessions del Ple a través del portal web municipal per part del mateix consistori, si així ho preveu el Reglament orgànic municipal, resulta conforme amb la LOPD, en tractar-se d'una cessió de dades que compta amb habilitació en la legislació vigent en matèria de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels afectats.
04/03/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- TRANSPARÈNCIA
Lliurament de la relació de llocs de treball del personal laboral d'un ens públic al Comitè d'Empresa
CNS 7/2013
Cal donar publicitat de la RLT dels treballadors laborals de l'entitat i posar-la a disposició del Comitè d'Empresa, amb el contingut mínim que disposa la normativa aplicable. La comunicació de la RLT al Comitè d'Empresa, fins i tot si permet identificar de forma indirecta les persones que ocupen un lloc de treball, no vulnera la normativa de protecció de dades personals, doncs la publicació de la RLT està prevista en normes amb rang legal (EBEP i DL 1/1997), per la qual cosa no és necessari el consentiment dels afectats. La informació sobre retribucions que pot constar a la RLT inclou tant el sou base, com les retribucions complementàries vinculades al lloc de treball, i en canvi no inclou les retribucions vinculades a un treballador concret que ocupa el lloc de treball.
25/02/2013
Total de pàgines: 37