S'han trobat 281 resultats amb els descriptors Ajuntament
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament relativa a la comunicació per la via de l’accés a la informació pública les dades del correu electrònic i el telèfon de contacte dels regidors municipals.
CNS 39/2023
La comunicació per la via del dret d’accés a la informació pública de les adreces de correu electrònic i els números de telèfon de contacte professional de les persones regidores de l’ajuntament no contravindria la normativa de protecció de dades, fins i tot en aquells casos en els quals els regidors hagin facilitat com a adreça de correu electrònic i telèfon de contacte professional la seva adreça de correu electrònic i el seu telèfon personal, sempre que hagin estat informats de la possible comunicació d’aquestes dades o se’ls hagi donat trasllat de la sol·licitud d’accés per al tràmit d’al·legacions previst a l’article 31 de LTC.
09/02/2024
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Publicació del nom i cognoms de la persona que formula al·legacions en el tràmit d'informació pública d'un procediment.
PS 39/2023
Es declara que un ajuntament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de confidencialitat, en haver publicat a la seva seu electrònica i al BOPB un acord d'aprovació d'un projecte. En aquest acord, s'identificava amb nom i cognoms la persona que havia formulat al·legacions a la fase d'informació prèvia, juntament amb el contingut de les al·legacions i altres dades personals.
11/10/2023
Dret d'informació en els debats polítics.
IP 111/2023
S'acorda arxivar la denúncia contra el regidor d'un grup municipal que durant el Ple municipal va donar informació sobre un expedient disciplinari obert contra el cap de la Policia local, perquè es considera que les manifestacions es van fer dins el context d'un debat polític sobre un dels assumptes previstos a l'ordre del dia. Es vincula amb el dret d'informació sobre els temes de la política municipal.
03/10/2023
Resolució d'arxivament per no resultar provats els fets.
IP 175/2023
Es resol arxivar les actuacions ja que no s'ha posat de manifest cap element probatori, ni tan sols indiciari, que acrediti que l'entitat denunciada hagi revelat la identitat de la persona denunciant a tercers.
05/09/2023
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Deure de confidencialitat. Enviament de correu electrònic sense còpia oculta a nombroses persones.
PS 22/2023
S'amonesta l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat com a responsable d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD, per l'enviament d'un correu electrònic a nombroses persones sense utilitzar l'eina de còpia oculta.
27/07/2023
Desatenció del dret d'accés i d'oposició en el marc d'un procés de participació ciutadana municipal.
PT 31/2023
La persona reclamant es queixava de la desatenció dels seus drets d'accés i d'oposició que hauria exercit davant l'Ajuntament, en el marc de la seva participació en un procés de participació ciutadana de temàtica urbanística. S'estima la reclamació i es requereix l'Ajuntament perquè faci efectius els drets d'accés i d'oposició de la persona reclamant i en doni compte a aquesta Autoritat.
02/06/2023
Resolució d'arxiu. No s'ha acreditat que s'hagi comunicat dades de la persona denunciant entre diferents ajuntaments.
IP 294/2022
La persona denunciant es queixava que l'Ajuntament hauria compartit les seves dades personals, en concret el contingut de les diverses SAIP que havia formulat, amb altres ajuntaments, els quals haurien rebut sol·licituds similars. Es resol l'arxivament en tant no es disposa de cap element de prova que permeti acreditar la comunicació de dades denunciada.
02/06/2023
Accés a l'expedient d'un procés d'estabilització dels treballadors municipals
CNS 10/2023
Per la informació de què es disposa, en el cas concret examinat, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, no planteja problemes facilitar a la persona regidora l’accés a l’expedient del procés d’estabilització dels treballadors municipals, sempre que sigui informació estrictament necessària per assolir les seves funcions. Ara bé, pel que fa a les dades personals d’especial protecció (article 9 de l’RGPD) que hi puguin constar, caldrà limitar-ne l’accés, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per assolir la finalitat legítima que justifica l’accés, això és el desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors. En qualsevol cas, un cop el regidor accedeixi a la informació municipal per raó de les funcions legalment encomanades, aquest s’ha de regir pel deure de reserva imposat per la normativa de règim local, pel principi de limitació de finalitat (article 5.1.b) RGPD) i el deure de integritat i confidencialitat (article 5.1.f) RGPD).
25/04/2023
Total de pàgines: 29