S'han trobat 569 resultats amb els descriptors Administració pública
S'arxiven els fets relatius a l'ajuntament i BSA (IP 510/2024, IP 514/2024, IP 518/2024 i IP 523/24), per tractar-se de dades d'una persona difunta. No s'han constatat accessos indeguts per part de BSA.
IP 510bis/2024
Durant el Ple municipal de Badalona de 01/07/2024, l'alcalde va llegir textualment un informe amb dades mèdiques d'una persona que havia estat pacient de l'hospital municipal (BSA Badalona Serveis Assistencials) i, que, posteriorment va morir. BSA va facilitar aquest informe a l'alcalde, en qualitat de president del Consell d'Administració de l'entitat, quan l'antic pacient ja havia mort. S'arxiven els fets pel que fa al tractament que és atribuïble a ambdues entitats, en dues resolucions independents, perquè, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, els tractaments de dades d'una persona difunta no constitueixen una infracció. Pel que fa a possibles accessos indeguts per part de BSA, no s'ha constatat que s'haguessin produït.
05/05/2025
S'arxiven els fets relatius a l'ajuntament i BSA (IP 510/2024, IP 514/2024, IP 518/2024 i IP 523/24), per tractar-se de dades d'una persona difunta. No s'han constatat accessos indeguts per part de BSA.
IP 510/2024
Durant el Ple municipal de Badalona de 01/07/2024, l'alcalde va llegir textualment un informe amb dades mèdiques d'una persona que havia estat pacient de l'hospital municipal (BSA Badalona Serveis Assistencials) i, que, posteriorment va morir. BSA va facilitar aquest informe a l'alcalde, en qualitat de president del Consell d'Administració de l'entitat, quan l'antic pacient ja havia mort. S'arxiven els fets pel que fa al tractament que és atribuïble a ambdues entitats, en dues resolucions independents, perquè, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, els tractaments de dades d'una persona difunta no constitueixen una infracció. Pel que fa a possibles accessos indeguts per part de BSA, no s'ha constatat que s'haguessin produït.
05/05/2025
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació per silenci administratiu de l’accés a la còpia d’un expedient d'informació reservada relatiu a un expedient disciplinari d'assetjament sexual.
IAI 4/2024
L’expedient d’informació reservada sol·licitat va finalitzar amb l’acord d’inici d’un expedient disciplinari contra la persona investigada, per aquest motiu en aplicació de l’article 23 de l’LTC, cal denegar l’accés a la informació relacionada amb la persona investigada, llevat que la sol·licitud s’hagués acompanyat amb el seu consentiment exprés i per escrit.
Tanmateix, la persona reclamant té dret a accedir a la informació de l’expedient que faci referència a la seva persona, incloses les dades de categories especials i, en principi, a la informació aportada sobre ella tant per la persona investigada com pels possibles testimonis, llevat que respecte d’aquestes terceres persones concorrin circumstàncies concretes que en justifiquin la limitació.
26/03/2025
Arxivament de la denúncia per manca de proves d'un tractament de dades contrari a la normativa.
IP 649/2023
La persona denunciant afirmava que els serveis socials de l'ajuntament havien comunicat a tercers informació sobre les ajudes socials que percebia. Aquesta afirmació es basava en el fet que una persona no identificada la va contactar telefònicament i va esmentar aquestes ajudes i, també, que en el context d'un curs la persona responsable de l'activitat també en tenia coneixement. No obstant això, no s'ha pogut acreditar que l'ajuntament hagi comunicat aquestes dades a cap tercer, motiu pel qual s'arxiva la denúncia.
26/02/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una demarcació territorial d’un col·legi professional relativa a les dades de les persones col·legiades
CNS 30/2024
La comunicació de les dades de les persones col·legiades del col·legi professional a la demarcació territorial estaria habilitada sobre la base de l’article 6.1.e) de l’RGPD, per ser informació necessària per a l’exercici dels poders públics que li confereix la normativa reguladora dels col·legis professionals en relació amb els respectius estatuts.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre el tractament de dades personals en la creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana
CNS 33/2024
La creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana pot comportar vàries comunicacions de dades personals de les persones físiques titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins de l’àmbit de la futura àrea entre els diferents actors intervinents (ajuntament, entitat promotora i entitat gestora), que caldrà adequar a la legislació de protecció de dades, particularment, als principis de licitud i limitació de la finalitat, en els termes exposats en aquest dictamen.
20/01/2025
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Denúncia per revelació d’identitat del denunciant.
IP 610/2023
S'arxiva la denúncia, atès que es considera que la comunicació de la identitat del denunciant al col·legiat investigat estava justificada per poder exercir les funcions públiques que el CAFBILL té encomandes. A més, el mateix denunciant va consentir aquesta comunicació.
15/01/2025
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Consell professional per l’estimació parcial de l’accés a informació sobre les facturacions del torn d’ofici.
IAI 23/2024
Una persona que actua en representació d’una associació, presenta un escrit davant un Consell pel qual sol·licita accedir a informació pública sobre les facturacions del torn d’ofici. L’Autoritat informa que en atenció a les circumstàncies concurrents en el cas concret, resultaria justificat lliurar la informació sobre l’import i la identificació dels advocats i advocades que han justificat actuacions del TOAD, dels últims cinc anys, de forma pseudoanonimitzada.
10/01/2025
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació de l’accés a còpia d’uns documents d’un procés selectiu a petició d’un Comitè d’empresa.
IAI 26/2024
Es consulta sobre l’accés a còpia de l’acta de reunió de l’òrgan de selecció i de la valoració detallada dels mèrits de cada candidat del procés selectiu per proveir, mitjançant concurs oposició, dues places del personal laboral fix al servei d’un ens.
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés al Comitè d’Empresa, com a òrgan de representació dels treballadors, a la informació sobre l’acta de reunió de l’òrgan de selecció on es detallen les conclusions definitives, i les dades de l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació a les persones que haguessin estat seleccionades en el procés selectiu.
10/01/2025
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per un ciutadà contra una empresa de serveis funeraris per la denegació d’accés als llibres majors de comptes de l’Empresa, des de l’any 2000 fins al 2019
IAI 25/2024
La normativa de protecció de dades personals no és obstacle per a l’accés del reclamant a la informació que pugui constar als llibres majors de l’empresa que es refereixi a persones jurídiques o a persones mortes, ja que la dita normativa no resulta d’aplicació en aquests casos, sense perjudici d’altres limitacions que resultin aplicables, com les derivades de la normativa de protecció de l’honor, la intimitat personal i familiar i la pròpia imatge. La normativa de protecció de dades només impediria donar accés, per aplicació de l’article 23 LTC, a les anotacions relatives a l’assistència o suport psicològic al dol, si la identitat que hi consta correspon a la persona física que ha rebut l’assistència, llevat que hi consenti expressament o que s’anonimitzi la informació, com ja hauria fet l’empresa requerida segons la informació disponible. Pel que fa a la resta d’informació personal que pugui constar en els llibres majors, no sembla que hi hagi impediment en facilitar l’accés des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades, sens perjudici del deure de confidencialitat respecte d’aquesta informació.
10/01/2025
Total de pàgines: 57