S'han trobat 12 resultats amb els descriptors Empremta dactilar
Ús de l'empremta dactilar del personal de l'Ajuntament per controlar l'horari laboral.
PS 33/2024
Es resol que l'Ajuntament de La Canonja ha vulnerat l'article 5.1.a de l'RGPD, atès que l'entitat no disposa de cap base jurídica que legitimi el tractament de dades biomètriques dels seus treballadors. També la vulneració de l'article 35 de l'RGPD, perquè no havia fet una avaluació d'impacte en matèria de protecció de dades. A més, es requereix a l'entitat que posi a disposició del seu personal un sistema alternatiu de control horari, que no comporti el tractament de categories especials de dades.
10/09/2024
Vulneració del principi de transparència i del dret d'informació.
PS 35/2023
L'entitat va cometre 2 infraccions de caràcter molt greu, previstes a l'article 86.5.b en relació amb l'article 13 RGPD, ja que va posar en funcionament el sistema de videovigilància del centre sense instal·lar prèviament els cartells informatius obligatoris. A més, un dels cartells està ubicat de manera que n'impedeix la lectura. Pel que fa a un llistat telefònic en paper que tenen a la porteria del centre, no s'informava del tractament.
26/10/2023
Consideració de determinades dades biomètriques com a categoria especial de dades
CNS 21/2020
Les dades biomètriques sotmeses a tractaments tècnics específics adreçats a fins de reconeixement biomètric, ja sigui en forma d’identificació o d’autenticació biomètrica, han de considerar-se com a categoria especial de dades. Per tant, tindrien aquesta consideració tant l’empremta dactiloscòpica, a la qual s’aplica un tractament tècnic específic, quan s’utilitzi amb la finalitat d’autenticar la identitat d’una persona física, com la signatura biomètrica obtinguda sobre una tauleta, mesurant la formació de les lletres, la direcció dels trets, pressió i altres característiques dinàmiques úniques, en la mesura que se sotmet a un tractament tècnic específic amb la finalitat de confirmar-ne l’autoria.
12/06/2020
Utilització de sistemes de control basats en l'empremta dactilar
CNS 63/2018
La inclusió de les dades biomètriques, entre elles les de l’empremta dactilar, entre les categories especials de dades previstes per l’RGPD no permet concloure de manera automàtica que la implantació d’un sistema de control horari basat en la recollida d’aquest tipus de dades pugui considerar-se proporcionat i, per tant, conforme amb el principi de minimització. Cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament per determinar-ne la legitimitat i la proporcionalitat, inclosa l’anàlisi de l’existència d’alternatives menys intrusives, i establir les garanties adequades.
14/02/2019
Utilització de l'empremta digital per accedir a una biblioteca
CNS 38/2017
El sistema de control d’accés biomètric examinat no s’adequaria al principi de proporcionalitat, per la qual cosa seria recomanable implantar un sistema alternatiu que doni resposta adequada a la finalitat pretesa pel col·legi professional sense posar en risc el correcte compliment dels principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals.
06/09/2017
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'actualitza la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal del Departament de Salut i de les seves entitats vinculades o que en depenen
PD 11/2013
18/06/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades biomètriques
- Empremta dactilar
- Dades representant persona jurídica
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Empresa pública
- Fundacions
- Organismes autònoms
- Societats mercantils
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre de regulació dels fitxers de dades de caràcter personal gestionat pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural i per l'Institut Català de la Vinya i el Vi
PD 1/2013
26/02/2013
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència
PD 28/2012
18/09/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'actualitza la regulació de fitxers de dades de caràcter personal de l'Institut Català del Sòl
PD 27/2011
07/11/2011
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració Pública
CNS 17/2011
La instal·lació d'un sistema de control d'accés i horari basat en la identificació dels treballadors d'una Administració pública mitjançant el patró biomètric comporta el tractament de dades personals. En la mesura que la recollida d'aquestes dades biomètriques es realitzi dins d'una relació jurídica laboral o administrativa i tingui com a finalitat el control, precisament, del seu compliment, l'Administració pot tractar-les i recollir-les sense necessitat de requerir el consentiment dels afectats. En aquest cas, el compliment del deure d'informació haurà de produir-se en el moment de la recollida inicial del patró biomètric.
05/05/2011
Total de pàgines: 2