S'han trobat 80 resultats amb els descriptors Missió en interès públic o exercici de poders públics
Licitud del tractament per realitzar unes enquestes en el marc d'un estudi d'inserció laboral
CNS 49/2018
La possibilitat de tractar determinades dades que tenen les universitats catalanes, dels graduats universitaris per posar-se en contacte amb ells amb la finalitat de realitzar unes enquestes dins de l’estudi d’inserció laboral, pot considerar-se que hi ha habilitació suficient a l’empara de l’article 6.1 e) de l’RGPD, sempre i quan l’enquesta objecte de consulta tingui la consideració d’activitat estadística d’interès de la Generalitat, d’acord amb la Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’estadística de Catalunya, i en els termes expressats en el Pla estadístic inclòs en la Llei 5/2016.
22/10/2018
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Accés a un aplicatiu municipal de tramitació d'expedients administratius
CNS 40/2018
El síndic de greuges municipal té habilitació per demanar a l’Ajuntament la informació necessària per al compliment de les seves funcions. Ara bé, en virtut del principi de minimització (l’article 5.1 c) RGPD) només sembla adequada la possibilitat de poder accedir als expedients concrets, o parts d’expedients, a què es refereixin les investigacions del síndic de greuges municipal (considerant 31 RGPD). Des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades i per la informació de què es disposa, facilitar al síndic de greuges municipal l’accés directe a l’aplicatiu municipal no s’adequaria al principi de minimització de dades i podría suposar un risc per l’adequada protecció de la informació personal dels ciutadans.
25/07/2018
Utilització de les dades del Padró per a la celebració d'una consulta popular
CNS 39/2018
L’Ajuntament pot accedir a les dades del Padró per posar en coneixement dels veïns la celebració d’un procés de participació ciutadana per decidir el nom d’una plaça, en tractar-se d’una finalitat compatible amb la del Padró i emparada per l’exercici de les competències que en matèria de foment de la participació ciutadana té encomanades. També podria utilitzar-les per conformar-ne el cens electoral, llevat que es tracti d’una modalitat de participació respecte la qual s’hagi previst un instrument específic a tal efecte. Així, en cas de celebrar-se una consulta popular no referendària de caràcter sectorial, l’acreditació del compliment dels requisits per poder participar-hi hauria d’efectuar-se a través del Registre de participació en consultes populars no referendàries, de conformitat amb la Llei 10/2014.
05/07/2018
Comunicació de dades dels alumnes matriculats en programes de formació i inserció per fer un seguiment del seu itinerari educatiu
CNS 25/2018
El tractament de les dades identificatives dels alumnes matriculats a PFI per part dels serveis territorials d’un Departament de la Generalitat amb la finalitat de fer un seguiment de l’itinerari dels alumnes que han abandonat els estudis obligatoris mentre duri aquesta situació pot considerar-se compatible amb la finalitat inicial per a la qual es van recollir les dades. La comunicació d’aquesta mateixa informació des del Departament a un Consorci d’Educació constitueix una cessió o comunicació de dades a tercers habilitada a l’empara de l’article 6.1.e) RGPD, en relació amb l’article 160 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació i de l’article 123. i) de la Carta Municipal de Barcelona.
17/05/2018
Cessió de dades del Consell Comarcal als ajuntaments de la comarca
CNS 22/2018
La comunicació per part del consell comarcal de les dades identificatives dels usuaris del servei de teleassistència, així com dels imports pagats pel servei de teleassistència durant l’any 2017, el cost del servei i, l’existència de subvenció o no per part del consell comarcal, als ajuntaments de la comarca, es pot considerar un tractament legítim d’acord amb l’article 21 de l’LOPD, així com d’acord amb l’article 6.1.e) de l’RGPD. Essent legítima la comunicació als ajuntaments, sense consentiment de l’interessat, de les dades econòmiques esmentades no es considera necessària la subscripció d’un conveni amb aquesta única finalitat. Els ajuntaments poden accedir a les dades de domicili del Padró Municipal d’Habitants dels usuaris del servei amb la finalitat d’informar sobre els ajuts al servei, atès que es tracta d’informació personal necessària per a l’exercici de les competències que té encomanades.
26/04/2018
Revelació del contingut de les diligències d'embargament de béns immobles
CNS 16/2018
En les diligències d’embargament de béns immobles no és necessari incloure informació sobre les persones, diferents de l’obligat tributari, que ostenten algun dret real sobre el bé immoble embargat, llevat del supòsit de no coincidència entre propietat i possessió del bé, en què es podrà fer constar la identitat del posseïdor. La comunicació, si escau, d’aquestes dades a terceres persones interessades està expressament habilitada per l’LGT i, a partir del proper 25 de maig, per les previsions de l’article 6.1.c) i e) de l’RGPD.
06/04/2018
Comprovació de la informació personal continguda en les sol·licituds de prestacions socials
CNS 75/2016
El Consell Comarcal està habilitat per comprovar, sense el consentiment del sol·licitant, la informació continguda en la sol·licitud de la prestació, així com les dades relatives als membres de la unitat econòmica de convivència que la disposició addicional setena de la Llei 2/2014 preveu expressament.
21/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Publicació de dades relatives a les resolucions d'autorització o reconeixement de compatibilitat
CNS 73/2016
En els casos en què s'hagi autoritzat o reconegut la compatibilitat d'una activitat secundària, la Llei 19/2013 justifica, en atenció a l'interès públic prevalent, que la publicació de les dades incorpori les dades identificatives (nom, cognoms i càrrec) de l'empleat públic afectat, així com l'activitat i l'empresa o entitat on la desenvolupa, llevat que la persona afectada es trobi en una situació de protecció especial, circumstància que justificaria dur a terme una nova ponderació. Quant a la dada relativa a la localització de l'empresa o entitat on es desenvolupa l'activitat secundària, en principi es tracta d'una informació innecessària per assolir la finalitat que persegueix la norma, tot i que en determinats supòsits podria estar justificada la seva publicació.
12/12/2016
Intercanvi d'informació en relació amb l'expedició i gestió dels títols de transport socials
CNS 69/2016
No hi ha contradicció de l'article 28.2 LPAC amb l'exigència per l'article 4.9 del RGPD que el consentiment es manifesti mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, perquè l'habilitació derivaria de la mateixa LPAC en relació amb la lletra e) de l'article 6.2 del RGPD. No obstant això, l'aplicació del mecanisme previst a l'article 28 s'ha de limitar als procediments administratius de les entitats que tinguin la condició d'administracions públiques. L'intercanvi de dades entre l'administració que disposa de la informació sobre els títols de família nombrosa o monoparental o sobre la situació d'atur i l'entitat que expedeixi el títol de transport no pot fonamentar-se en la lletra b) de l'article 6.1 del RGPD atès que no és un intercanvi estrictament necessari per a l'expedició. Pel que fa a les lletres c) i e) del mateix article 6.1 RGPD sí que podrien habilitar l'intercanvi, sempre que estigui previst en una norma amb rang de llei que sigui concreta, precisa i previsible.
29/11/2016
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 8