S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Lliurament de la relació de llocs de treball del personal laboral d'un ens públic al Comitè d'Empresa
CNS 7/2013
Cal donar publicitat de la RLT dels treballadors laborals de l'entitat i posar-la a disposició del Comitè d'Empresa, amb el contingut mínim que disposa la normativa aplicable. La comunicació de la RLT al Comitè d'Empresa, fins i tot si permet identificar de forma indirecta les persones que ocupen un lloc de treball, no vulnera la normativa de protecció de dades personals, doncs la publicació de la RLT està prevista en normes amb rang legal (EBEP i DL 1/1997), per la qual cosa no és necessari el consentiment dels afectats. La informació sobre retribucions que pot constar a la RLT inclou tant el sou base, com les retribucions complementàries vinculades al lloc de treball, i en canvi no inclou les retribucions vinculades a un treballador concret que ocupa el lloc de treball.
25/02/2013
Accés als arxius municipals amb la finalitat de dur a terme un projecte d'investigació històrica
CNS 49/2012
Es podria accedir a documents històrics de l’arxiu municipal que facin referència a persones mortes, i també a persones físiques vives, en la mesura que se superi el termini de trenta anys de la producció del document (article 36.1 de la Llei 10/2001), i els documents no continguin dades que afectin la intimitat d’aquestes persones, sense necessitat de consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades contingudes en la resta de documents, no sembla que la LRJPAC pugui servir com a norma habilitadora, per la qual cosa caldria el consentiment. No sembla que hi hagi suficient habilitació legal per accedir sense consentiment a les dades dels padrons fiscals gestionats per l’Ajuntament, en els termes que formula la consulta. L’autorització d’accés a les dades personals que es puguin contenir en els Registres Civils municipals, atesa la normativa aplicable, no correspon a l’Ajuntament.
22/11/2012
Difusió al web municipal de les despeses dels membres del consistori
CNS 48/2012
Des de la vessant del dret a la protecció de dades, res impedeix donar difusió a la informació relativa als subministradors d'un ens local que tenen consideració de persones jurídiques en el seu portal web, atès que resta exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de protecció de dades. En el cas de subministradors empresaris individuals, la difusió podria trobar habilitació a l'article 53 del TRLCSP, per la qual cosa no caldria comptar amb el consentiment dels afectats. Pel que fa a la difusió d'aquella informació que fa referència a l'alcalde, als regidors o als càrrecs de confiança, tot i que no existeixi una norma amb rang de llei que requereixi la seva publicació, aquesta seria conforme amb la normativa de protecció de dades si aquestes persones, com afectades, decideixen donar-hi difusió. Dit això, no es pot descartar que la difusió de la informació pugui realitzar-se, en qualsevol cas, de manera agregada.
08/11/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades empresarials individuals
- DRETS HABEAS DATA
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència
PD 28/2012
18/09/2012
Creació d'un entorn virtual per compartir informació sobre la valoració del personal docent
CNS 41/2012
La comunicació dels informes d’avaluació de les activitats d'un pla de formació, que inclou les dades de valoració dels docents, a un organisme autònom per a l’exercici de les seves funcions, constitueix una cessió de dades personals que troba habilitació a l’article 11.2.c) de la LOPD. L’accés però a aquesta informació per part dels membres d'un òrgan col·legiat d'aquest organisme autònom requereix comptar amb el consentiment previ dels docents, atès que el seu coneixement no sembla ser necessari per a l’exercici de les seves funcions. La creació d’un entorn virtual privat per compartir aquesta informació de caràcter personal, requereix l’adopció de les mesures de seguretat de nivell bàsic.
13/09/2012
Obligació dels membres del cos de Mossos d'Esquadra de comunicar les dades de localització a l'Administració a la qual presten serveis
CNS 39/2012
No és necessari disposar del consentiment previ dels membres del cos policial per tal de tractar dades de localització, d'acord amb la Instrucció 9/2012. En canvi, atès que no existeix vinculació laboral amb terceres persones de contacte alienes al cos policial, és necessari disposar del seu consentiment. El tractament de dades de localització, ha de respectar els principis de qualitat i de finalitat i ha d'estar previst en el corresponent fitxer de titularitat pública.
27/07/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Seguretat pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
Cessió de dades del Padró a un Grup municipal per a tramesa d'informació d'un partit polític
CNS 34/2012
L’accés dels regidors a dades del Padró municipal d’habitants sense consentiment dels titulars pot resultar habilitat en determinats supòsits, per al compliment de les seves funcions (LRBRL). No sembla que l’accés per a l’enviament de documentació pròpia d’un partit polític s’hagi de considerar inclòs en la finalitat legítima per a la qual un regidor pot accedir al Padró, als efectes del principi de finalitat (article 4 LOPD). L’accés per part dels regidors a les dades del Padró (nom i domicili) per a la finalitat plantejada requeriria del consentiment dels titulars de les dades. La possibilitat que sigui el propi Ajuntament el que enviï a determinats veïns del municipi una documentació que, per la informació de què es disposa, es refereix a les activitats d’un partit polític i que per tant és aliena a les activitats de la pròpia Corporació, requereix el consentiment dels titulars de les dades.
12/07/2012
Exigibilitat de consentiment dels afectats en estudis observacionals en matèria de salut
CNS 27/2012
El tractament de dades de salut per a finalitats d’investigació exigeix el consentiment del titular de les dades o, alternativament, que es separin les dades identificatives de les clinicoassistencials, per tal d’assegurar l’anonimat de la persona física titular. A manca de consentiment o d’anonimització de les dades de salut, només es poden tractar sense consentiment si es disposa de la suficient habilitació, prevista en una norma amb rang de llei (article 7 de la LOPD). En la normativa examinada no hi ha previsions, en relació amb l’interès científic rellevant, l’elevat nombre de participants, el caràcter retrospectiu d’un estudi observacional o l’absència de risc per la salut, que permetin eximir de l’obligació de recollir el consentiment dels interessats en relació amb el tractament de les seves dades, en el context dels estudis observacionals. Això, sens perjudici que existeixi una altra habilitació en normes amb rang legal per al tractament de dades personals, en relació amb aquestes circumstàncies.
13/06/2012
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
Comunicació de les dades dels treballadors adscrits a una empresa municipal a una altra administració pública
CNS 13/2012
D’acord amb les competències que la legislació vigent en matèria d’aigües li atribueix, l’empresa pública pot requerir a un ajuntament la informació dels treballadors adscrits al seu sistema de sanejament que sigui necessària per a la preparació i el lliurament del fons d’explotació per a l’any 2011. L’accés amb aquesta finalitat però es podria veure satisfet amb un certificat del cost del personal adscrit a l’EDAR, identificat per categories, o fins i tot amb codis identificatius no desxifrables per tercers, sense incloure-hi dades identificatives. En cas que l’empresa pública sol·liciti les dades per a l’exercici de les funcions de control que li atribueix el Decret legislatiu 3/2002, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de finances públiques, pot accedir a la informació necessària per a dur a terme aquesta funció, si bé de manera proporcionada a la finalitat perseguida amb la inspecció, sense que en cap cas pugui dur-se a terme un accés indiscriminat a tota la informació personal dels treballadors.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Total de pàgines: 37