S'han trobat 36 resultats amb els descriptors Forces i Cossos Seguretat
Es resol arxivar les actuacions per la filtració de dades a la premsa sobre un expedient disciplinari.
IP 422/2023
Principi de presumpció d'innocència. S'arxiven les actuacions, ja que durant la fase d'investigació no ha aparegut cap element de prova que permeti atribuir de manera incontrovertible a la Divisió d'Afers Interns (DAI) dels Mossos d'Esquadra la filtració de les dades publicades pel diari digital El Nacional, sobre un agent del CME ni, en conseqüència, acreditar que l’entitat denunciada ha comès una infracció.
27/03/2024
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació de dades del Padró municipal d'habitants a la Direcció General de la Policia
CNS 12/2023
L’accés per part de la Direcció General de la Policia a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, per a l’exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la LRBRL, en la redacció donada per la L.O. 14/2003, d’acord amb les condicions que s’han exposat al fonament jurídic IV d’aquest dictamen. Aquest accés s’haurà de dur a terme preferentment per via telemàtica, aplicant les mesures de seguretat exigibles d’acord amb el RGPD, i deixant constància, a la Direcció General de la Policia, de cada accés, la identificació d’usuari, data i hora en què es va realitzar, com també de les dades consultades. No resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que l’ajuntament comuniqui d’ofici a la Direcció General de la Policia les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular.
14/07/2023
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació de dades.
IP 270/2020
S'arxiva perquè la comunicació de la policia local als mossos d'esquadra, de la dada del domicili particular del policia local que va emplenar un atestat per tal que els mossos d'esquadra li puguin practicar una citació judicial com a testimoni, es considera legitimada pel principi de cooperació i col·laboració entre les forces i cossos de seguretat en exercici de les funcions que desenvolupen com a policia judicial.
17/12/2021
IP 25/2021
S'arxiva la denúncia, ja que no s'ha pogut acreditar l'origen de la informació ni la seva publicació al perfil de Twitter.
La persona denunciant es queixava que des d'un perfil determinat de Twitter es va publicar informació sobre els seus antecedents penals, així com la seva fotografia. Afirmava que el perfil de Twitter estava gestionat per mossos d'esquadra. Però de la informació aportada (una captura de pantalla d'un missatge de WhasApp que una tercera persona hauria enviat a la seva filla, el qual contenia la fotografia de la persona denunciant i la informació denunciada), no constava l'autoria del mateix, ni tampoc es veia que fos un tuit.
L'Autoritat va iniciar una fase d'investigació prèvia per esbrinar els fets denunciats i va poder constar que el compte denunciat havia estat suspès per la xarxa social per contravenir les condicions d'ús de Twitter, que des de distints perfils d'usuari s'havien fet diversos tuits similars als fets denunciants i que la informació sobre els antecedents penals i la fotografia també havia estat publicada per diversos mitjans de comunicació digitals. Tot feia pensar que l'origen de la informació es trobava en les publicacions dels diaris digitals i en el debat d'opinió posterior sobre els fets noticiables que va tenir lloc en Twitter. En aquest cas, no es va poder determinar qui estava darrere el perfil de Twitter denunciat, perquè el compte estava suspès i no es podia accedir a cap informació.
14/07/2021
Accés de la policia judicial a informació municipal
CNS 29/2021
D’acord amb la legislació aplicable en el moment d’emetre el present dictamen, l’article 22 de l’LOPD constituiria la base legítima del tractament de dades consistent en la comunicació d’informació a la policia judicial necessària per a una investigació concreta, incloent la comunicació de dades especialment protegides. Pel que fa a les dades del padró (volants d’empadronament i volants de convivència) dels residents en un edifici es pot considerar adequada a les finalitats del tractament i no excessiva. Ara bé, la petició de la informació obrant a les bases de dades municipals, sense concreció de la informació necessària per a les finalitats de la investigació judicial portada a terme, pot resultar desproporcionada. En aquest cas es recomana a l’ajuntament sol·licitar a la policia judicial una concreció que justifiqui la informació sol·licitada. A la mateixa conclusió s’arribaria per aplicació de la LO 7/2021, vigent a partir del proper 16 de juny de 2021.
09/06/2021
Comunicació als Mossos d'Esquadra de l'informe mèdic d'un pacient víctima d'un intent d'homicidi
CNS 20/2021
La policia Mossos d’Esquadra pot obtenir dades de salut d’una persona, inclòs el número de l’habitació en la que està ingressada, sense el seu consentiment únicament quan actuïn exercint funcions de policia judicial en el marc d’una investigació concreta. En el cas que la sol·licitud dels Mossos d’Esquadra no sigui prou clara als efectes de determinar el compliment dels requisits establerts a l’article 22.3 LOPD, el centre sanitari pot sol·licitar un aclariment.
26/03/2021
Total de pàgines: 4