S'han trobat 43 resultats amb els descriptors Obligació legal
Publicació dels actes administratius en el procediment de concessió d'ajuts
CNS 28/2023
La identificació de les persones interessades en les publicacions dels actes administratius en els procediments de concessió d’ajusts o subvencions, d’acord amb la Disposició Addicional Setena de l’LOPDGDD, s’ha de determinar en funció la finalitat de la publicació. Partint d’aquesta premissa, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sota el principi de limitació del termini de conservació de les dades, per tal d’evitar o dificultar la identificació de la persona sol·licitant de l’ajut mitjançant l’associació d’informació estreta d’un mateix procediment de concessió d’ajusts, caldrà suprimir la informació publicada de la notificació de la resolució d’esmenes abans de publicar la resolució de concessió de l’ajut o subvenció que posa fi al procediment de forma que es permeti la identificació del sol·licitant de l’ajust només el temps necessari per complir amb les respectives finalitats per a les quals s’han recollit les dades personals.
17/10/2023
Conservació d'imatges obtingudes pel sistema de videovigilància
CNS 25/2023
La conservació de les imatges captades amb fins de seguretat més enllà del termini màxim d’un mes establert per a la seva supressió, als efectes d’emprar-les per a d’altres finalitats, requeriria de la concurrència d’una altra base jurídica diferent a la que legitima el seu tractament en origen, com s’apunta en aquest informe. En aquells casos en què es pugui considerar lícit el tractament ulterior de les imatges, no resultaria procedent la seva supressió ni, per tant, el seu bloqueig mentre resultin necessàries per assolir la finalitat pretesa, sens perjudici de limitar-ne l’accés a les persones que ho requereixin en atenció a les seves funcions.
18/09/2023
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Identificació de les persones positives per Covid-19.
IP 501/2021
L'FCF posava a disposició dels clubs esportius de futbol un formulari a través del qual, els clubs havien d'identificar els membres amb llicència federativa que eren positius de Covid-19 i les persones federades amb qui havien estat contacte estret. Així mateix, també havien d'informar de la data d'inici de símptomes i del seu estat vacunal. Al respecte, l'FCF ha argumentat que la recollida de dades es va dur a terme en compliment del Pla d'Acció per al Desconfinament Esportiu de la Generalitat de Catalunya, en el marc del qual, l'FCF elaborà el seu Protocol per a minimitzar els contagis per Covid-19. Així les coses, cal assenyalar que, la Resolució SLT/3652/2021, de 7 de desembre, vigent en el moment dels fets denunciats, es remetia al contingut del Pla d'acció pel desconfinament esportiu en tot allò que no la contradigués. En relació amb l'anterior, cal fer avinent que, conèixer quines persones eren positives de Covid-19, la data de presentació de símptomes, i el seu estat vacunal, era informació necessària per a l'adopció de decisions relacionades amb l'organització de la competició esportiva. A la vista de l'exposat, cal concloure que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 c) RGPD, concorrent les excepcions previstes a l'article 9.2 g) i i), en connexió amb la normativa vigent en matèria de salut pública i de prevenció del contagi de la Covid-19.
16/03/2023
Accessos a un HC3 d'un treballador per comprovar estat de vacunació COVID.
IP 332/2021
Una persona, que ha demanat la baixa com a infermera de l'Hospital Mútua de Terrassa, denuncia dos accessos a la seva HC un cop va demanar la baixa. No s'acredita que es tracti d'accessos indeguts. L'entitat justifica els accessos dient que conforme al Departament de Salut de la Generalitat, podia accedir per comprovar l'estat de vacunació dels seus treballadors.
16/03/2023
Accés a informació retributiva del personal d'una empresa pública
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 304/2021
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Policial
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- VIDEOVIGILÀNCIA
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 53/2023
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Recollida de dades sense complir el deure d'informació, i tractament per finalitats il·lícites.
PS 52/2022
Vulneració del dret d'informació dels usuaris de la entitat, per falta d'acreditació documental en el moment de la recollida (articles 12, 13, i 14 RGPD); i per vulneració del principi de licitud, per haver fet un ús inadequat de les dades consistent en efectuar comentaris subjectius i negatius respecte d'un grup de membres que volien presentar la seva candidatura.
02/03/2023
Total de pàgines: 5