S'han trobat 80 resultats amb els descriptors Missió en interès públic o exercici de poders públics
Accés d'una treballadora social al sistema de renda garantida de ciutadania.
IP 90/2021
La persona denunciant es queixava que una treballadora social havia accedit a la informació referent a que era titular de la renda garantida de ciutadania (RGC), sense el seu consentiment. L'accés va tenir lloc durant la tramitació d'un ajut individual de menjador escolar, que havia sol·licitat la seva exparella. Atès que l'Ajuntament tenia obert un expedient de risc social d'aquesta unitat familiar, en la tramitació de l'ajut de menjador l'Ajuntament havia d'emetre un informe social amb diversa informació, entre la qual havia de figurar els ingressos percebuts per la unitat familiar en concepte de RGC. En el sistema de RGC constava que l'exparella era beneficiària de RGC, i la persona denunciant era la titular de l'ajut (qui l'havia sol·licitat). La denúncia s'arxiva en considerar que la treballadora social va accedir a aquesta dada del denunciant, en exercici i per al compliment de les funcions encomanades.
26/04/2022
Remissió d'una informació policial a un Jutjat per persona presumptament incompetent.
IP 73bis/2021
Un cap d'una l'Àrea Bàsica Policial va donar resposta a una petició formulada per un Jutjat (sobre si un Ajuntament havia sol·licitat la baixa d'usuari del SIP de la persona denunciant), quan segons la persona denunciant qui hauria d'haver donat resposta és el cap de la DSIP. La denúncia s'arxiva perquè no es pot descartar que fos el propi Jutjat qui adrecés la petició d'informació al cap de l'ABP esmentat, ja fos perquè era el seu referent policial de la Policia de la Generalitat en el municipi al qual pertanyia el propi òrgan judicial, o bé perquè l'Ajuntament -objecte de la consulta formulada pel Jutjat- pertanyia a aquesta ABP. D'altra banda, si el cap de l'ABP tenia accés a la informació que sol·licitava el Jutjat, estaria legitimat per comunicar-la a aquest l'òrgan judicial. I tampoc es pot descartar que el cap de la DSIP l'hagués autoritzat.
20/04/2022
Enviament a la DSIP de correu sense xifrar i a persona incompetent, sol·licitud d'auditories sobre accessos indeguts al SIP.
IP 73/2021
Es denunciava que un cap de la Guàrdia Urbana d'un Ajuntament, (1) havia enviat un correu sense xifrar al cap de la unitat encarregada de la gestió dels Sistemes d'Informació Policial (SIP) sol·licitant que es donés de baixa com a usuari del SIP a la persona denunciant, contravenint el Manual de Seguretat del SIP. També denunciava (2) que l'Ajuntament havia sol·licitat auditories sobre els accessos al SIP efectuats per la persona denunciant, sense causa legal i a una persona que no era la responsable. La denúncia s'arxiva en atenció als motius següents: (1) no consta que el correu s'enviés sense xifrar (i en qualsevol cas, els fets estarien prescrits), i l'enviament del correu al cap de seguretat s'empararia en el compliment de les funcions encomanades al cap de la PL; (2) Pel que fa a les sol·licituds d'auditoria, no es concreten a quines sol·licituds es refereix, no consta que s'hagin enviat a persona incompetent, ni la norma que s'hauria contravingut. En tot cas, la persona denunciant ja va formular una denúncia davant l'Autoritat, referent a la licitud d'una sol·licitud d'auditoria per presumptes accessos indeguts al SIP, i l'Autoritat va arxivar la denúncia per considerar que la petició d'auditoria era legítima.
20/04/2022
Utilització d'una base de dades amb informació tributària per a una finalitat diferent
CNS 8/2022
L’Ajuntament pot emprar la informació de què disposa relativa als habitatges respecte dels quals no existeixin consums d’aigua ni persones empadronades en els darrers dos anys, així com les dades del Padró de l’IBI relatives als titulars d’aquests habitatges, amb la finalitat d’aplicar el recàrrec previst a l’article 72.4 del TRLHL.
24/03/2022
Requeriment d'un certificat d'empadronament històric i col·lectiu per gestionar la prestació relativa a l'ingrés mínim vital
CNS 5/2022
L’organisme competent per gestionar l’ingrés mínim vital pot consular les dades del Padró municipal que resulten necessàries per a la tramitació de la prestació a l’INE. En cas de no coincidència amb les dades especificades en la sol·licitud de la prestació, aquest organisme pot requerir l’aportació del certificat d’empadronament històric i col·lectiu. En cas de no aportar-lo, pot requerir aquesta informació a l’Ajuntament sobre la base de l’habilitació que confereix l’article 28.2 de l’LPAC, llevat que alguna de les persones afectades s’hi oposi. En tot cas, és important advertir-les de les conseqüències d’aquesta oposició.
10/03/2022
Implementació d'un sistema de recollida de residus porta a porta
CNS 60/2021
L’elecció del model de recollida selectiva més adequat al municipi requereix d’una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades. L’Ajuntament, en atenció a les competències que té atribuïdes en matèria de gestió de residus, estaria legitimat per dur a terme els tractaments de dades que es deriven de la implantació del sistema de recollida selectiva. Tot i això, a manca de previsió legal específica, l’elaboració de perfils que produeixin efectes jurídics en la persona usuària del servei o que l’afectin significativament de manera similar, requereix comptar amb el consentiment explícit de les persones afectades. La participació de tercers en la implementació d’aquest sistema requereix la formalització d’un contracte d’encarregat i, si escau, de subencarregat, així com, si escau, el compliment de les obligacions establertes al respecte en l’LCSP.
01/02/2022
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació d'informació vinculada a activitats de formació
CNS 54/2021
La comunicació d’informació sobre els formadors per impartir l’acció formativa a empreses i entitats organitzadores, limitada a les dades identificatives, de contacte i de capacitació o experiència, seria lícita i s’ajustaria al principi de minimització de dades, per resultar necessàries tant per a l’execució del contracte com per al compliment d’obligacions legals. A més, les autoritats competents poden requerir la informació vinculada a l’acció formativa necessària per controlar l’execució i l’aplicació de la bonificació per part de les empreses. Amb la informació de la qual es disposa, no sembla però justificada la comunicació d’informació relativa a les dades relatives a l’usuari i contrasenya d’accés a l’aula virtual assignades als alumnes de l’activitat formativa, ni les relatives a la situació professional del personal formador o responsable de l’activitat.
18/01/2022
Possibilitat de publicar al web del Departament els telèfons i les adreces de correu electrònic
CNS 36/2021
El telèfon i l’adreça de correu electrònic, sempre que es pugui associar directament o indirecta a una persona física, són una dada personal el tractament de la qual s’ha d’adequar als principis i garanties de la normativa de protecció de dades. La publicació de les dades relatives al nom de l’establiment, el domicili industrial de l’establiment, telèfon, adreça de correu electrònic, web, enllaç directe a la ubicació en mapa i coordenades de localització geogràfica de les empreses inscrites al RIAAC, pot basar-se en el consentiment de les persones afectades. La difusió d’aquestes dades també pot basar-se en les previsions dels articles 19.3 LOPDGDD i 6.4 RGPD, sempre que s’ofereixi a les persones afectades la possibilitat de demanar l’exclusió de la seva empresa de la difusió.
06/09/2021
- ÀMBIT SECTORIAL
- Agricultura
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades pseudonimitzades
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi licitud
- Consentiment
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- Principi minimització
Tractament de dades de contacte corporatives d'una entitat per part de les seves oficines exteriors
CNS 41/2021
Les Oficines exteriors de l’entitat poden recollir i tractar dades de contacte corporatiu i, per tant, enviar comunicacions electròniques sobre els serveis i activitats que ofereix l’entitat, sobre la base de l’article 6.1.e) RGPD i de l’article 19.3 LOPDGDD, si bé, en cas de no adoptar la forma d’alguna de les entitats a què es refereix l’article 77.1 LOPDGDD, seria d’aplicació l’article 19.2 LOPDGDD. Això sens perjudici que hagin d’adequar la seva activitat també, si escau, a la normativa vigent en els diferents estats en què operin.
03/09/2021
Total de pàgines: 8