S'han trobat 1.004 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Quadres de vacances amb el NIF dels treballadors; ús de l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral, i nom erroni del DPD.
PS 53/2023
Es declara que el Departament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de minimització, per haver desat en una carpeta d'ús compartit entre les unitats d'una Subdirecció general els quadres de vacances dels treballadors d'aquestes unitats, que contenien el seu nom i cognoms i NIF complet de cadascun (el NIF és excessiu).
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va acordar arxivar 3 fets denunciats: 1) un, referit a la recepció d'un correu sospitós de suplantació d'identitat (phishing): es va arxivar perquè el Departament va confirmar la veracitat del correu i de la identitat de la persona remitent, qui va enviar el correu en exercici de les seves funcions; 2) un segon, referit a la petició del Departament perquè el denunciant fer ús del l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral: es va arxivar atès que finalment la persona denunciant no en va fer ús; i 3) un tercer, sobre la identificació errònia del DPD: es va arxivar atès que aquesta errada no va impedir que la persona denunciant pogués comunicar-se amb el DPD, i en el Registre de DPD consta la informació actualitzada.
29/02/2024
Publicació d'un comunicat amb dades inexactes d'un regidor.
PS 8/2024
L'Autoritat declara que un Ajuntament ha comès una infracció per vulneració del principi d'exactitud, pel fet d'haver publicat un comunicat, en què l'equip de govern criticava el nombre elevat de denúncies presentades per dos grups municipals (GM), i assenyalava que la GAIP havia dictat una resolució d'arxivament d'una denúncia presentada per un regidor, a qui identificava amb el nom i primer cognom i el GM d'adscripció, quan en realitat la GAIP havia emès un dictamen a petició d'una consulta que l'Ajuntament li havia formulat.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part referent a la difusió del nom i cognoms i del GM d'adscripció, atès que aquesta era una informació manifestament pública. També es va arxivar la part referent a la difusió del nombre d'instàncies presentades, atès que s'emmarca en la crítica política i l'exercici del dret d'informació.
29/02/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Vida sexual
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Exactitud
Filtració de dades personals.
IP 360/2023
La denunciant es queixa que la seva veïna té coneixement d'informació confidencial seva, sobre el seu expedient d'habitatge, perquè la seva filla treballa a l'oficina d'habitatge de l'Ajuntament, Gramepark. Es prepara resolució d'arxivament.
29/02/2024
Inexactitud de dades i protecció de dades des del disseny.
PS 82/2023
Es resol declarar que el Departament de Salut ha vulnerat l'article 5 RGPD, que preveu el principi d'exactitud de les dades personals, en connexió amb l'article 83.5.a de l'RGPD, atès que a la plataforma "La Meva Salut" de la persona denunciant s'hi fa constar informació inexacta sobre els professionals sanitaris que la van assistir en diferents ocasions. Així mateix, també es declara que el Departament va cometre la infracció de l'article 83.4.a RGPD, per vulnerar l'art. 25 RGPD, sobre la protecció de dades des del disseny i per defecte. Sobre això, es considera que el programari emprat pel Departament està dissenyat de manera que, en alguns casos, mostra informació errònia sobre el professional associat a diagnòstics mèdics.
20/02/2024
Tractament de dades personals en el marc de formacions obligatòries.
IP 90/2022
La persona denunciant es queixava pel fet que l'Ajuntament denunciat va accedir a la informació referida a les hores en què determinats agents de la policia municipal van realitzar formacions obligatòries en matèria de prevenció de riscos laborals (PRL), i denunciava que l'entitat va difondre a terceres persones alienes a la Junta de Personal de l'Ajuntament, un llistat amb el número TIP i l'horari en què cada agent va fer la formació. L'esmentat llistat indicava si la formació s'havia realitzat fora o durant la jornada laboral. En relació amb aquests fets, l'Autoritat ha resolt l'arxivament de la denúncia atès que, d'una banda, no ha quedat acreditada la difusió de la informació personal dels treballadors a terceres persones no autoritzades i perquè, d'altra banda, el tractament de dades referit al temps en què cada agent es va connectar al curs, es troba legitimat per l'article 6.1 apartats b, c i e RGPD, en connexió amb l'art 19 LPRL atès que la informació era necessària per valorar el dret de cada treballador d'obtenir una compensació horària.
08/02/2024
Cessió de dades a tercers.
IP 395/2022
El denunciant es queixa que han facilitat les seves dades com a denunciant d'una rave a l'organitzador d'aquesta. No s'ha pogut provar ni que l'organitzador de la presumpte 'rave' disposi de les dades personals del denunciant ni tampoc que, en cas que fos coneixedor de la informació, aquesta comunicació fos responsabilitat del Consorci. Arxiu.
08/02/2024
L'Escola publica el domicili particular de la denunciant en el tauler d'anuncis de l'Escola en què treballa.
PS 80/2023
La persona denunciant es queixa que l'Escola ha penjat un comunicat al tauler d'anuncis de la sala de professors que inclou el seu domicili personal. Aquest comunicat va dirigit a la denunciant, amb la finalitat de fer-li saber que ha estat seleccionada com a membre de la mesa electoral en les eleccions de renovació del consell escolar. De conformitat amb la normativa aplicable, el centre escolar ha de publicar la composició de les meses electorals en aquests processos però la inclusió de la dada del domicili particular en aquest comunicat comporta un tractament d'una dada innecessària i excessiva per a la finalitat perseguida. Es dicta resolució definitiva per vulneració del principi de minimització.
08/02/2024
Publicació d'imatges de menors a Instagram.
IP 476/2022
Es dicta resolució d'arxivament, perquè les imatges publicades són compatibles amb la normativa de protecció de dades i amb el principi de minimització. En relació amb una imatge concreta d'un primer pla d'una nena, la imatge és difusa i borrosa. Després d'haver intentat sense èxit, durant la fase d'investigació prèvia, obtenir una còpia del vídeo del qual s'hauria extret la imatge, no existeix prova suficient que acrediti el fet denunciat.
08/02/2024
Total de pàgines: 101