S'han trobat 31 resultats amb els descriptors Dades persones difuntes
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una Diputació provincial en relació amb la protecció de dades personals de les persones que van néixer o van viure en centres benèfics de la Diputació (Casa de la Maternitat i Casa de Misericòrdia)
CNS 14/2024
En aquest informe s’analitzen diverses qüestions relatives a l’aplicació de la normativa a l’accés a informació personal de persones que van ser ateses a les institucions referides (cases de maternitat). Això, en atenció als terminis de temps transcorreguts, el tipus d’informació i els drets afectats, tenint en compte la legislació d’arxius. També es recorda que el responsable de l’arxiu, tenint en compte el principi de responsabilitat proactiva, ha de comprovar, ja sigui a partir de documentació aportada pels propis sol·licitants, ja sigui per documentació o per altra informació complementària de què pugui disposar, que queda acreditada la data de la mort o, al menys, que es pot deduir de forma suficient que la informació sol·licitada ja no es refereix a una persona viva. En relació amb l’exercici del dret instrumental de l’article 3.1 LOPDGDD, si la vinculació de parentiu o de fet o la condició d’hereu, que es pugui considerar així en atenció a la normativa aplicable, s’acredita documentalment, aquestes persones haurien de tenir, en principi, accés a la informació.
02/08/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació per denegació de l’accés als justificants de revista militar de l'exèrcit franquista de l’any 1938 i a un informe jurídic sobre el seu accés i tractament arxivístic
IAI 16/2024
La normativa de protecció de dades personals no impediria l’accés de la persona reclamant a la informació sobre persones mortes que consti en els justificants de revista militar sol·licitats, per bé que aquest accés podria veure’s limitat, en els termes establerts a la legislació d’arxius i documents, per tractar-se d’informació que podria qualificar-se com a íntima. En tot cas, tractant-se de persones vives, no podria accedir-hi per considerar-se informació mereixedora d’una especial protecció.
11/07/2024
Dret d'accés a les dades personals de persones difuntes.
PT 8/2024
L'hospital va estimar la petició d'accés del reclamant i va fer efectiu el dret d'accés en els termes que ho havia sol·licitat, però extemporàniament.
03/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Consorci sobre l’accés a informació sobre el procés assistencial d’una persona difunta.
CNS 36/2023
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, no es justifica l’accés de la persona sol·licitant a la informació sobre el procés assistencial de la persona difunta, atès que no es donen els supòsits previstos en els articles 3 de l’LOPDGDD, 16 i 18 de la Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de la autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d’informació i documentació clínica
02/02/2024
Gravació d'una trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència
CNS 27/2023
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, no hi hauria inconvenients per facilitar l’accés a les dades de la persona difunta que puguin constar en la gravació de la trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència, atès que la legislació de protecció de dades no resulta d’aplicació en aquests casos (article 2.2.b) i article 3 de l’LOPDGDD). L’accés a les dades personals relatives a la persona que va atendre la dita trucada i que puguin constar en la gravació estaria habilitat per l’article 24.1 de la Llei 19/2014, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació púbica i bon govern, en tractar-se, en principi, de dades merament identificatives relacionades amb el funcionament o la gestió de la trucada.
26/09/2023
Publicació a Internet de les actes del Ple de l'Ajuntament i del padró municipal d'habitants
CNS 34/2022
La normativa de protecció de dades personals no impedeix la difusió d’informació relativa a les persones difuntes. Les actes de les sessions del ple, pel que fa als actes debatuts, s’han de publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament sense incloure categories de dades especialment protegides, o que afectin l’honor o la intimitat o que requereixin una especial protecció. En aquest cas caldria disposar del consentiment dels afectats per poder difondre les actes, o bé difondre la informació anonimitzada. Un cop transcorreguts 30 anys poden entrar en joc les previsions de l’article 36 de la Llei 10/2001. No hi ha una base jurídica que habiliti la difusió, amb un abast general, de la informació continguda als padrons municipals d’habitants al web de l’Ajuntament, sens perjudici de la difusió d’informació anonimitzada del padró.
02/12/2022
Informe en relació amb l'Avantprojecte de Llei de Memòria Democràtica de Catalunya i informe complementari
PD 3/2022
23/05/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- Dades religió o creences
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Vida sexual
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- ENTITATS
- Administració pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
Denegació d'accés a informació sobre la seva mare difunta
IAI 12/2022
La persona reclamant pot obtenir informació sobre les quantitats percebudes per la seva mare morta amb motiu del reconeixement de la prestació econòmica per a cures en l’entorn familiar i suport a les persones cuidadores no professionals, llevat que consti l’oposició expressa de la difunta a l’accés del seu fill a la seva informació personal.
07/04/2022
Accés a la història clínica de pacients difunts
CNS 27/2021
Atesa l’especial naturalesa de la informació de salut i les disposicions de la legislació d’autonomia del pacient i de protecció de dades, en principi caldria reconèixer un dret d’accés preferent a l’HC del difunt a les persones amb un vincle, per raons familiars o de fet, més proper al difunt, com podrien ser el cònjuge, els fills o els pares. Aquest accés no exclou la possibilitat d’altres accessos ateses les circumstàncies concretes. Vistes les previsions normatives (art. 3 LOPDGDD), i que en principi els hereus tenen una vinculació per raons de fet amb el causant, sembla clar que aquests han de tenir accés a l’HC del difunt, tot i que no hi hagi vinculació per raons familiars.
18/05/2021
Denegació d'accés als expedients disciplinaris oberts a un col·legiat difunt
IAI 17/2021
A l’accés a les dades d’una persona difunta, no resulta d’aplicació el límit derivat de la normativa de protecció de dades personals.
08/04/2021
Total de pàgines: 4