S'han trobat 147 resultats amb els descriptors Dades treballadors
Ús de l'empremta dactilar del personal de l'Ajuntament per controlar l'horari laboral.
PS 33/2024
Es resol que l'Ajuntament de La Canonja ha vulnerat l'article 5.1.a de l'RGPD, atès que l'entitat no disposa de cap base jurídica que legitimi el tractament de dades biomètriques dels seus treballadors. També la vulneració de l'article 35 de l'RGPD, perquè no havia fet una avaluació d'impacte en matèria de protecció de dades. A més, es requereix a l'entitat que posi a disposició del seu personal un sistema alternatiu de control horari, que no comporti el tractament de categories especials de dades.
10/09/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament, en relació amb l’accés dels membres d’una Comissió informativa especial a la informació sobre dos informes emesos per l’OAC.
CNS 8/2024
Es planteja una consulta sobre la possibilitat de facilitar als regidors de govern i de l'oposició un informe emès per OAC, i un altre complementari, en relació a la tramitació d'un expedient de persona protegida.
En aquest cas, d’acord amb la informació de què es disposa, s’hauria de denegar l’accés a la informació sobre els dos informes de l’OAC indicats ja que, en principi, no serien pertinents ni necessaris pel desenvolupament de les funcions com a membres de la Comissió especial d’informació pel que fa a les irregularitats en la contractació de personal i, al mateix temps, podria comportar un perjudici per a la persona denunciant, informant o alertadora i tercers, que tenen dret a preservar la seva identitat d’acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
11/07/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- Procediment sancionador
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
Informe a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per denegació de l’accés a una relació d’altes i baixes d’usuaris de la plataforma iEduca per al perfil docent d’un institut públic
IAI 10/2024
En aquest cas, el dret a la protecció de dades impediria l’accés de la persona reclamant a una relació de les altes i baixes de les persones usuàries de la plataforma iEduca per al perfil personal docent durant l’any 2023, tret d’aquella informació que, si escau, pugui fer referència a la seva persona. Ara bé, no hi hauria inconvenients en lliurar-li informació anonimitzada, sempre que s’efectuï amb un nivell d’agregació que garanteixi la no identificació de les persones afectades.
03/05/2024
Principi de licitud.
PS 62/2023
Es declara que l'ajuntament ha vulnerat el principi de licitud, atès que tractava les dades dels seus treballadors (l'adreça electrònica professional i la data de naixement) per enviar-los felicitacions d'aniversari, sense tenir-ne el consentiment ni cap altra base jurídica que legitimés aquest tractament. Durant la fase d'informació prèvia, l'ajuntament va acreditar que havia desactivat el sistema d'enviament automàtic de correus electrònics als seus treballadors.
08/04/2024
Infracció del principi de licitud per publicar les absències del personal docent del centre en un tauler d'anuncis de la sala del professorat.
PS 20/2024
S'acorda declarar que l'entitat ha comès una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD, per la infracció del principi de licitud, amb motiu de la publicació en el tauler d'anuncis de la sala del professorat dels llistats d'absències del personal docent.
27/03/2024
Falta de proves que acreditin la filtració de dades confidencials als mitjans de comunicació.
IP 259/2023
El denunciant es queixa que l'institut en què treballa ha filtrat informació confidencial sobre un conflicte que va tenir amb un alumne. Aporta diverses notícies dels mitjans de comunicació en què consten dades personals seves. Es dicta resolució d'arxivament, atès que no s'ha pogut acreditar que el responsable de la filtració sigui l'institut.
27/03/2024
Tractament de dades personals en el marc de formacions obligatòries.
IP 90/2022
La persona denunciant es queixava pel fet que l'Ajuntament denunciat va accedir a la informació referida a les hores en què determinats agents de la policia municipal van realitzar formacions obligatòries en matèria de prevenció de riscos laborals (PRL), i denunciava que l'entitat va difondre a terceres persones alienes a la Junta de Personal de l'Ajuntament, un llistat amb el número TIP i l'horari en què cada agent va fer la formació. L'esmentat llistat indicava si la formació s'havia realitzat fora o durant la jornada laboral. En relació amb aquests fets, l'Autoritat ha resolt l'arxivament de la denúncia atès que, d'una banda, no ha quedat acreditada la difusió de la informació personal dels treballadors a terceres persones no autoritzades i perquè, d'altra banda, el tractament de dades referit al temps en què cada agent es va connectar al curs, es troba legitimat per l'article 6.1 apartats b, c i e RGPD, en connexió amb l'art 19 LPRL atès que la informació era necessària per valorar el dret de cada treballador d'obtenir una compensació horària.
08/02/2024
Vulneració del principi de transparència i del dret d'informació.
PS 35/2023
L'entitat va cometre 2 infraccions de caràcter molt greu, previstes a l'article 86.5.b en relació amb l'article 13 RGPD, ja que va posar en funcionament el sistema de videovigilància del centre sense instal·lar prèviament els cartells informatius obligatoris. A més, un dels cartells està ubicat de manera que n'impedeix la lectura. Pel que fa a un llistat telefònic en paper que tenen a la porteria del centre, no s'informava del tractament.
26/10/2023
Denegació d'accés a un expedient d'activació del Protocol per a la prevenció, detecció, identificació i actuació de l'assetjament sexual, per raó de sexe i per identitat de gènere i orientació sexual a la feina
IAI 46/2023
La persona reclamant tindria dret a accedir a la informació de l’expedient reclamat que faci referència a la seva persona, per tant, la informació que ha aportat sobre si mateixa i sobre la persona investigada, i també la informació que sobre ella hagin aportat terceres persones, inclosa la identitat d’aquestes persones i el contingut de les seves declaracions que li faci referència. En els casos en què es compta amb el consentiment exprés de certes persones afectades, també podria accedir a les categories especials de dades que sobre aquestes persones puguin constar en les dites declaracions o bé altra informació personal seva. També pot accedir a les dades merament identificatives de les persones membres de la comissió d’investigació que constin en l’expedient. L’accés a la resta d’informació personal hauria de limitar-se.
16/10/2023
Filtració de dades personals en un ple de l'Ajuntament i a través d'un whatsapp no corporatiu.
IP 406/2021
En relació amb les dades publicades pel representant d'un partit polític en un ple de l'ajuntament, s'arxiva perquè no s'ha demostrat que les dades publicades s'hagin facilitat per part de l'Ajuntament. A més, les dades publicades són incorrectes, qüestió aquesta inidiciària que la persona que les hauria facilitat no estava vinculada a l'Ajuntament.
En relació amb la filtració de dades personals a través d'un grup de Whatsapp, aquest fet també s'arxiva atès que el fet que les fotografies dels quadrats (amb els torns i els horaris) s'hagin intercanviat en un grup de whatsapp no és indici suficient que permeti imputar una vulneració del principi de confidencialitat perquè no consta acreditat que les persones del grup siguin membres de la policia local de l'Ajuntament.
15/06/2023
Total de pàgines: 15