S'han trobat 704 resultats amb els descriptors Administració local
Denegació d'accés a informació sobre determinats treballadors de la Diputació
IAI 26/2023
Prenent en consideració les circumstàncies que concorren en el cas particular, i d’acord amb l’anàlisi que s’ha dut a terme, des del punt de vista de la finalitat general de transparència no estaria justificat l’accés a la informació relativa a l’antiguitat, titulació, formació i nivell de català de les persones ocupants de determinats llocs de treball, més enllà de la informació relativa a la concurrència dels requisits mínims exigits per ocupar els dits llocs de treball, com ara, que la persona ocupant disposa dels coneixements de llengua catalana o la formació mínima exigida per al lloc de treball concret que ocupa, d’acord amb la relació de llocs de treball de la Diputació.
03/05/2023
Consideració de l'adreça de correu electrònic corporatiu com a dada personal
CNS 7/2023
L’adreça de correu corporatiu d’un Ajuntament, atès que permet la identificació del titular del compte, és una dada de caràcter personal protegida per la normativa de protecció de dades. El tractament de dades personals que es produeixi arran de l’enviament de missatges de correu electrònic per part d’un treballador públic, en concret, la inclusió d’adreces de correu corporatives de tercers i la tramesa a un destinatari extern, pot ser lícit si concorre una base jurídica (art. 6.1 RGPD) i es dona compliment al principi de finalitat (art. 5.1.b) RGPD). Segons el sistema de responsabilitat previst a l’RGPD, la responsabilitat per les infraccions a la normativa de protecció de dades recau en els responsables del tractament, sens perjudici que se’n puguin derivar conseqüències de tipus disciplinari.
25/04/2023
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Denegació d'accés a informació sobre complements retributius i formació del personal laboral
IAI 17/2023
Pel que fa al llistat de persones que han rebut complements de productivitat en els darrers quatre anys, així com el seu import, criteris i càlcul sol·licitat, la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés d’aquesta informació de tots els empleats laborals del Consell Comarcal. Pel que fa al llistat de persones que han rebut els plusos i/o altres complements salarials en els darrers quatre anys, l’accés només està justificat respecte del personal laboral que ocupa alts càrrecs, llocs directius, de confiança, de lliure designació, d’especial responsabilitat, o que implica alts nivells retributius. En canvi, pel que fa a la resta del personal laboral, l’accés està justificat només si aquesta informació es facilita sense identificar per categories i substituint el nom i cognoms de les persones treballadores per un codi que no permeti identificar-les. Pel que fa a la informació sobre la formació dels treballadors en els darrers quatre anys, la normativa de protecció de dades personals no impedeix l’accés. Cal recordar, que la persona representant dels treballadors està sotmesa al deure de sigil professional i de secret.
03/04/2023
Accés a informació sobre la identitat dels deutors tributaris
CNS 1/2023
L’accés dels regidors a la informació relativa a la quantia i motiu dels deutes de dubtós cobrament, podria trobar la seva justificació en les funcions de control i fiscalització legalment atribuïdes als regidors. Això, sense necessitat de facilitar la identitat (nom i cognoms) de totes les persones físiques afectades, als efectes del principi de minimització. Això, sens perjudici que, un cop coneguda la informació en els termes apuntats, en algun cas pugui ser pertinent conèixer, també, la identitat dels afectats, possibilitat que requeriria d’una ponderació específica, tenint en compte els principis de protecció de dades.
27/03/2023
Denegació d'accés a informació sobre les retribucions dels treballadors d'un Ajuntament
IAI 23/2023
La normativa de protecció de dades permet, en aquest cas, l’accés al delegat sindical a una còpia dels decrets de l’alcaldia d’aprovació de la nòmina del personal de l’Ajuntament, prèvia anonimització de les dades dels empleats públics afectats i limitant-ne l’accés, si escau, a qualsevol altra informació que hi pugui constar en els dits decrets que excedeixi de l’objecte de la seva reclamació, en virtut del principi de minimització de les dades (art. 5.1.c de l’RGPD). No obstant això, sí que seria possible facilitar la informació merament identificativa que consti als decrets de l’alcaldia relativa a l’alcalde/alcaldessa, en els termes que han estat exposats.
23/03/2023
Arxivament de la denúncia per incompliments de la normativa de protecció de dades en la videovigilància en el lloc de treball i per la manca d'informació de la finalitat del tractament.
IP 127/2022
S'arxiva la denúncia perquè no hi ha indicis racionals d'haver-se produït els fets que han estat la causa de la iniciació del procediment. Pel que fa al deure d'informació sobre la finalitat del tractament, se n'ha acreditat el compliment.
21/03/2023
Denegació d'accés a informació sobre el nomenament accidental de l'interventor d'un Ajuntament
IAI 20/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a una còpia de l’informe emès per la Direcció General de l’Administració Local, relatiu a l’autorització d’una persona funcionària per ocupar amb caràcter accidental el lloc de treball d’interventor en l’Ajuntament i a la informació relativa a les retribucions complementàries d’aquest lloc de treball. Ara bé, l’accés als informes emesos per qui ha exercit la funció interventora amb caràcter accidental dependrà de les dades personals que estiguin afectades, prenent en consideració el seu contingut i l’aplicació dels límits relatius a la protecció de dades a què fa referència els articles 23 i 24 de l’LTC, en els termes que s’han exposat.
20/03/2023
Denegació d'informació relativa a processos selectius
IAI 16/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del reclamant, en cas que sigui delegat d’una organització sindical que tingui la condició de més representativa, a la informació sobre les dades de formació, l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits i altres elements valoratius que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació amb l’afectat, en cas que hagués estat seleccionat en un procés selectiu. En cas que el reclamant no pertanyi a una organització sindical que tingui la condició de més representativa, la informació s’ha de limitar a la identitat de la persona seleccionada en un procés selectiu -si escau, el secretari municipal- i les puntuacions obtingudes en els diferents mèrits o proves. No sembla justificat l’accés a l’informe de vida laboral, atesa la informació que s’hi conté, en cas que l’ajuntament en disposi.
20/03/2023
Denegació d'accés a informació sobre un procés selectiu
IAI 18/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del reclamant, es cas que sigui delegat d’una organització sindical que tingui la condició de més representativa, a la informació sobre les dades de formació, l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits i altres elements valoratius que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació amb l’afectat. En cas que el reclamant no pertanyi a una organització sindical que tingui la condició de més representativa, la informació s’ha de limitar a la identitat de la persona seleccionada en un procés selectiu -si escau, el treballador afectat- i les puntuacions obtingudes en els diferents mèrits o proves.
20/03/2023
Total de pàgines: 71