S'han trobat 304 resultats amb els descriptors Administració local
Desatenció del dret d'accés i d'oposició en el marc d'un procés de participació ciutadana municipal.
PT 31/2023
La persona reclamant es queixava de la desatenció dels seus drets d'accés i d'oposició que hauria exercit davant l'Ajuntament, en el marc de la seva participació en un procés de participació ciutadana de temàtica urbanística. S'estima la reclamació i es requereix l'Ajuntament perquè faci efectius els drets d'accés i d'oposició de la persona reclamant i en doni compte a aquesta Autoritat.
02/06/2023
Resolució d'arxiu. No s'ha acreditat que s'hagi comunicat dades de la persona denunciant entre diferents ajuntaments.
IP 294/2022
La persona denunciant es queixava que l'Ajuntament hauria compartit les seves dades personals, en concret el contingut de les diverses SAIP que havia formulat, amb altres ajuntaments, els quals haurien rebut sol·licituds similars. Es resol l'arxivament en tant no es disposa de cap element de prova que permeti acreditar la comunicació de dades denunciada.
02/06/2023
Accés a l'expedient d'un procés d'estabilització dels treballadors municipals
CNS 10/2023
Per la informació de què es disposa, en el cas concret examinat, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, no planteja problemes facilitar a la persona regidora l’accés a l’expedient del procés d’estabilització dels treballadors municipals, sempre que sigui informació estrictament necessària per assolir les seves funcions. Ara bé, pel que fa a les dades personals d’especial protecció (article 9 de l’RGPD) que hi puguin constar, caldrà limitar-ne l’accés, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per assolir la finalitat legítima que justifica l’accés, això és el desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors. En qualsevol cas, un cop el regidor accedeixi a la informació municipal per raó de les funcions legalment encomanades, aquest s’ha de regir pel deure de reserva imposat per la normativa de règim local, pel principi de limitació de finalitat (article 5.1.b) RGPD) i el deure de integritat i confidencialitat (article 5.1.f) RGPD).
25/04/2023
Denegació d'accés a informació en el marc d'un expedient de legalitat urbanística
IAI 24/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sol·licitada consistent en el nom i cognoms de la persona que es va reunir amb la cap de l’Àrea de Territori de l’Ajuntament en el context d’un expedient de protecció de la legalitat urbanística, sempre que aquesta persona hagi participat com a tècnic col·legiat a l’esmentat expedient. Fora d’aquest supòsit caldria denegar l’accés a la informació sol·licitada.
13/04/2023
Resolució d'arxiu. Revelació de dades a tercers.
IP 18/2022
S'arxiva la denúncia perquè no hi ha indicis racionals d'haver-se produït els fets denunciats. La denunciant es queixava que l'Ajuntament hauria revelat les seves dades a tercers, en relació amb taxes municipals.
11/04/2023
Accés a informació sobre la identitat dels deutors tributaris
CNS 1/2023
L’accés dels regidors a la informació relativa a la quantia i motiu dels deutes de dubtós cobrament, podria trobar la seva justificació en les funcions de control i fiscalització legalment atribuïdes als regidors. Això, sense necessitat de facilitar la identitat (nom i cognoms) de totes les persones físiques afectades, als efectes del principi de minimització. Això, sens perjudici que, un cop coneguda la informació en els termes apuntats, en algun cas pugui ser pertinent conèixer, també, la identitat dels afectats, possibilitat que requeriria d’una ponderació específica, tenint en compte els principis de protecció de dades.
27/03/2023
Publicació de dades personals en les actes del Ple d'un Ajuntament
CNS 2/2023
L’Ajuntament pot mantenir publicades al portal les actes del ple que resultin necessàries per complir les obligacions establertes a la llei de transparència. En aquest cas, les actes del ple, es poden publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament amb les dades identificatives (nom i cognoms) per raó del càrrec, sense incloure, d’acord amb el principi de minimització de les dades, la publicació de la signatura manuscrita. Pel que fa al temps que es recomana mantenir publicades les actes integres del Ple, aquest s’ha de limitar temporalment al període necessari per assolir la finalitat que justifica la publicació de les dades. Pel que fa a la possible sol·licitud d’accés que es pugui plantejar respecte aquestes actes, no caldria anonimitzar les dades merament identificatives (en concret, nom, cognoms) de la persona exregidora que va intervenir per motiu del seu càrrec. Pel que fa a la signatura manuscrita, no estaria justificat l’accés.
23/03/2023
Denegació d'informació relativa a processos selectius
IAI 16/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del reclamant, en cas que sigui delegat d’una organització sindical que tingui la condició de més representativa, a la informació sobre les dades de formació, l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits i altres elements valoratius que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació amb l’afectat, en cas que hagués estat seleccionat en un procés selectiu. En cas que el reclamant no pertanyi a una organització sindical que tingui la condició de més representativa, la informació s’ha de limitar a la identitat de la persona seleccionada en un procés selectiu -si escau, el secretari municipal- i les puntuacions obtingudes en els diferents mèrits o proves. No sembla justificat l’accés a l’informe de vida laboral, atesa la informació que s’hi conté, en cas que l’ajuntament en disposi.
20/03/2023
Denegació d'accés a informació sobre un procés selectiu
IAI 18/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del reclamant, es cas que sigui delegat d’una organització sindical que tingui la condició de més representativa, a la informació sobre les dades de formació, l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits i altres elements valoratius que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació amb l’afectat. En cas que el reclamant no pertanyi a una organització sindical que tingui la condició de més representativa, la informació s’ha de limitar a la identitat de la persona seleccionada en un procés selectiu -si escau, el treballador afectat- i les puntuacions obtingudes en els diferents mèrits o proves.
20/03/2023
Resolució d'arxivament. Publicació de fotografia a les xarxes socials de l'Ajuntament, sense consentiment.
IP 162/2022
Queixa per la publicació d'una fotografia a les xarxes socials de l'Ajuntament, sense consentiment. Es resol l'arxivament en no apreciar-se il·licitud en el tractament degut que la imatge il·lustrava de forma accessòria una informació relativa a un procés de participació ciutadana.
16/03/2023
Total de pàgines: 31