S'han trobat 35 resultats amb els descriptors Obligació legal
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Accés a informació retributiva del personal d'una empresa pública
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
Accés a informació sobre l'estat de vacunació de la covid-19 d'una treballadora.
IP 329/2021
La unitat de Recursos Humans d'un Ajuntament va acabar accedint, a través del seu Servei de Prevenció de Riscos Laborals, a la informació sobre si una treballadora seva s'havia inoculat la 2a dosi de la covid19.
16/12/2022
Ús correcte de l'adreça per a la notificació atès que és la que consta en el registre públic de la DGT.
IP 291/2021
Es dicta resolució d'arxiu. La denunciant al·lega que el SCT fa servir una adreça postal obsoleta i no autoritzada. No hi ha vulneració ja que aquella adreça era la que constava a la base de dades de la DGT i conforme a la normativa de trànsit, l'obligació d'actualització de l'adreça recau sobre la pròpia denunciant. El STC, per altra banda, va actuar de manera adient perquè, de conformitat amb la normativa, primer va consultar el registre de la DGT i, al resultar infructuosa la notificació, va acudir a les dades que figuraven en el Padró.
14/06/2022
Possibilitat que un Col·legi professional sigui consultor autoritzat del Registre Oficial de Professionals de l'Esport de Catalunya
CNS 13/2022
L’accés del col·legi professional a la informació del Registre oficial de Professionals de l’Esport de Catalunya sobre si un determinat professional de l’esport hi està inscrit es pot fonamentar en la base jurídica de l’article 6.1.c) de l’RGPD, en connexió amb les previsions de la legislació de transparència. En canvi, no estaria justificat per aquesta base jurídica l’accés del col·legi professional per al control de l’intrusisme professional d’una persona que no està col·legiada en aquest col·legi.
02/06/2022
Dret d'accés a la documentació de l'expedient administratiu per part de la part interessada.
IP 35/2021
Es dicta una resolució d'arxiu. Existeix un conflicte veïnal entre dues propietats colindants el qual dona lloc a un procediment administratiu amb instàncies creuades. Les dues parts peticionen la documentació presentada per l'altra part. En aquest context, l'ajuntament facilita l'escriptura d'herència facilitada per l'aquí denunciant, a l'altra part en base als articles 4 i 53 LPAC, per tractar-se d'un interessat legítim amb dret d'accés a la documentació de l'expedient.
17/05/2022
Remissió d'una informació policial a un Jutjat per persona presumptament incompetent.
IP 73bis/2021
Un cap d'una l'Àrea Bàsica Policial va donar resposta a una petició formulada per un Jutjat (sobre si un Ajuntament havia sol·licitat la baixa d'usuari del SIP de la persona denunciant), quan segons la persona denunciant qui hauria d'haver donat resposta és el cap de la DSIP. La denúncia s'arxiva perquè no es pot descartar que fos el propi Jutjat qui adrecés la petició d'informació al cap de l'ABP esmentat, ja fos perquè era el seu referent policial de la Policia de la Generalitat en el municipi al qual pertanyia el propi òrgan judicial, o bé perquè l'Ajuntament -objecte de la consulta formulada pel Jutjat- pertanyia a aquesta ABP. D'altra banda, si el cap de l'ABP tenia accés a la informació que sol·licitava el Jutjat, estaria legitimat per comunicar-la a aquest l'òrgan judicial. I tampoc es pot descartar que el cap de la DSIP l'hagués autoritzat.
20/04/2022
Enviament a la DSIP de correu sense xifrar i a persona incompetent, sol·licitud d'auditories sobre accessos indeguts al SIP.
IP 73/2021
Es denunciava que un cap de la Guàrdia Urbana d'un Ajuntament, (1) havia enviat un correu sense xifrar al cap de la unitat encarregada de la gestió dels Sistemes d'Informació Policial (SIP) sol·licitant que es donés de baixa com a usuari del SIP a la persona denunciant, contravenint el Manual de Seguretat del SIP. També denunciava (2) que l'Ajuntament havia sol·licitat auditories sobre els accessos al SIP efectuats per la persona denunciant, sense causa legal i a una persona que no era la responsable. La denúncia s'arxiva en atenció als motius següents: (1) no consta que el correu s'enviés sense xifrar (i en qualsevol cas, els fets estarien prescrits), i l'enviament del correu al cap de seguretat s'empararia en el compliment de les funcions encomanades al cap de la PL; (2) Pel que fa a les sol·licituds d'auditoria, no es concreten a quines sol·licituds es refereix, no consta que s'hagin enviat a persona incompetent, ni la norma que s'hauria contravingut. En tot cas, la persona denunciant ja va formular una denúncia davant l'Autoritat, referent a la licitud d'una sol·licitud d'auditoria per presumptes accessos indeguts al SIP, i l'Autoritat va arxivar la denúncia per considerar que la petició d'auditoria era legítima.
20/04/2022
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació d'informació vinculada a activitats de formació
CNS 54/2021
La comunicació d’informació sobre els formadors per impartir l’acció formativa a empreses i entitats organitzadores, limitada a les dades identificatives, de contacte i de capacitació o experiència, seria lícita i s’ajustaria al principi de minimització de dades, per resultar necessàries tant per a l’execució del contracte com per al compliment d’obligacions legals. A més, les autoritats competents poden requerir la informació vinculada a l’acció formativa necessària per controlar l’execució i l’aplicació de la bonificació per part de les empreses. Amb la informació de la qual es disposa, no sembla però justificada la comunicació d’informació relativa a les dades relatives a l’usuari i contrasenya d’accés a l’aula virtual assignades als alumnes de l’activitat formativa, ni les relatives a la situació professional del personal formador o responsable de l’activitat.
18/01/2022
Total de pàgines: 4