S'han trobat 80 resultats amb els descriptors Missió en interès públic o exercici de poders públics
La Direcció de l'escola com a responsable del tractament de dades decideix els fins i els mitjans del tractament i no requereix del consentiment dels pares per a utilitzar un mitjà de tractament determinat.
IP 330/2020
La base jurídica que empara el tractament de dades consistent en la comunicació d'informació de l'Escola amb els pares no és el consentiment, sinó que el tractament és necessari per al compliment d'una missió en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
El responsable del tractament, la Direcció de l'escola, és qui decideix els fins i els mitjans del tractament i, en base a això, pot contractar amb una persona o entitat el servei de comunicació amb les famílies. S'haurà d'assegurar que contracta amb un encarregat que ofereixi les garanties suficients per aplicar mesures tècniques i organitzatives apropiades, de manera que es garanteixi la protecció dels drets de les persones afectades.
21/06/2021
L'expedició del volant padronal sense el consentiment de la persona afectada es justifica en el fet que el tractament era necessari per exercir les competències atribuïdes a l'Ajuntament i que aquest havia delegat en l'ORGT.
IP 71/2021
L'Ajuntament havia delegat en l'ORGT les competències de gestió i recaptació d'un impost municipal.
La persona denunciant va interposar un recurs de reposició contra la liquidació de l'impost.
L'ORGT va demanar a l'Ajuntament l'expedició del volant padronal de la persona denunciant, el qual tenia per finalitat comprovar si es complien els requisits que donaven dret a l'exempció de l'impost per transmissió de l'habitatge en el marc d'un recurs de reposició presentat per la persona denunciant. La base jurídica que legitima aquesta activitat de tractament no és el consentiment de la persona afectada, sinó que el tractament és necessari per exercir les competències atribuïdes a l'Ajuntament i que ha delegat en l'ORGT.
Posteriorment, la persona denunciant va interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de l'ORGT i en el marc del procediment judicial es va aportar l'expedient administratiu que contenia el volant padronal. La base jurídica que empara aquest tractament és que el tractament és necessari per complir una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
21/06/2021
Lliurament a un col·legi professional d'àmbit estatal de documentació del col·legi professional segregat i posteriorment extingit
CNS 32/2021
Correspon a les persones encarregades de la liquidació del col·legi professional prendre la decisió sobre la destinació que se li hauria de donar a la documentació de què disposa. Tot i així, des de la vessant de la protecció de dades, la base jurídica de l’article 6.1.e) RGPD habilitaria el lliurament a la demarcació territorial catalana del col·legi professional d’àmbit estatal d’aquella documentació en què constin dades personals vinculades a l’exercici de les funcions públiques dels col·legis professionals. Pel que fa a les dades vinculades a l’exercici de les funcions privades, la seva comunicació a la dita demarcació podria articular-se sobre la base del consentiment. Respecte aquelles dades que no li siguin lliurades, hauran d’examinar la necessitat del seu tractament i, conseqüentment, determinar-ne la conservació o la supressió.
17/06/2021
Comunicació de dades per part del Consell Comarcal als ajuntaments de les persones beneficiàries de serveis socials dels respectius municipis
CNS 28/2021
La comunicació per part del consell comarcal de dades personals de les persones beneficiàries de serveis socials dels respectius municipis, als ajuntaments de la comarca, pot tenir suficient base jurídica d’acord amb l’article 6.1.e) i 6.4 de l’RGPD, sense que sigui necessari el consentiment dels afectats, sens perjudici de la necessària aplicació dels principis de limitació de la finalitat i de minimització.
07/06/2021
Obligació dels alumnes de tenir activada la càmera durant les classes en línia
CNS 11/2021
L’activació de la càmera durant les classes en línia es pot considerar amb caràcter general un tractament lícit, atesa l’obligació dels centres educatius d’assegurar i garantir la funció educativa en relació amb els alumnes afectats i el compliment d’una missió en interès públic (ex. art. 6.1.e) RGPD), i les previsions establertes per les autoritats sanitàries i educatives en el context de pandèmia, sense que sigui necessari el consentiment dels afectats. En qualsevol cas caldrà tenir en compte el principi de proporcionalitat. La Fundació pot instar els alumnes a tenir la càmera activada durant la classe en línia si resulta necessari per al seu desenvolupament, sens perjudici de la possibilitat que les persones afectades puguin exercir el dret d’oposició en atenció a la seva situació particular.
23/03/2021
Creació d'una base de dades de tercers a partir de les instàncies presentades a l'Ajuntament pels veïns del municipi
CNS 6/2021
L’ajuntament podria crear la base de dades de contacte o base de dades de tercers per recollir les dades identificatives i de contacte de les persones físiques amb qui es relaciona. La incorporació en aquesta base de dades de tercers de les dades del Registre d’entrada i sortida de documents no resultaria compatible a efectes d’emprar les dades que hi consten per a notificacions ulteriors, però en canvi sí que ho podria ser per emprar les dades identificatives i de contacte en altres procediments de naturalesa anàloga. En aplicació del principi d’exactitud l’ajuntament ha de prendre les mesures oportunes per recollir les diferents adreces o mitjans electrònics que el ciutadà hagi triat per a cada tràmit per rebre notificacions administratives o el que sigui pertinent d’acord amb la normativa aplicable. Les dades que integrin la base de dades de tercers no es poden conservar més enllà del termini de conservació aplicable a la finalitat per a la qual es van recollir, s’han de mantenir actualitzades i se n’ha d’informar les persones afectades.
12/03/2021
Comunicació d'expedient urbanístic a entitat asseguradora.
IP 179/2020
S'arxiva la denúncia per aplicació dels principis de presumpció d'innocència i de responsabilitat. No hi han indicis que permetin inferir que l'Ajuntament va facilitar una còpia de l'expedient administratiu a una entitat asseguradora. I l'accés a l'expedient que va permetre a una persona física, té la seva cobertura en l'acció pública que refegeix en matèria d'urbanisme.
11/03/2021
Sol·licitud de documentació acreditativa de l'exempció de l'obligació de portar mascareta a les persones usuàries del ferrocarril
CNS 9/2021
Els agents d’estació i els vigilants de seguretat dels ferrocarrils poden sol·licitar, en exercici de llur funció de vigilància del compliment de la mesura adoptada per les autoritats sanitàries consistent en l’ús obligatori de la mascareta en el transport públic, la documentació que acredita la concurrència d’alguna de les causes d’exempció de l’obligació de dur mascareta a aquelles persones usuàries dels ferrocarrils que no la porten.
02/03/2021
Protocol de prevenció, detecció i gestió de casos Covid-19 a les universitats
CNS 8/2021
A partir de la informació de la qual es disposa, el tractament de dades relatiu a la comunicació d’un cens universitari al Departament de Salut, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya, no disposa d’habilitació des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, en no estar emparat per la normativa de salut pública.
19/02/2021
Revelació de dades.
IP 37/2020 i IP 38/2020
S'arxiva la denúncia relativa a la manca de licitud, perquè el comunicat que va enviar l'Ajuntament a les famílies de la llar d'infants municipal, és una actuació situada en una fase d'informació prèvia oberta per l'entitat a la cerca de testimonis i que es trobaria legitimada en base a l'interès superior del menor i en l'exercici de les funcions d'investigació prèvies a l'obertura d'expedients disciplinaris. També s'arxiva la vulneració del principi de confidencialitat en base al principi de presumpció innocència.
17/02/2021
Total de pàgines: 8