S'han trobat 336 resultats amb els descriptors Principi licitud
Enviament d'informació relativa al deute de les persones que van arrendar un immoble de la persona denunciant.
IP 123/2022
L'entitat denunciada va enviar les factures impagades per l'arrendatària d'un immoble propietat de la persona denunciant, a la persona denunciant atès que aquesta era la titular de la pòlissa contractada per al subministrament de l'aigua i, per tant, l'obligada al pagament de les factures. En aquest cas, amb independència del que les parts estipulessin al contracte de lloguer, l'obligada al pagament davant AGISSA era la persona propietària de l'immoble. Al respecte, val a dir que, amb posterioritat, la persona denunciant va canviar la titularitat de la pòlissa en favor d'una tercera persona que va arrendar el seu immoble i, quan aquesta va marxar de l'immoble, va demanar que se li retornés la facturació al seu nom. En aquest segon cas, la persona denunciant també va demanar a AGISSA saber el deute pendent de l'arrendatària atès que la cessió de drets i obligacions de l'esmentada pòlissa només es podia dur a terme si la denunciant assumia els imports no satisfets. Així mateix, també va al·legar que necessitava saber els imports pendents per tal de poder-los reclamar judicialment a la persona arrendatària del seu immoble, per incomplir les clàusules del contracte de lloguer. D'acord amb l'exposat, l'Autoritat va considerar que l'enviament de l'esmentada informació restava emparat per l'article 6.1 f) RGPD atès que es dugué a terme per a la satisfacció dels interessos legítims de la persona denunciant. En concret, per satisfer l'interès legítim de la denunciant d'obtenir les proves necessàries, per reclamar a la persona arrendatària de l'immoble els imports que no va satisfer.
21/06/2023
Enviament per correu electrònic als antics alumnes d'informació sobre un programa de formació
CNS 13/2023
La Fundació podria enviar un correu electrònic informant sobre la formació que impartirà aquest estiu als seus exalumnes sobre la base jurídica de l’interès legítim, sempre que la dita informació es limiti al programa de formació examinat i s’adreci exclusivament als exalumnes de cicles de formació professional de fins a 35 anys, a qui se’ls hauria de facilitar l’opció d’oposar-se a rebre comunicacions d’aquest tipus.
06/06/2023
Consideració de l'adreça de correu electrònic corporatiu com a dada personal
CNS 7/2023
L’adreça de correu corporatiu d’un Ajuntament, atès que permet la identificació del titular del compte, és una dada de caràcter personal protegida per la normativa de protecció de dades. El tractament de dades personals que es produeixi arran de l’enviament de missatges de correu electrònic per part d’un treballador públic, en concret, la inclusió d’adreces de correu corporatives de tercers i la tramesa a un destinatari extern, pot ser lícit si concorre una base jurídica (art. 6.1 RGPD) i es dona compliment al principi de finalitat (art. 5.1.b) RGPD). Segons el sistema de responsabilitat previst a l’RGPD, la responsabilitat per les infraccions a la normativa de protecció de dades recau en els responsables del tractament, sens perjudici que se’n puguin derivar conseqüències de tipus disciplinari.
25/04/2023
Licitud
PS 69/2022
L'Ajuntament va desar a una carpeta comú electrònica, a la qual hi podien accedir tots els agents i personal administratiu de la Policia Local, una queixa que va presentar la persona denunciant sobre el còmput d'hores de les jornades de serveis realitzades.
11/04/2023
Revelació de la identitat de la persona que sol·licitava informació davant la GAIP, a terceres persones afectades per l'accés.
IP 480/2022
La persona denunciant es queixava pel fet que, en el marc de la tramitació d'una sol·licitud d'accés a informació pública, la GAIP hauria revelat a les terceres persones afectades per l'accés, la seva identitat sense que aquestes l'haguessin sol·licitat. Tanmateix, en la fase d'informació prèvia iniciada per aquesta Autoritat, l'entitat denunciada ha exposat que, una de les persones afectades per l'accés va demanar saber qui sol·licitava la informació controvertida. En aquest sentit, d'acord amb l'article 62 RLTC la GAIP considerà, prèvia consulta a la persona sol·licitant, que la tramesa de la sol·licitud amb la seva identitat podia ser essencial per a la defensa de drets i interessos titularitat de terceres persones afectades. Així les coses, cal assenyalar que, consultat per la GAIP, la persona aquí denunciant va consentir la revelació de la seva identitat. I, per tant, d'acord amb l'exposat el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 apartats a) i c), en connexió amb l'RLT i l'LTC, motiu pel qual, s'arxiven les presents actuacions.
11/04/2023
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Identificació de les persones positives per Covid-19.
IP 501/2021
L'FCF posava a disposició dels clubs esportius de futbol un formulari a través del qual, els clubs havien d'identificar els membres amb llicència federativa que eren positius de Covid-19 i les persones federades amb qui havien estat contacte estret. Així mateix, també havien d'informar de la data d'inici de símptomes i del seu estat vacunal. Al respecte, l'FCF ha argumentat que la recollida de dades es va dur a terme en compliment del Pla d'Acció per al Desconfinament Esportiu de la Generalitat de Catalunya, en el marc del qual, l'FCF elaborà el seu Protocol per a minimitzar els contagis per Covid-19. Així les coses, cal assenyalar que, la Resolució SLT/3652/2021, de 7 de desembre, vigent en el moment dels fets denunciats, es remetia al contingut del Pla d'acció pel desconfinament esportiu en tot allò que no la contradigués. En relació amb l'anterior, cal fer avinent que, conèixer quines persones eren positives de Covid-19, la data de presentació de símptomes, i el seu estat vacunal, era informació necessària per a l'adopció de decisions relacionades amb l'organització de la competició esportiva. A la vista de l'exposat, cal concloure que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 c) RGPD, concorrent les excepcions previstes a l'article 9.2 g) i i), en connexió amb la normativa vigent en matèria de salut pública i de prevenció del contagi de la Covid-19.
16/03/2023
Accessos a un HC3 d'un treballador per comprovar estat de vacunació COVID.
IP 332/2021
Una persona, que ha demanat la baixa com a infermera de l'Hospital Mútua de Terrassa, denuncia dos accessos a la seva HC un cop va demanar la baixa. No s'acredita que es tracti d'accessos indeguts. L'entitat justifica els accessos dient que conforme al Departament de Salut de la Generalitat, podia accedir per comprovar l'estat de vacunació dels seus treballadors.
16/03/2023
Accés a informació retributiva del personal d'una empresa pública
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 304/2021
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Policial
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- VIDEOVIGILÀNCIA
Total de pàgines: 34