S'han trobat 28 resultats amb els descriptors Principi exactitud
Legitimació per al tractament del nom sentit en relació amb determinats col·lectius
CNS 30/2022
Atès que la normativa insta l’Administració pública a facilitar l’ús del “nom sentit” per part de les persones trans (art. 23.1 Llei 11/2014), el tractament d’aquesta dada no resulta excessiu als efectes del principi de minimització, i pot resultar lícit si es du a terme sobre la base jurídica del consentiment de la persona afectada. El tractament del “nom sentit”, com a dada identificativa relativa a la identitat o expressió de gènere d’una persona física no implica, en principi, el tractament dades de categories especials. Cal tractar també la informació identificativa de la persona afectada que consta en documents oficials (DNI/NIE o passaport), per tal d’assegurar la identificació i, entre d’altres, el principi d’exactitud de la informació i la seva traçabilitat.
10/11/2022
Ús de dades de la denunciant en l'informe d'assistència d'urgència d'una tercera persona i lliurament de l'informe.
PS 21/2022
Es dicta resolució directament sense proposta de resolució atès que no es van presentar al·legacions a l'acord d'incoació. S'imputa vulneració d'exactitud i confidencialitat. El CAP Miami Platja va vincular erròniament un informe d'assitència urgent a les dades de la denunciant i aquest fet va comportar a que es pengés l'informe a l'HC3 d'aquesta. Alhora, va comportar a que es lliurés dit informe a una tercera persona.
14/06/2022
Publicació d'anuncis de notificació al BOE.
PS 12/2022
Davant diversos intents de notificació en paper infructuosos, un ajuntament va publicar al Suplement de Notificacions del BOE diversos actes dictats en un procediment disciplinari incoat a un treballador municipal, cometent 3 infraccions per les quals va ser amonestat. En concret:
1) Per vulneració del principi d'exactitud, per haver efectuat un intent de notificació a una adreça incorrecta;
2) Per vulneració del principi de licitud, per haver publicat un anunci al BOE després d'haver efectuat un únic intent de notificació previ i a una adreça incorrecta; per haver publicat un altre anunci al BOE abans d'esgotar el termini de 10 dies concedit a la persona destinatària per recollir la documentació a la seu consistorial; i per haver inclòs en diversos anuncis el nom i cognoms de la persona interessada, enlloc del seu núm. de DNI.
3) Per vulneració del principi de minimització, per haver inclòs en diversos anuncis al BOE informació sobre la naturalesa disciplinària del procediment, així com altra informació.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part de la denúncia referida a dos fets: 1) la publicació d'un anunci al BOE de forma prematura, ja que no va ser prematura; i 2) l'impediment o l'obstaculització reiterada del dret d'accés, ja que es considerà que les sol·licituds d'accés presentades pel treballador, tenien millor encaix en el dret d'accés a l'expedient.
26/05/2022
Publicació a la història clínica compartida (HC3) d'una persona, d'un informe mèdic referit a una altra persona.
PS 46/2021
S'amonesta l'ICS com a responsable d'una infracció molt greu per vulneració del principi d'exactitud, per haver publicat erròniament a l'HC3 d'una persona un informe mèdic referit a una altra persona, que contenia dades de salut d'aquesta altra persona.
02/05/2022
Informe sobre el Projecte de decret pel qual s'aprova el reglament de desplegament dels títols I, III i IV de la Llei 9/2014, de 31 de juliol, de la seguretat industrial dels establiments, les instal·lacions i els productes
PD 2/2022
25/03/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Salut pública
- Seguretat pública
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Empresa pública
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Signatura electrònica
- Dades representant persona jurídica
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Altres
- Empresa pública
- Entitats col·laboradores
- Societats mercantils
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi minimització
- RÈGIM SANCIONADOR
- RESPONSABLE TRACTAMENT
No emissió d'un rebut de l'IBI arran l'enregistrament d'una referència cadastral errònia provinent d'una escriptura de compravenda.
PS 53/2021
Per un error en una escriptura de compravenda d'un immoble, la qual contenia la certificació cadastral de l'immoble de la persona denunciant en lloc de la de l'immoble realment transmès, l'Institut Municipal d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona va introduir en el sistema informàtic de gestió dels impostos un nou titular de l'immoble de la persona denunciant i va emetre el rebut d'IBI de l'immoble de la persona denunciant a nom del suposat nou titular. Això va provocar que el rebut de l'IBI no s'enviés al cobrament al compte bancari de la persona denunciant. Després de diverses queixes de la persona denunciant, l'Ajuntament va advertir la causa de l'incident i va introduir de nou les dades correctes en el sistema. L'any següent, malgrat tenir coneixement de l'error en la referida escriptura de compravenda, l'Ajuntament va tornar a introduir al sistema informàtic la referència cadastral errònia, la qual cosa va provocar el mateix error que l'any anterior, que s'emetés els rebuts d'IBI a nom d'una persona distinta del seu titular real.
17/03/2022
Notificació sanció trànsit.
IP 394/2020
S'arxiva la denúncia perquè el SCT va emprar les dades adequades i exactes que constaven al Registre General de Vehicles, tan pel que fa a la identificació de la persona titular del vehicle amb el que s'hauria comés la infracció, com al domicili on es va practicar la notificació de l'acord d'iniciació.
25/02/2022
Es vulnera el principi d'exactitud de les dades per haver emès factures i els corresponents rebuts de domiciliació bancària amb dades incorrectes.
PS 49/2021
Aigües de Barcelona va emetre un total de 12 factures i els corresponents rebuts de domiciliació bancària amb dades personals errònies. En concret, va assignar noms i cognoms de 5 usuaris diferents al DNI de la persona denunciant. Per aquesta raó els rebuts bancaris es van enviar al cobrament al compte de la persona denunciant amb els noms i cognoms de persones distintes al titular del compte
bancari.
09/02/2022
Possibilitat de publicar al web del Departament els telèfons i les adreces de correu electrònic
CNS 36/2021
El telèfon i l’adreça de correu electrònic, sempre que es pugui associar directament o indirecta a una persona física, són una dada personal el tractament de la qual s’ha d’adequar als principis i garanties de la normativa de protecció de dades. La publicació de les dades relatives al nom de l’establiment, el domicili industrial de l’establiment, telèfon, adreça de correu electrònic, web, enllaç directe a la ubicació en mapa i coordenades de localització geogràfica de les empreses inscrites al RIAAC, pot basar-se en el consentiment de les persones afectades. La difusió d’aquestes dades també pot basar-se en les previsions dels articles 19.3 LOPDGDD i 6.4 RGPD, sempre que s’ofereixi a les persones afectades la possibilitat de demanar l’exclusió de la seva empresa de la difusió.
06/09/2021
- ÀMBIT SECTORIAL
- Agricultura
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades pseudonimitzades
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi licitud
- Consentiment
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- Principi minimització
Exactitud de l'adreça dels empleats.
PS 30/2021
La utilització d'una adreça inexacta en què havia estat empadronada amb anterioritat la persona denunciant, amb la finalitat de notificar-li uns actes administratius, contravé el principi d'exactitud.
21/06/2021
Total de pàgines: 3