S'han trobat 9 resultats amb els descriptors Violència gènere
Informe en relació amb la Proposta presentada pel Departament d’Igualtat i Feminisme a incloure en l’Avantprojecte de llei de mesures fiscals i financeres per al 2025 (M-394.0)
PD 17/2024
18/10/2024
Accés d'un progenitor a informació sobre la inscripció de la seva filla a les proves d'accés a la universitat
CNS 24/2022
En el cas examinat resultaria justificat l’accés del progenitor al certificat que acredita la condició de víctima de violència de gènere de l’altre progenitor aportat en el procés d’inscripció de la filla comuna a les PAU si només hi consta la informació relativa a l’existència d’una situació de violència de gènere, la persona que l’ha sofert i l’exempció derivada d’aquesta circumstància.
16/09/2022
Identificació de víctimes de violència de gènere en publicacions de procediments selectius de personal
CNS 7/2021
Cal preservar la identitat de les persones aspirants que acrediten la condició de víctima de violència de gènere en les diferents publicacions dels procediments de selecció. En aquest sentit, i mentre no s’aprovi el protocol a què fa esment l’apartat 2n de la DA7a de l’LOPDGDD, la utilització d’un codi en substitució del seu nom i cognoms resultaria adequada a la normativa de protecció de dades.
18/02/2021
Cancel·lació de dades personals de les dones que ingressen en una casa d'acollida
CNS 33/2015
La normativa de protecció de dades, en connexió amb la normativa aplicable (LSS, Llei 5/2008 i LDOIA), permet que l'Entitat responsable no cancel·li, és a dir, que no bloquegi ni suprimeixi, com a mínim, durant un cert temps, aquelles dades de l'afectada i de la seva filla que siguin necessàries per al correcte compliment de les seves funcions. Això, sens perjudici de limitar l'accés a la informació especialment sensible o afectadora per la intimitat o la seguretat de les afectades, que no pugui ser cancel·lada. Pel que fa a les dades personals de l'afectada i la seva filla que sí es puguin cancel·lar, s'hauran de bloquejar i, si escau, suprimir.
03/07/2015
Nivell de seguretat del fitxer Torn d'ofici d'un Col·legi d'Advocats
CNS 8/2015
Al fitxer Torn d'ofici del Col·legi que gestiona les designes dels advocats així com els pagaments de les minutes en matèria civil, laboral, penal, administrativa i de violència de gènere, li correspon l'aplicació del nivell alt de mesures de seguretat. En atenció a la diferent naturalesa dels procediments judicials a partir dels quals es recullen les dades que formen part d'aquest fitxer, seria possible segregar el fitxer i establir mesures de seguretat diferents segons correspongui en cada cas.
20/03/2015
Accés de la persona denunciada per maltractaments a dades de la persona denunciant en un expedient en matèria de protecció dels infants i adolescents
CNS 16/2014
D'acord amb la Llei 14/2010, cal preservar la confidencialitat de la persona que ha posat en coneixement de l'administració competent l'existència d'una situació de risc. Això inclou no només l'eliminació de les dades identificatives de la persona que ha fet la comunicació, sinó també la restricció de l'accés a aquelles altres informacions que la poden fer identificable de forma indirecta.
10/03/2014
Adeqüació d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere a la normativa de protecció de dades
CNS 8/2012
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere analitzat, es fa necessari concretar exactament quins són els intervinents en el Projecte, definir i concretar les finalitats a complir, en connexió amb el marc normatiu sectorial concret que habilita el tractament de dades per a cada intervinent, així com revisar quines dades ha de tractar cada intervinent i concretar el mecanisme d’obtenció de dades, entre d’altres qüestions. Cal revisar i concretar la definició dels fluxos informatius que es preveu fer. Es recomana que es revisi el contingut del formulari de prestació del consentiment i de compliment del deure d’informació, i que s’analitzi les repercussions que per al Projecte pot tenir el desenvolupament d’altres sistemes d’informació sobre violència domèstica i de gènere. També es fa avinent que el contingut del fitxer que l’Ajuntament ha creat, ha de ser coherent amb el contingut del Projecte.
20/03/2012
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a altres serveis del municipi amb la finalitat de prevenir situacions de violència masclista
CNS 40/2011
L'accés a les dades personals del Padró per part del departament de serveis socials d'un mateix ajuntament no és pròpiament una cessió de dades, atès que forma part de la mateixa persona jurídica, però només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la del Padró i la dada domicili resulta rellevant. La seva comunicació però, a una altra administració pública, sense consentiment, sí que és una cessió que troba habilitació, en el cas examinat, a la LRBRL, atès que es realitzaria per a l'exercici de competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l'adreça resulta rellevant. La cessió de dades diferents a les del Padró a una altra administració, sense consentiment, per dur a terme actuacions en matèria de prevenció, atenció, assistència, protecció, recuperació i reparació integral de situacions de violència masclista, compta amb habilitació legal, tant en la pròpia LOPD, en tractar-se d'una cessió entre administracions per a l'exercici de competències que versen sobre una mateixa matèria, com en la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret a les dones a eradicar la violència masclista.
21/12/2011
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA