S'han trobat 604 resultats
Reconeixement facial per accedir a les piscines municipals.
IP 309/2023
La persona denunciant posava de manifest que l'Ajuntament obliga als i les usuàries del servei de piscines municipals a sotmetre's a l'eina del reconeixement facial per obtenir l'abonament d'accés. Tanmateix, consultat per aquesta Autoritat, l'Ajuntament ha exposat que el registre a l'eina no és obligatori i que es pot obtenir l'abonament imprès, després de presentar la fotocòpia del DNI. En aquests termes, a banda de les manifestacions del denunciant, no es disposa de més elements que permetin sostenir que el reconeixement facial és obligatori, motiu pel qual s'arxiva la denúncia.
01/08/2023
Accessos a l'HC3 de la persona denunciant per part del DPD.
IP 283/2022
La persona denunciant posava de manifest que des del CAP Centelles es va accedir a la seva HC3 en quatre ocasions, durant els mesos de maig de 2022, malgrat no haver estat visitada en aquell centre sanitari. En resposta, el DPD de l'entitat denunciada ha confirmat ser l'autor material dels accessos i els ha justificat argumentant que eren necessaris per tal de poder donar resposta a un requeriment d'informació que aquesta Autoritat va notificar a l'esmentada entitat, en el marc d'una altra denúncia presentada per la mateixa persona denunciant. En relació amb això, durant la fase d'informació prèvia s'ha pogut constatar que, els accessos que va dur a terme el delegat de protecció de dades personals a l'HC3 de la denunciant estaven justificats, atès que es van dur a terme en l'exercici de les seves funcions, i per donar resposta a un requeriment d'aquesta Autoritat. Per tot això, escau l'arxivament de les presents actuacions.
27/07/2023
Consulta de dades d'altres Administracions Públiques.
IP 516/2021
El Departament Drets Socials (DDS) va consultar les dades tributàries de la persona denunciant que estaven en poder de l'AEAT. Aquesta actuació es considera legitima, tenint en compte que d'acord amb la Llei 12/2007 i la Llei 2/2014 habilita al DDS a consultar d'ofici, i sense consentiment previ de les persones interessades, les dades dels beneficiaris d'ajudes i les de la seva "unitat econòmica de convivència". El DDS també ha acreditat que en els formularis per sol·licitar les ajudes per la dependència s'inclou una clàusula informativa sobre la possibilitat de consultar les dades.
20/07/2023
Accessos indeguts a la història clínica i no atenció del dret d'accés.
IP 206/2023
Escau l'arxivament de la denúncia pels motius següents: 1) Consta acreditat que no s'han efectuat accessos indeguts a la història clínica de la persona denunciant. 2) En el present cas, es considera que donar una resposta extemporània i demanar omplir un formulari específic són irregularitats de gestió que no tenen suficient entitat per iniciar un procediment sancionador.
13/07/2023
Publicació de dades incorrectes.
IP 37/2023
No es disposa de cap element que permeti acreditar la comissió d'una infracció de la normativa de protecció de dades per part del col·legi d'advocats, l'única dada del domicili de la persona denunciant que tenen registrada, i que el col·legi d'advocats va facilitar al Consejo General de la Abogacía Española (CGAE) és la que la mateixa persona denunciant els va facilitar en el moment de col·legiar-se, sense que els hi consti cap altra modificació en els seus registres.
12/07/2023
Comunicació de dades personals dels jugadors d'un club esportiu.
IP 299/2022
Un club esportiu de futbol de nova creació va contactar amb la Federació Catalana de Futbol atès que quan intentava vincular setze jugadors al seu club, la Intranet federativa li mostrava un missatge mitjançant el qual se l'informava que els esmentats jugadors estaven vinculats a un altre club esportiu. Al respecte, la persona denunciant es queixava pel fet que, des de l'FCF s'havia enviat a l'esmentat club de nova creació unes impressions de pantalla que contenien les dades personals dels 16 jugadors que, en aquell moment, estaven vinculats a un altre club. Doncs bé, per la seva banda, l'entitat denunciada ha reconegut haver enviat les impressions de pantalla - amb informació personal dels jugadors (nom, cognoms i DNI) - al club de nova creació, als efectes de mostrar-li els passos que havia de seguir per poder inscriure als jugadors, i ha argumentat que aquest fet no constitueix una comunicació il·lícita de dades personals atès que el receptor de la informació, ja era coneixedor d'aquestes informació. Al respecte, afegia que, la Intranet mostra l'esmentat missatge després que el club hagi introduït les dades personals dels jugadors. En aquests termes, escau l'arxivament dels fets denunciats atès que, quan l'FCF va trametre les dades personals dels jugadors al Club que els intentava inscriure, aquest ja disposava de la informació.
28/06/2023
Accés a la informació clínica de totes les persones usuàries del sistema de salut, per part del personal auxiliar administratiu; inadequació del Registre d'Activitats del Tractament i de l'Avaluació d'Impacte en matèria de Protecció de Dades; i ús del whatsapp com a eina de comunicació corporativa.
IP 452/2021
Procedeix l'arxivament dels fets atès que, d'una banda, l'accés a l'HC3 de les persones usuàries del sistema de salut públic català només es pot dur a terme per part de persones que disposin d'un número de col·legiació, excloent per tant el personal auxiliar administratiu. Al respecte, pel que fa l'accés a la història clínica, la normativa sanitària habilita l'accés al personal auxiliar administratiu quan aquest es dugui a terme en l'exercici de les seves funcions. Així mateix, també s'arxiva el fet relatiu a l'ús d'eines de comunicació interna com ara el whatsapp atès que no ha quedat provat que el personal de l'HUVH empri l'esmentada aplicació com a eina de treball. Al fil de l'anterior, tampoc ha quedat provat que el RAT sigui inadequat atès que l'HUVH ha aportat l'esmentat document elaborat per l'ICS, així com un document intitulat "SubRAT" que s'actualitza anualment i que conté els tractaments de dades personals que duu a terme l'hospital. En aquest sentit, l'Autoritat també considera que l'AIPD elaborada, en relació amb el tractament de dades personals vinculat al SAP, recull els extrems previstos a l'article 35 RGPD. En darrer terme, s'arxiva el fet denunciat relatiu a la manca de formació del personal de l'HUVH, en la mesura en què l'entitat ha acreditat oferir cursos en matèria de privacitat regularment al seus treballadors.
21/06/2023
Enviament d'informació relativa al deute de les persones que van arrendar un immoble de la persona denunciant.
IP 123/2022
L'entitat denunciada va enviar les factures impagades per l'arrendatària d'un immoble propietat de la persona denunciant, a la persona denunciant atès que aquesta era la titular de la pòlissa contractada per al subministrament de l'aigua i, per tant, l'obligada al pagament de les factures. En aquest cas, amb independència del que les parts estipulessin al contracte de lloguer, l'obligada al pagament davant AGISSA era la persona propietària de l'immoble. Al respecte, val a dir que, amb posterioritat, la persona denunciant va canviar la titularitat de la pòlissa en favor d'una tercera persona que va arrendar el seu immoble i, quan aquesta va marxar de l'immoble, va demanar que se li retornés la facturació al seu nom. En aquest segon cas, la persona denunciant també va demanar a AGISSA saber el deute pendent de l'arrendatària atès que la cessió de drets i obligacions de l'esmentada pòlissa només es podia dur a terme si la denunciant assumia els imports no satisfets. Així mateix, també va al·legar que necessitava saber els imports pendents per tal de poder-los reclamar judicialment a la persona arrendatària del seu immoble, per incomplir les clàusules del contracte de lloguer. D'acord amb l'exposat, l'Autoritat va considerar que l'enviament de l'esmentada informació restava emparat per l'article 6.1 f) RGPD atès que es dugué a terme per a la satisfacció dels interessos legítims de la persona denunciant. En concret, per satisfer l'interès legítim de la denunciant d'obtenir les proves necessàries, per reclamar a la persona arrendatària de l'immoble els imports que no va satisfer.
21/06/2023
Resolució d'arxivament d'una denúncia per accés a l'HC3
IP 213/2022
La persona denunciant es queixava d'un accés indegut a la seva història clínica. Es resol arxivar les actuacions en la mesura que en el marc de la informació prèvia no s'ha constatat que s'hagi produït cap acte que pugui ser constitutiu d'infracció, en tant s'ha justificat suficientment que el controvertit accés es va dur a terme en el marc de les tasques assignades a la professional que el va efectuar.
21/06/2023
Filtració de dades personals en un ple de l'Ajuntament i a través d'un whatsapp no corporatiu.
IP 406/2021
En relació amb les dades publicades pel representant d'un partit polític en un ple de l'ajuntament, s'arxiva perquè no s'ha demostrat que les dades publicades s'hagin facilitat per part de l'Ajuntament. A més, les dades publicades són incorrectes, qüestió aquesta inidiciària que la persona que les hauria facilitat no estava vinculada a l'Ajuntament.
En relació amb la filtració de dades personals a través d'un grup de Whatsapp, aquest fet també s'arxiva atès que el fet que les fotografies dels quadrats (amb els torns i els horaris) s'hagin intercanviat en un grup de whatsapp no és indici suficient que permeti imputar una vulneració del principi de confidencialitat perquè no consta acreditat que les persones del grup siguin membres de la policia local de l'Ajuntament.
15/06/2023
Total de pàgines: 61