S'han trobat 32 resultats amb els descriptors Obligació legal
Ús correcte de l'adreça per a la notificació atès que és la que consta en el registre públic de la DGT.
IP 291/2021
Es dicta resolució d'arxiu. La denunciant al·lega que el SCT fa servir una adreça postal obsoleta i no autoritzada. No hi ha vulneració ja que aquella adreça era la que constava a la base de dades de la DGT i conforme a la normativa de trànsit, l'obligació d'actualització de l'adreça recau sobre la pròpia denunciant. El STC, per altra banda, va actuar de manera adient perquè, de conformitat amb la normativa, primer va consultar el registre de la DGT i, al resultar infructuosa la notificació, va acudir a les dades que figuraven en el Padró.
14/06/2022
Possibilitat que un Col·legi professional sigui consultor autoritzat del Registre Oficial de Professionals de l'Esport de Catalunya
CNS 13/2022
L’accés del col·legi professional a la informació del Registre oficial de Professionals de l’Esport de Catalunya sobre si un determinat professional de l’esport hi està inscrit es pot fonamentar en la base jurídica de l’article 6.1.c) de l’RGPD, en connexió amb les previsions de la legislació de transparència. En canvi, no estaria justificat per aquesta base jurídica l’accés del col·legi professional per al control de l’intrusisme professional d’una persona que no està col·legiada en aquest col·legi.
02/06/2022
Dret d'accés a la documentació de l'expedient administratiu per part de la part interessada.
IP 35/2021
Es dicta una resolució d'arxiu. Existeix un conflicte veïnal entre dues propietats colindants el qual dona lloc a un procediment administratiu amb instàncies creuades. Les dues parts peticionen la documentació presentada per l'altra part. En aquest context, l'ajuntament facilita l'escriptura d'herència facilitada per l'aquí denunciant, a l'altra part en base als articles 4 i 53 LPAC, per tractar-se d'un interessat legítim amb dret d'accés a la documentació de l'expedient.
17/05/2022
Remissió d'una informació policial a un Jutjat per persona presumptament incompetent.
IP 73bis/2021
Un cap d'una l'Àrea Bàsica Policial va donar resposta a una petició formulada per un Jutjat (sobre si un Ajuntament havia sol·licitat la baixa d'usuari del SIP de la persona denunciant), quan segons la persona denunciant qui hauria d'haver donat resposta és el cap de la DSIP. La denúncia s'arxiva perquè no es pot descartar que fos el propi Jutjat qui adrecés la petició d'informació al cap de l'ABP esmentat, ja fos perquè era el seu referent policial de la Policia de la Generalitat en el municipi al qual pertanyia el propi òrgan judicial, o bé perquè l'Ajuntament -objecte de la consulta formulada pel Jutjat- pertanyia a aquesta ABP. D'altra banda, si el cap de l'ABP tenia accés a la informació que sol·licitava el Jutjat, estaria legitimat per comunicar-la a aquest l'òrgan judicial. I tampoc es pot descartar que el cap de la DSIP l'hagués autoritzat.
20/04/2022
Enviament a la DSIP de correu sense xifrar i a persona incompetent, sol·licitud d'auditories sobre accessos indeguts al SIP.
IP 73/2021
Es denunciava que un cap de la Guàrdia Urbana d'un Ajuntament, (1) havia enviat un correu sense xifrar al cap de la unitat encarregada de la gestió dels Sistemes d'Informació Policial (SIP) sol·licitant que es donés de baixa com a usuari del SIP a la persona denunciant, contravenint el Manual de Seguretat del SIP. També denunciava (2) que l'Ajuntament havia sol·licitat auditories sobre els accessos al SIP efectuats per la persona denunciant, sense causa legal i a una persona que no era la responsable. La denúncia s'arxiva en atenció als motius següents: (1) no consta que el correu s'enviés sense xifrar (i en qualsevol cas, els fets estarien prescrits), i l'enviament del correu al cap de seguretat s'empararia en el compliment de les funcions encomanades al cap de la PL; (2) Pel que fa a les sol·licituds d'auditoria, no es concreten a quines sol·licituds es refereix, no consta que s'hagin enviat a persona incompetent, ni la norma que s'hauria contravingut. En tot cas, la persona denunciant ja va formular una denúncia davant l'Autoritat, referent a la licitud d'una sol·licitud d'auditoria per presumptes accessos indeguts al SIP, i l'Autoritat va arxivar la denúncia per considerar que la petició d'auditoria era legítima.
20/04/2022
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació d'informació vinculada a activitats de formació
CNS 54/2021
La comunicació d’informació sobre els formadors per impartir l’acció formativa a empreses i entitats organitzadores, limitada a les dades identificatives, de contacte i de capacitació o experiència, seria lícita i s’ajustaria al principi de minimització de dades, per resultar necessàries tant per a l’execució del contracte com per al compliment d’obligacions legals. A més, les autoritats competents poden requerir la informació vinculada a l’acció formativa necessària per controlar l’execució i l’aplicació de la bonificació per part de les empreses. Amb la informació de la qual es disposa, no sembla però justificada la comunicació d’informació relativa a les dades relatives a l’usuari i contrasenya d’accés a l’aula virtual assignades als alumnes de l’activitat formativa, ni les relatives a la situació professional del personal formador o responsable de l’activitat.
18/01/2022
Possibilitat de publicar al web del Departament els telèfons i les adreces de correu electrònic
CNS 36/2021
El telèfon i l’adreça de correu electrònic, sempre que es pugui associar directament o indirecta a una persona física, són una dada personal el tractament de la qual s’ha d’adequar als principis i garanties de la normativa de protecció de dades. La publicació de les dades relatives al nom de l’establiment, el domicili industrial de l’establiment, telèfon, adreça de correu electrònic, web, enllaç directe a la ubicació en mapa i coordenades de localització geogràfica de les empreses inscrites al RIAAC, pot basar-se en el consentiment de les persones afectades. La difusió d’aquestes dades també pot basar-se en les previsions dels articles 19.3 LOPDGDD i 6.4 RGPD, sempre que s’ofereixi a les persones afectades la possibilitat de demanar l’exclusió de la seva empresa de la difusió.
06/09/2021
- ÀMBIT SECTORIAL
- Agricultura
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades pseudonimitzades
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi licitud
- Consentiment
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- Principi minimització
Tractament de dades de l'estat vacunal de la Covid 19 dels usuaris d'un centre que organitza activitats terapèutiques grupals
CNS 38/2021
Per tal de poder tractar les dades relatives a l’estat vacunal de la Covid19 dels usuaris del centre per a l’organització de les activitats terapèutiques grupals sobre la base dels articles 6.1.c) i 9.2.i) de l’RGPD, caldria que les autoritats competents en matèria de salut pública estableixin alguna decisió en aquest sentit, la qual cosa no consta a data d’emissió d’aquest dictamen.
06/08/2021
IP 247/2020
Comunicacions de dades en el marc de la tramitació d'una sol·licitud d'intervenció per assetjament laboral, i d'una informació reservada.
S'arxiva la denúncia per manca de prova dels fets denunciats, ja que únicament s'ha constatat que la documentació que la Direcció General de Funció Pública va remetre a la Secretaria General del Departament afectat, i a les persones instructores de la informació reservada, està emparat pel Protocol aplicable, i les comunicacions de dades derivades de les remeses de documentació efectuades estan emparada per les bases jurídiques previstes a l'article 6.1.c) i e) de l'RGPD.
01/07/2021
Total de pàgines: 4