S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Cessió de dades del padró a un centre escolar per finalitats informatives
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
Tractament de dades personals per a la realització d’un estudi
CNS 20/2005
Les dades personals no es poden utilitzar per a finalitats incompatibles amb aquelles per a les quals van ser recollides, sense que es consideri incompatible el tractament posterior per a finalitats històriques, científiques o estadístiques, com és el cas. No es requereix el consentiment dels afectats ja que el tractament es produeix entre administracions públiques. Ara bé, el grup de recerca que elabori l’estudi, com a encarregat del tractament, haurà de retornar o destruir les dades de caràcter personal un cop conclosa la realització de l’estudi.
01/01/2005
Cessió de dades tributàries a jutges i tribunals per part d'una administració pública
CNS 26/2005
El consentiment de l’afectat no és necessari quan la comunicació de dades té com a destinataris els jutges o tribunals en exercici de les funcions que tenen atribuïdes. Els jutges i tribunals, en el moment de formular les peticions d’informació a l’empara del deure de col·laboració constitucionalment reconegut, han de ponderar l’aplicació del principi de qualitat i s’hauran de cenyir a aquelles dades personals que siguin adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’hagin de destinar, en atenció al principi de qualitat.
01/01/2005
Tramesa del cens electoral d’una administració corporativa a l’administració tutelar
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
Cessió de dades del professorat de les universitats catalanes
CNS 7/2004
Es planteja si és possible la comunicació dels resultats del procés d’avaluació del professorat de les universitats a d'altres universitats. Es conclou que la cessió no està emparada en cap del supòsits legalment previstos per la normativa vigent com a excepcions a la regla general del consentiment de l’afectat. En cas que sigui necessari destinar les dades personals a una finalitat diferent es requerirà autorització per una norma amb rang de llei o el consentiment del titular.
01/01/2004
Tractament de dades de salut (VIH) sense acreditar el consentiment exprés.
PS 20/2017
L'empresa VALORIZA -que presta, per compte de l’Institut Municipal dels Serveis (IMSS) de l’Ajuntament de Barcelona, el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD)-, va recollir i tractar a l’expedient personal d'una usuària del servei, dades relatives a la salut de la persona denunciant (fill de la persona usuària i qui actuava com el seu cuidador), entre d’altres que és seropositiu, sense haver recavat el seu consentiment exprés, fet que suposa un tractament il·licit de dades especialment protegides.
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 37