S'han trobat 370 resultats amb els descriptors Principi licitud
Captació i posterior publicació de fotografies de diferents actes organitzats al municipi
CNS 9/2016
La LO 1/1982 habilita la captació, a través de fotografies, de la imatge de persones identificables que apareix com a merament accessòria en diferents actes organitzats al municipi per a la seva posterior difusió en una revista, amb finalitats divulgatives o informatives de l'acte públic en qüestió. En atenció al superior interès del menor, la difusió legitima a Internet de fotografies de menors efectuades durant la celebració d'actes realitzats a la llar d'infants municipal hauria de limitar-se a les persones de la comunitat educativa, a través de la implantació de mecanismes d'identificació i autenticació.
11/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Cessió de dades a un col·legi professional per al control de l'intrusisme professional
CNS 3/2016
Una universitat pot cedir informació sobre la titulació obtinguda per una persona que hi va cursar els seus estudis a un col·legi professional, per tal de controlar un possible acte d'intrusisme professional, sempre que es tracti del col·legi en què està col·legiada aquesta persona i s'efectuï amb motiu d'un expedient disciplinari contra la seva persona. En cas de no estar-hi col·legiada, el col·legi professional hauria de posar aquests fets en coneixement de l'Administració de la Generalitat, als efectes d'adoptar les mesure necessàries per corregir la conducta d'intrusisme professional.
18/02/2016
Enregistrament per part dels ciutadans de les converses mantingudes amb membres de l'equip de govern municipal
CNS 2/2016
L'enregistrament de la conversa d'un membre de l'equip de govern per un ciutadà en principi requereix el consentiment previ de l'afectat. Ara bé, podria estar legitimat si es fa amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats. La difusió, sense consentiment, d'aquesta conversa podria estar legitimada quan la informació enregistrada sigui veraç, tingui rellevància pública atesa la matèria objecte de la informació o bé la persona implicada, i resulti proporcionada a l'interès general que justifica la seva difusió.
05/02/2016
Cessió de dades i accés als sistemes d'informació per a la realització dels reconeixements mèdics d'embarcament marítim
CNS 60/2015
Examinada la proposta de conveni presentada, es considera que l'accés a dades de la història clínica de les persones que ho hagin autoritzat es considera adequat, tot i que caldria modificar determinades previsions establertes en el model d'obtenció del consentiment que figura com annex a la proposta, com també convindria establir previsions per limitar la informació a la qual s'accedeix a la mínima necessària per assolir la finalitat pretesa. Per altra banda, es considera necessari incorporar-hi informació sobre el registre d'accessos i la protecció de les xarxes de comunicacions, així com la previsió que ambdues entitats actualitzaran llurs documents de seguretat.
17/12/2015
Gravació de la conversa i captació de la imatge del personal municipal d'atenció ciutadana
CNS 58/2015
La captació de la imatge i de la veu dels treballadors de l'Ajuntament per un ciutadà requereix, com a norma general, el consentiment previ de l'afectat. Tot i així, en alguns supòsits es pot entendre que existiria un interès legítim que podria habilitar aquest tractament, sent necessari que el ciutadà compleixi amb els principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades. En el present cas, la captació de la imatge amb la finalitat d'identificar el treballador fàcilment resultaria un tractament de dades desproporcionat. També ho seria l'enregistrament de la veu amb la finalitat de tenir constància de la presentació d'un escrit davant l'Ajuntament o de la informació sol·licitada a l'Ajuntament. Ara bé, enregistrar-la amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats pot disposar d'habilitació en determinats supòsits.
03/12/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- RÈGIM SANCIONADOR
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades de persones en situacions de risc d'exclusió social per part dels òrgans judicials als serveis socials municipals
CNS 55/2015
Els òrgans judicials poden requerir la col·laboració dels serveis socials competents quan, durant la tramitació dels procediments d'execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer, tinguin indicis raonables de que la persona demandada i llur unitat familiar es troben en situació d'especial vulnerabilitat o risc d'exclusió social, als efectes de dur a terme el desnonament. A tal efecte, poden cedir als serveis socials la identitat, el domicili i la situació derivada del procés judicial en què puguin trobar-se els afectats, en ser un tractament de dades necessari per al compliment de la missió d'interès públic que la Llei 12/2007 atribueix als serveis socials.
19/11/2015
Comunicació de dades d'un empleat públic a una altra administració pública
CNS 41/2015
La normativa examinada no habilita a l'ajuntament per comunicar a una altra administració local un certificat en què es faci constar que un determinat empleat públic no estava immers, en la data en què va deixar de prestar-hi serveis, en cap expedient disciplinari ni penal, ni tenia pendent de resoldre per via judicial cap procediment contenciós administratiu relacionat amb expedients disciplinaris pendents d'execució. No obstant això, l'ajuntament que sol·licita aquest certificat pot, en exercici de les funcions pròpies en matèria de gestió de personal, sol·licitar al mateix afectat que acrediti les esmentades circumstàncies, per exemple, mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
16/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització
Adequació del Manual d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'una administració pública a la normativa de protecció de dades
CNS 39/2015
El manual examinat estableix una sèrie de normes i recomanacions sobre el correcte funcionament de les eines de treball posades a disposició dels treballadors de l'administració pública, els informa sobre els mecanismes de control que aquesta pot efectuar en relació amb aquest ús, així com de les conseqüències d'un ús indegut d'aquestes eines, per la qual cosa es considera, en termes generals, conforme amb la normativa de protecció de dades.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Laboral
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- Secret comunicacions
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RÈGIM SANCIONADOR
Total de pàgines: 37