S'han trobat 376 resultats amb els descriptors Principi licitud
Arxivament de les actuacions per fets no acreditats.
IP 347/2023
El denunciant es queixa que s'ha difós el motiu de la seva baixa laboral en el seu lloc de treball, quan ell no l'havia comunicat a ningú. S'arxiven les actuacions, perquè no s'ha pogut acreditar que s'hagin produït accessos indeguts al contingut mèdic de la seva HC ni s'ha posat de manifest cap prova ni indici que acrediti de quina manera algunes persones de l'entorn laboral del denunciant haurien pogut conèixer la causa mèdica de la seva baixa laboral.
25/04/2024
Trasllat d'informes entre RT i ET.
IP 205/2023
S'arxiva la denúncia sobre el trasllat de 3 informes de l'expedient de risc psicosocial del lloc de treball de la denunciant. Es considera que el trasllat d'aquests informes entre l’RT i l’ET no vulnera cap dels principis de l'RGPD invocats: licitud, lleialtat, finalitat, confidencialitat i exactitud.
24/04/2024
Dictamen en relació amb una consulta sobre la comunicació d’informació concreta sobre un accident de trànsit a una companyia asseguradora
CNS 10/2024
L’Ajuntament pot comunicar a la companyia d’assegurances de la persona que va patir un accident de circulació en el seu terme municipal el resultat de la prova d’alcoholèmia que consta en l’atestat policial, atès el dret de la companyia de repetir contra el seu assegurat en cas que el dany causat fos degut a una conducció sota la influència de begudes alcohòliques, d’acord amb allò establert al contracte d’assegurança
24/04/2024
Targeta acreditativa discapacitat.
IP 466/2023
S'arxiva la denúncia pel fet que a la targeta acreditativa de discapacitat hi consti el grau de percentatge de discapacitat del titular, atès que hi figura d'acord amb les previsions legals de la normativa sectorial en matèria de drets socials. Aquesta previsió legal, per una banda legitima el tractament d'aquesta dada d’acord amb l'article 6.1.e RGPD i, per l'altra, és la circumstància que habilita poder tractar una dada de salut, d'acord amb el previst a l'article 9.2.b RGPD.
16/04/2024
Principi de licitud.
PS 62/2023
Es declara que l'ajuntament ha vulnerat el principi de licitud, atès que tractava les dades dels seus treballadors (l'adreça electrònica professional i la data de naixement) per enviar-los felicitacions d'aniversari, sense tenir-ne el consentiment ni cap altra base jurídica que legitimés aquest tractament. Durant la fase d'informació prèvia, l'ajuntament va acreditar que havia desactivat el sistema d'enviament automàtic de correus electrònics als seus treballadors.
08/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Infracció del principi de licitud per publicar les absències del personal docent del centre en un tauler d'anuncis de la sala del professorat.
PS 20/2024
S'acorda declarar que l'entitat ha comès una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD, per la infracció del principi de licitud, amb motiu de la publicació en el tauler d'anuncis de la sala del professorat dels llistats d'absències del personal docent.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Web municipal amb galetes, sense política de privacitat i avís legal, i sense informació del RAT i del DPD.
PS 52/2023
Es declara que l'Ajuntament ha comès 3 infraccions: 1) Una infracció per fer ús d'algunes galetes que tracten dades personals, sense haver-ne informat prèviament; 2) Una altra infracció per fer ús de galetes no necessàries, sense haver recollit el consentiment; i 3) Una tercera infracció per no publicar al web tota la informació del RAT.
D'altra banda, a l'acord d'iniciació es van arxivar els fets denunciats relatius a: 1) Manca de política de privacitat: es va arxivar perquè la informació figurava publicada al web, tot i que amb un terme diferent, però vàlid; 2) Manca d'avís legal: es va arxivar perquè, en aquest apartat d'un web, no s'inclou la informació que requereix la normativa de protecció de dades; i 3) Omissió de la informació del RAT en el portal de transparència: es va arxivar, atès que la norma només obliga a fer-ho públic per mitjans electrònics; 4) Omissió de la informació referent al delegat de protecció de dades: es va arxivar atès que no cal publicar-hi el nom i cognoms.
19/03/2024
Aplicació mòbil per aparcar.
IP 35/2023
S’acorda arxivar la denúncia, perquè es considera que la base jurídica per tractar les dades personals no és el consentiment, sinó l’execució d’un contracte, ja que se situa en el context de la prestació de serveis en línia. Les dades que es recullen són les mínimes necessàries per poder donar d’alta el servei i, per tant, són conformes amb el principi de minimització.
12/03/2024
Total de pàgines: 38