S'han trobat 610 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Accés a l'expedient d'un procés d'estabilització dels treballadors municipals
CNS 10/2023
Per la informació de què es disposa, en el cas concret examinat, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, no planteja problemes facilitar a la persona regidora l’accés a l’expedient del procés d’estabilització dels treballadors municipals, sempre que sigui informació estrictament necessària per assolir les seves funcions. Ara bé, pel que fa a les dades personals d’especial protecció (article 9 de l’RGPD) que hi puguin constar, caldrà limitar-ne l’accés, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per assolir la finalitat legítima que justifica l’accés, això és el desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors. En qualsevol cas, un cop el regidor accedeixi a la informació municipal per raó de les funcions legalment encomanades, aquest s’ha de regir pel deure de reserva imposat per la normativa de règim local, pel principi de limitació de finalitat (article 5.1.b) RGPD) i el deure de integritat i confidencialitat (article 5.1.f) RGPD).
25/04/2023
Publicació de dades personals en les actes del Ple d'un Ajuntament
CNS 2/2023
L’Ajuntament pot mantenir publicades al portal les actes del ple que resultin necessàries per complir les obligacions establertes a la llei de transparència. En aquest cas, les actes del ple, es poden publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament amb les dades identificatives (nom i cognoms) per raó del càrrec, sense incloure, d’acord amb el principi de minimització de les dades, la publicació de la signatura manuscrita. Pel que fa al temps que es recomana mantenir publicades les actes integres del Ple, aquest s’ha de limitar temporalment al període necessari per assolir la finalitat que justifica la publicació de les dades. Pel que fa a la possible sol·licitud d’accés que es pugui plantejar respecte aquestes actes, no caldria anonimitzar les dades merament identificatives (en concret, nom, cognoms) de la persona exregidora que va intervenir per motiu del seu càrrec. Pel que fa a la signatura manuscrita, no estaria justificat l’accés.
23/03/2023
Desatenció del dret d'accés.
PT 118/2022
S'estima el dret d'accés que la persona reclamant va formular a l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès en relació amb la finalitat del tractament de les dades proporcionades a una escola municipal. L'Ajuntament al·legava que la petició no s'havia presentat per la via adequada i que feia referència a dades d'un col·lectiu.
02/03/2023
Denegació d'informació sobre els accessos a la història clínica
IAI 3/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació que sol·licita, relativa als accessos a la seva història clínica, inclosa la identitat dels professionals que hi han accedit, en relació amb el període sol·licitat.
24/02/2023
Tractament de la dada del domicili en les notificacions electròniques
CNS 33/2022
La incorporació de l’adreça relativa al domicili en les notificacions que s’han de practicar a través de mitjans electrònics resultaria contrària al principi de minimització de dades. Cal en aquest cas adoptar les mesures escaients per garantir que el programa que s’empra per generar les notificacions no incorpora aquesta dada personal per defecte. També cal procedir al bloqueig d’aquesta dada en les notificacions electròniques ja practicades a una persona treballadora, atesa la seva sol·licitud de supressió.
23/02/2023
Enregistrament de trucades telefòniques amb finalitats administratives, per part de la Guàrdia Urbana de l'Ajuntament de Tarragona, sense donar compliment al dret d'informació, i revelació de dades personals de terceres persones.
PS 62/2022
Es resol amonestar l'Ajuntament de Tarragona atès que, en una trucada efectuada per la persona denunciant a la Guàrdia Urbana d'aquest Ajuntament, se li van recollir dades personals (nom, cognoms, número de DNI i veu) i no se'l va informar del contingut previst a l'article 13 RGPD. Així mateix, també s'atribueix a l'Ajuntament la vulneració del principi de confidencialitat atès que des de la Guàrdia Urbana es va informar a l'aquí denunciant que la "seva senyora" hauria trucat, des del mateix domicili, per denunciar els mateixos fets. En relació amb la referida recollida de dades personals, que la persona denunciant considera excessiva, procedeix arxivar els fets atès que, d'acord amb la normativa de procediment administratiu, quan un ciutadà presenta una denúncia, cal identificar-lo.
22/02/2023
Desatenció del dret d'accés a dades.
PT 103/2022
La persona reclamant va sol·licitar el dret d'accés a les seves dades (còpia de documentació mèdica i expedient mèdic). El Departament el va respondre dintre de termini, i tot i que no es té constància que li facilités la informació demanada. Arran de la reiteració de la seva petició en dues ocasions més, el Departament li va intentar lliurar tota la documentació demanada, però la persona reclamant es va negar a rebre-la. Es desestima la reclamació en considerar que el Departament hauria complert amb la seva obligació, tot i que la persona es negués a rebre la documentació sol·licitada.
14/02/2023
Dret de supressió dades antecedents policials.
PT 4/2023
Es declara extemporània la resolució de la DGP, atès que el dret de supressió es va resoldre i notificar superat el termini d'1 mes establert a l'efecte, sense entrar en altres consideracions respecte el fons, ja que la DGP ha resolt suprimir les dades de la persona reclamant.
14/02/2023
Sol·licitud d'accés a la història clínica i a la seva traçabilitat.
PT 68/2022
S'estima parcialment la reclamació en constatar, pel que fa a la sol·licitud sobre traçabilitat, que no calia informar sobre la identitat de les persones físiques que van accedir a la HC; i pel que fa a la còpia de la HC, que si bé l'ICS li havia lliurat còpia del curs clínic, li mancava lliurar un informe mèdic, així com comunicar al reclamant que no disposaven de la resta de documentació mèdica citada en la documentació lliurada.
07/02/2023
Desatenció del dret de supressió de dades d'antecedents policials.
PT 116/2022
Es declara extemporània la resolució de la DGP, atès que el dret de supressió es va resoldre i notificar superat el termini d'1 mes establert a l'efecte, sense entrar en altres consideracions respecte el fons, ja que la DGP ha resolt suprimir les dades de la persona reclamant.
07/02/2023
Total de pàgines: 61