S'han trobat 321 resultats amb els descriptors Dades sensibles
Cessió a un sindicat de la denúncia i l'expedient disciplinari relatiu a un policia local
CNS 45/2015
En atenció al règim de cessió (art.11 LOPD), no es pot considerar que hi hagi suficient habilitació legal en base a la normativa estudiada (LRJPAC, EBEP i DL 1/1997) per facilitar còpia de la denúncia i de tot el procediment al secretari general del sindicat al que pertany el representant dels treballadors expedientat, sense el consentiment d'aquest, en els termes exposats en la consulta, llevat que, a més de ser el secretari general del sindicat, també ostenti la condició de representant dels treballadors (dels funcionaris) de l'Ajuntament. L'accés a la informació relativa al procediment disciplinari, un cop hagi conclòs aquest, només resultaria habilitat en el cas de comptar amb el consentiment exprés de les persones afectades (art.3. e) LOPD) o amb una norma amb rang de llei que l'habilités (articles 23 Llei 19/2014 i 15.1 Llei 19/2013).
10/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Adequació d'un projecte de salut mental a la normativa de protecció de dades
CNS 29/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions d'un Projecte relacionat amb l'anàlisi i explotació de les dades de la història clínica electrònica. Entre d'altres qüestions, es considera necessari concretar i aclarir diverses qüestions, entre d'altres: els fitxers relacionats amb el Projecte; les finalitats, habilitades per la normativa, que poden habilitar les peticions d'informació; establir un procediment adequat d'anàlisi de peticions d'informació; si la informació es tractarà de manera anonimitzada o en base al consentiment; la difusió que es pot fer de la informació tractada; la previsió d'un model integral de seguretat; el procediment tècnic d'anonimització; o l'exercici dels drets ARCO i l'opt-out. També es recomana, entre d'altres qüestions, incorporar una avaluació d'impacte sobre la privacitat (PIA).
23/07/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Centre sanitari
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre sanitari
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- DRETS HABEAS DATA
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Cancel·lació de dades personals de les dones que ingressen en una casa d'acollida
CNS 33/2015
La normativa de protecció de dades, en connexió amb la normativa aplicable (LSS, Llei 5/2008 i LDOIA), permet que l'Entitat responsable no cancel·li, és a dir, que no bloquegi ni suprimeixi, com a mínim, durant un cert temps, aquelles dades de l'afectada i de la seva filla que siguin necessàries per al correcte compliment de les seves funcions. Això, sens perjudici de limitar l'accés a la informació especialment sensible o afectadora per la intimitat o la seguretat de les afectades, que no pugui ser cancel·lada. Pel que fa a les dades personals de l'afectada i la seva filla que sí es puguin cancel·lar, s'hauran de bloquejar i, si escau, suprimir.
03/07/2015
Accés d'una empresa de transport de viatgers a l'expedient sancionador incoat per l'ajuntament a un dels seus treballadors
CNS 35/2015
L'accés d'una empresa de transports de viatgers a la identitat de la persona objecte d'un procediment sancionador en curs per conducció d'un vehicle a motor sota els efectes de les drogues només podria produir-se de considerar-se que aquesta ostenta la condició d'interessada en el procediment. En cas que el procediment hagués finalitzat, l'accés només podria atorgar-se previ consentiment exprés de l'afectat o existència d'altra norma amb rang de llei que l'emparés, per aplicació de l'article 15.1 de la Llei 19/2013.
01/07/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- Procediment sancionador
- Transports
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Publicitat de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics als alumnes d'una escola pública
CNS 28/2015
La publicació de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics (beques menjador) en el tauler d'anuncis dels centres docents en substitució de la seva notificació als interessats comportaria, en atenció al col·lectiu afectat (menors d'edat) i a la naturalesa de l'ajut públic (situacions de vulnerabilitat social), una afectació al seu dret a la protecció de dades personals, entre d'altres drets, per la qual cosa caldria aplicar el mecanisme previst a l'article 61 de la LRJPAC, de tal manera que es preservés la identitat dels beneficiaris.
29/06/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Subvencions
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea la Xarxa de Vigilància Epidemiològica i es regulen els sistemes de notificació de malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics
PD 5/2015
03/06/2015
Exercici del dret de cancel·lació de dades contingudes a la història clínica
CNS 21/2015
Els terminis legals (Llei 21/2000) poden condicionar l'efectiva cancel·lació de dades de la HC de la sol·licitant. El dret a conèixer els propis orígens biològics, (LDOIA), comporta la conservació de la informació sobre la donació d'embrions de la HC de l'afectada, informació que ha de quedar a disposició dels seus fills. Res impedeix que el centre limiti altres accessos a la informació, o que l'afectada exerceixi, si ho considera convenient, el seu dret d'oposició al tractament de les dades, incloent qualsevol cessió o accés (sens perjudici del dret d'accés dels fills), en els termes de l'article 6.4 LOPD i articles 34 i 35 RLOPD.
15/05/2015
Accés d'un vocal d'una Entitat Municipal Descentralitzada al Registre d'entrada de documents de l'Entitat
CNS 24/2015
Facilitar al vocal d'una entitat municipal descentralitzada un llistat amb totes les anotacions efectuades en el Registre d'entrada entre gener de 2011 i gener de 2015, en exercici del seu dret d'accés a informació municipal, podria forçar, en atenció a les circumstàncies del cas examinat, el principi de qualitat de les dades i suposar un risc per a la correcta protecció de la informació personal dels afectats. A aquests efectes, podria ser convenient concretar, en la mesura del possible, amb quina finalitat sol·licita l'accés, l'àmbit d'actuació municipal que és del seu interès, els possibles subjectes afectats o un període de temps concret. Altrament, es podria valorar especialment la possibilitat de facilitar l'accés prèvia dissociació de les dades personals.
13/05/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Registre entrada i sortida de documents
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Cessió de dades en la justificació documental d'una subvenció municipal
CNS 17/2015
La comunicació a l'ajuntament dels pagaments efectuats per l'entitat beneficiària d'una subvenció a empresaris individuals que no ostenten la condició de comerciants, industrials o naviliers, a professionals liberals o a llurs treballadors en motiu del projecte subvencionat estaria habilitada per la Llei general de subvencions, si bé les dades personals cedides han de ser estrictament les necessàries, adequades i pertinents per comprovar l'adequada i correcta justificació de la subvenció.
16/04/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Total de pàgines: 33