S'han trobat 312 resultats amb els descriptors Principi licitud
Comunicació als serveis de prevenció de riscos laborals d'una empresa privada, de les persones que no disposaven de la pauta completa de vacunació contra la Covid-19.
IP 267/2021
L'Agència de Salut Pública de Catalunya va comunicar als Serveis de Prevenció de Riscos Laborals de l'empresa càrnica on presta serveis l'aquí denunciant, la relació del personal que no disposava de la pauta completa de vacunació contra la Covid-19. Aquesta comunicació es va dur a terme en el marc d'una campanya de vacunació del Departament de Salut. Al respecte, la referida comunicació no contravé la normativa de protecció de dades, en la mesura en què, tant la normativa de prevenció de riscos laborals, com la normativa de salut pública, faculten les autoritats sanitàries per establir mecanismes de col·laboració amb els serveis de prevenció de riscos laborals d'empreses privades.
29/12/2022
Instal·lació de càmeres de videovigilància en les aules de les llars d'infants municipals
CNS 37/2022
La instal·lació d’un sistema de videovigilància a l’interior de les aules de les llars d’infants municipals podria resultar proporcionada davant indicis raonables de la possible comissió d’un fet il·lícit greu per part d’una persona treballadora vers algun dels infants, de manera excepcional i limitada en el temps, i sempre que s’informi en els termes de l’article 89 de l’LOPDGDD. El responsable però no tindria suficient legitimació per instal·lar aquest sistema per tal que els progenitors i/o tutors legals puguin visualitzar en directe imatges sobre les activitats que hi realitzen els seus fills.
22/12/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades treballadors
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- VIDEOVIGILÀNCIA
Accés a informació sobre l'estat de vacunació de la covid-19 d'una treballadora.
IP 329/2021
La unitat de Recursos Humans d'un Ajuntament va acabar accedint, a través del seu Servei de Prevenció de Riscos Laborals, a la informació sobre si una treballadora seva s'havia inoculat la 2a dosi de la covid19.
16/12/2022
Comunicació d'informació per part d'una escola sobre les activitats organitzades per terceres entitats
CNS 38/2022
La comunicació per part de la Fundació a les famílies i a l’alumnat major de 14 anys, d’informació sobre activitats d’entitats externes pot tenir suficient base jurídica en l’interès legítim (art. 6.1.f) RGPD), sempre que es refereixi a activitats o entitats vinculades o relacionades amb el caràcter propi de les escoles de la Fundació, i sempre que la Fundació apliqui les garanties específiques que s’exposen en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen.
15/12/2022
Publicació a Internet de les actes del Ple de l'Ajuntament i del padró municipal d'habitants
CNS 34/2022
La normativa de protecció de dades personals no impedeix la difusió d’informació relativa a les persones difuntes. Les actes de les sessions del ple, pel que fa als actes debatuts, s’han de publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament sense incloure categories de dades especialment protegides, o que afectin l’honor o la intimitat o que requereixin una especial protecció. En aquest cas caldria disposar del consentiment dels afectats per poder difondre les actes, o bé difondre la informació anonimitzada. Un cop transcorreguts 30 anys poden entrar en joc les previsions de l’article 36 de la Llei 10/2001. No hi ha una base jurídica que habiliti la difusió, amb un abast general, de la informació continguda als padrons municipals d’habitants al web de l’Ajuntament, sens perjudici de la difusió d’informació anonimitzada del padró.
02/12/2022
Captació de la imatge del conductor d'un vehicle.
IP 411/2021
Vigilant municipal fotografia un vehicle amb què presumptament es comet una infracció de trànsit, en què es visualitza la imatge de la persona asseguda a dins.
29/11/2022
Comunicació il·lícita de dades personals.
PS 31/2022
Es resol amonestar el Col·legi oficial de veterinaris de Barcelona, per la vulneració del principi de licitud, atès que aquesta entitat va traslladar a un centre veterinari la consulta deontològica que una usuària va plantejar al COVB, en relació amb l'atenció rebuda al referit centre veterinari, sense que hi hagués una base jurídica que legitimés el tractament de les dades de l'ara denunciant.
15/11/2022
Consulta de dades entre AAPP
IP 285/2021
S'acorda l'arxiu de la denúncia contra l'IMSS de BCN per consultar, al Registre de defuncions del Ministeri de Justícia i al SEPE, dades sobre si la persona denunciant consta en el registre de defuncions i si és beneficiari de prestacions d'atur, atès que, la disposició final 7a de la Llei 2/2014, del 27 de gener, habilita a les administracions competents en matèria de serveis socials a fer consultes sobre les retribucions que perceben les persones que són sol·licitants d'aquests serveis.
15/11/2022
Consulta de dades entre AAPP
IP 284/2021
S'acorda l'arxiu de la denúncia contra l'IMSS de BCN per consultar, al Registre de defuncions del Ministeri de Justícia i al SEPE, dades sobre si la persona denunciant consta en el registre de defuncions i si és beneficiari de prestacions d'atur, atès que, la disposició final 7a de la Llei 2/2014, del 27 de gener, habilita a les administracions competents en matèria de serveis socials a fer consultes sobre les retribucions que perceben les persones que són sol·licitants d'aquests serveis.
15/11/2022
Legitimació per al tractament del nom sentit en relació amb determinats col·lectius
CNS 30/2022
Atès que la normativa insta l’Administració pública a facilitar l’ús del “nom sentit” per part de les persones trans (art. 23.1 Llei 11/2014), el tractament d’aquesta dada no resulta excessiu als efectes del principi de minimització, i pot resultar lícit si es du a terme sobre la base jurídica del consentiment de la persona afectada. El tractament del “nom sentit”, com a dada identificativa relativa a la identitat o expressió de gènere d’una persona física no implica, en principi, el tractament dades de categories especials. Cal tractar també la informació identificativa de la persona afectada que consta en documents oficials (DNI/NIE o passaport), per tal d’assegurar la identificació i, entre d’altres, el principi d’exactitud de la informació i la seva traçabilitat.
10/11/2022
Total de pàgines: 32