S'han trobat 72 resultats amb els descriptors Missió en interès públic o exercici de poders públics
Publicació dels actes administratius en el procediment de concessió d'ajuts
CNS 28/2023
La identificació de les persones interessades en les publicacions dels actes administratius en els procediments de concessió d’ajusts o subvencions, d’acord amb la Disposició Addicional Setena de l’LOPDGDD, s’ha de determinar en funció la finalitat de la publicació. Partint d’aquesta premissa, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sota el principi de limitació del termini de conservació de les dades, per tal d’evitar o dificultar la identificació de la persona sol·licitant de l’ajut mitjançant l’associació d’informació estreta d’un mateix procediment de concessió d’ajusts, caldrà suprimir la informació publicada de la notificació de la resolució d’esmenes abans de publicar la resolució de concessió de l’ajut o subvenció que posa fi al procediment de forma que es permeti la identificació del sol·licitant de l’ajust només el temps necessari per complir amb les respectives finalitats per a les quals s’han recollit les dades personals.
17/10/2023
Conservació d'imatges obtingudes pel sistema de videovigilància
CNS 25/2023
La conservació de les imatges captades amb fins de seguretat més enllà del termini màxim d’un mes establert per a la seva supressió, als efectes d’emprar-les per a d’altres finalitats, requeriria de la concurrència d’una altra base jurídica diferent a la que legitima el seu tractament en origen, com s’apunta en aquest informe. En aquells casos en què es pugui considerar lícit el tractament ulterior de les imatges, no resultaria procedent la seva supressió ni, per tant, el seu bloqueig mentre resultin necessàries per assolir la finalitat pretesa, sens perjudici de limitar-ne l’accés a les persones que ho requereixin en atenció a les seves funcions.
18/09/2023
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Consulta de dades d'altres Administracions Públiques.
IP 516/2021
El Departament Drets Socials (DDS) va consultar les dades tributàries de la persona denunciant que estaven en poder de l'AEAT. Aquesta actuació es considera legitima, tenint en compte que d'acord amb la Llei 12/2007 i la Llei 2/2014 habilita al DDS a consultar d'ofici, i sense consentiment previ de les persones interessades, les dades dels beneficiaris d'ajudes i les de la seva "unitat econòmica de convivència". El DDS també ha acreditat que en els formularis per sol·licitar les ajudes per la dependència s'inclou una clàusula informativa sobre la possibilitat de consultar les dades.
20/07/2023
Trucades sobre la covid-19 sense complir amb el deure d'informació.
PS 21/2023
Una persona va denunciar que havia rebut una trucada d'un call center a l'efecte que es vacunés de la covid-19, en què se li va demanar el motiu pel qual no es volia vacunar, i se li va informar que la trucada seria gravada. L'Autoritat va tramitar un procediment sancionador contra el Departament de Salut, a qui es va amonestar per no haver complert amb el deure d'informació previst a l'art. 13 RGPD. Alhora, va arxivar la resta de fets denunciats, atès que, d'una banda, es va constatar que la trucada l'havia efectuat SEMSA, per compte del CatSalut, a qui el Departament havia encarregat efectuar aquelles trucades; i d'altra banda, es va constatar que la recollida del motiu de no voler-se vacunar (per lliure voluntat) estava emparat per la normativa sanitària aplicable.
20/07/2023
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 304/2021
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Policial
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- VIDEOVIGILÀNCIA
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 53/2023
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Accessos a la història clínica amb finalitats estadístiques.
IP 234/2021
Es resol arxivar la present denúncia atès que els accessos a la història clínica de la persona denunciant es van efectuar des d'un Centre d'Atenció Primària, per part d'un professional que tenia assignades tasques administratives i de gestió estadística, en el marc del Pla Nacional Estadístic (2021-2024). Al respecte, escau concloure que el referit accés resta emparat per l'article 6.1 e) RGPD relatiu a l'exercici de poders públics, en consonància amb la Llei 12/1989, de 9 de maig, de la Funció Estadística Pública.
14/02/2023
Una escola sol·licità el certificat de vacunació de covid-19 dels alumnes menors d'edat.
IP 352/2021
Una mare denuncià que l'escola havia demanat que el primer dia del curs escolar 2021-2022 aportessin el certificat de vacunació de covid-19 del seu fill menor d'edat (de 12 anys o més); que el dit certificat també es demanava al personal de l'escola, i que l'escola tenia accés a l'aplicació informàtica Traçacovid. La denúncia s'arxiva perquè, si bé es cert que inicialment l'escola els ho va demanar, abans d'iniciar el curs escolar va comunicar a les mares i pares d'alumnes que no l'aportessin (en base a una modificació de darrera hora del Pla d'actuació per al curs 2021‐2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia); d'altra banda, també s'arxiva perquè no hi ha constància que l'escola hagués recollit cap certificat de vacunació, i que l'escola va negar tant que requerís el certificat al seu personal, com haver accedit a la Traçacovid, i tampoc hi consten indicis. A banda dels motius d'arxiu, es conclou que el tractament de dades de salut per part dels centres educatius per motiu de la gestió dels casos positius de covid-19, estaria emparada pels 6.1.e) i 9.2.g) i i) de l'RGPD.
25/01/2023
Identificació de la persona denunciant per part d'un agent de la guàrdia urbana de Lleida.
IP 331/2021
La persona denunciant es queixava pel fet que determinats agents de la GU li van demanar que s'identifiqués, sense que aquesta actuació - segons la persona denunciant - estigués habilitada per cap norma. Tanmateix, l'informe policial aportat per l'Ajuntament, subscrit per tres agents, descriu els fets ocorreguts i justifica la identificació per a la prevenció d'un conflicte major a la via pública. Al respecte, escau concloure que el tractament fou necessari per a l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (art. 6.1 e) RGPD) en consonància amb la Llei orgànica de protecció de la seguretat ciutadana, i per tant procedeix l'arxiu de la denúncia. La persona denunciant també es queixava pel fet que l'Ajuntament de Lleida disposa d'un registre d'activistes socials. No obstant això, davant la manca d'indicis suficients, i donat que l'entitat denunciada ha negat aquests fets, es procedeix al seu arxiu.
03/01/2023
Total de pàgines: 8