S'han trobat 67 resultats amb els descriptors Dades menor
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre la sol·licitud d’accés a dades d’una persona menor de 14 anys, per part del seu pare, que no acredita poder exercir la potestat parental
CNS 7/2024
Atesa la normativa aplicable, no sembla que la condició de família monoparental comporti necessàriament la limitació o exclusió de l’accés a les dades del menor per part de l’altre progenitor, sempre que aquest mantingui l’exercici de la potestat parental. Sembla raonable demanar l’aportació de documentació complementària al sol·licitant, que acrediti la seva condició de titular de la potestat parental, sempre que el responsable del tractament no disposi de documentació prèvia que acrediti aquesta condició. En cas de possible conflicte entre les parts o de circumstàncies que puguin afectar l’exercici del dret d’accés per representació, també semblaria raonable donar trasllat d’aquesta petició a la mare del menor per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació del dret d’accés.
02/04/2024
Exercici del dret d'accés en nom d'un fill menor d'edat a les dades padronals d'aquest.
PT 146/2023
El progenitor que no disposa de la custòdia del fil va exercir el dret d'accés a dades padronals en nom d'aquest. S'estima la reclamació atès que l'Ajuntament no va donar resposta al reclamant. Pel que fa al fons, es considera que l'entitat té motius per desestimar de manera justificada la sol·licitud, ja que no és procedent l'accés a la informació padronal quan de la resolució judicial que regula la custòdia es desprèn que s'ha de preservar aquesta informació quan el progenitor no custodi ha d'exercir el seu dret de visita sota supervisió de tercers o fora del domicili.
29/02/2024
Publicació imatges d'alumnes.
IP 356/2022
S'acorda l'arxivament dels diferents fets relatius al tractament d'imatges del fill del denunciant durant els cursos escolars 2021-2022 i 2022-2023. En concret, els següents: 1.- la publicació d'imatges d'alumnes, sense haver recollit abans el consentiment de les famílies, per manca de prova (presumpció innocència); 2.- la publicació d'imatges del fill del denunciant tot i haver-se oposat expressament a la publicació a les "xarxes públiques", perquè consta que l'altra progenitora sí que va autoritzar les publicacions i l'escola només ha fet publicacions pel canal privat del google drive; 3.- al protocol de l'escola de no fer aparèixer al fill del denunciant dins la fotografia, perquè es considera que aquesta actuació és una mesura per evitar el tractament de la imatge i no s'ha provat que se l'estigui apartant de l'activitat escolar; 4.- per la publicació de fotos del fill pel Google drive durant el curs escolar 2022-2023 havent-se oposat al tractament, perquè l'escola comptava amb l'autorització de la mare i les imatges captades s'emmarcaven dins la funció educativa i docent del centre.
29/02/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada en relació amb els riscos que per als drets i llibertats de l’alumnat, professorat i resta de persones presents als centres educatius pot comportar l’ús lectiu i no lectiu dels telèfons mòbils.
CNS 37/2023
La utilització d’una determinada eina digital com a “eina educativa” als centres escolars, ha de respondre a una prèvia valoració per part del responsable respecte la seva pertinença o utilitat per a finalitats lectives i, en cas de comportar tractament de dades personals, de la base jurídica que legitima el tractament i de la correcta aplicació dels principis i garanties de la protecció de dades. El tractament de dades personals que es pot derivar de l’ús d’eines digitals i, singularment, del telèfon mòbil per a finalitats educatives o lectives -el qual pot tenir base jurídica als efectes de la normativa de protecció de dades-, hauria de permetre, en principi, un major control dels termes d’aquest tractament des de la mateixa comunitat educativa (Administració pública i, si escau, les pròpies escoles). En el cas de l’ús no lectiu dels mòbils, no sembla que es pugui fer un control de riscos amb la mateixa eficàcia. En aquest cas, es recomana especialment dur a terme una valoració de proporcionalitat i analitzar possibilitats alternatives que, a priori, permetin minimitzar els riscos concurrents.
13/02/2024
Publicació d'imatges de menors a Instagram.
IP 476/2022
Es dicta resolució d'arxivament, perquè les imatges publicades són compatibles amb la normativa de protecció de dades i amb el principi de minimització. En relació amb una imatge concreta d'un primer pla d'una nena, la imatge és difusa i borrosa. Després d'haver intentat sense èxit, durant la fase d'investigació prèvia, obtenir una còpia del vídeo del qual s'hauria extret la imatge, no existeix prova suficient que acrediti el fet denunciat.
08/02/2024
Tractament d'imatges de menors.
IP 91/2022
S'acorda l'arxiu de 3 fets: 1.- L'escola ha acreditat que disposava de formularis en els quals es recollia el consentiment de les famílies per la publicació de les imatges dels menors, on es diferencien cadascun dels canals de publicació previstos (web, Instagram); 2.- El fet que en el moment de captar una imatge s'eviti que en ella hi figurin els infants dels quals el centre no disposa del consentiment per la publicació de la imatge, no constitueix un tractament de dades, i per tant, no vulnera la normativa de protecció de dades; 3.- La manca de comunicació de l'escola i del denunciant, que va comportar que no es traslladés l'informe de seguiment d'una assignatura, no es pot encabir dins de cap infracció de la normativa de protecció de dades.
01/02/2024
Captació i difusió de la imatge d’un menor per xarxes socials.
IP 298/2022
El denunciant es queixa que un treballador municipal (un bidell) va fer unes fotos del seu fill, que s'havia fet mal entrenant en el camp esportiu municipal, i les havia difós. S’arxiven les actuacions, atès que no ha quedat acreditat que l’autoria de la fotografia del menor lesionat i la seva difusió posterior recaigui en el bidell de l’ajuntament.
04/12/2023
Instal·lació de càmeres de videovigilància en les aules de les llars d'infants municipals
CNS 37/2022
La instal·lació d’un sistema de videovigilància a l’interior de les aules de les llars d’infants municipals podria resultar proporcionada davant indicis raonables de la possible comissió d’un fet il·lícit greu per part d’una persona treballadora vers algun dels infants, de manera excepcional i limitada en el temps, i sempre que s’informi en els termes de l’article 89 de l’LOPDGDD. El responsable però no tindria suficient legitimació per instal·lar aquest sistema per tal que els progenitors i/o tutors legals puguin visualitzar en directe imatges sobre les activitats que hi realitzen els seus fills.
22/12/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades treballadors
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- VIDEOVIGILÀNCIA
Comunicació d'informació per part d'una escola sobre les activitats organitzades per terceres entitats
CNS 38/2022
La comunicació per part de la Fundació a les famílies i a l’alumnat major de 14 anys, d’informació sobre activitats d’entitats externes pot tenir suficient base jurídica en l’interès legítim (art. 6.1.f) RGPD), sempre que es refereixi a activitats o entitats vinculades o relacionades amb el caràcter propi de les escoles de la Fundació, i sempre que la Fundació apliqui les garanties específiques que s’exposen en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen.
15/12/2022
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei de la comunicació audiovisual de Catalunya
PD 5/2022
30/06/2022
Total de pàgines: 7