S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Adeqüació d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere a la normativa de protecció de dades
CNS 8/2012
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere analitzat, es fa necessari concretar exactament quins són els intervinents en el Projecte, definir i concretar les finalitats a complir, en connexió amb el marc normatiu sectorial concret que habilita el tractament de dades per a cada intervinent, així com revisar quines dades ha de tractar cada intervinent i concretar el mecanisme d’obtenció de dades, entre d’altres qüestions. Cal revisar i concretar la definició dels fluxos informatius que es preveu fer. Es recomana que es revisi el contingut del formulari de prestació del consentiment i de compliment del deure d’informació, i que s’analitzi les repercussions que per al Projecte pot tenir el desenvolupament d’altres sistemes d’informació sobre violència domèstica i de gènere. També es fa avinent que el contingut del fitxer que l’Ajuntament ha creat, ha de ser coherent amb el contingut del Projecte.
20/03/2012
Cessió d'informació personal entre administracions als efectes del control del dipòsit de fiances
CNS 10/2012
La cessió de les dades i documents que consten en els expedients d'ajuts per al pagament de lloguers a un ens de dret públic de la Generalitat, per tal que aquest pugui exercir la inspecció sobre l'obligació que tenen els propietaris d'habitatges arrendats de dipositar la fiança en el Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes, requereix, a manca d'habilitació legal, el consentiment de les persones titulars de les dades.
29/02/2012
Publicació de dades de persones difuntes al web municipal
CNS 5/2012
La normativa de protecció de dades no és d'aplicació a les persones difuntes. Per tant, la publicació de les dades relatives al nom, edat i fotografia del difunt, juntament amb el fet de la seva mort, no requereix el consentiment de la família, però aquest consentiment és necessari per a la publicació del lloc i data de la celebració del funeral, atès que es dóna informació sobre un acte que forma part de la vida familiar que, fins i tot, podria revelar dades relatives a les creences, no només de la persona difunta, sinó també d'altres integrants de la família o de l'entorn més proper de la persona difunta.
17/02/2012
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es regula el Registre oficial d'empreses proveïdores de material vegetal
PD 34/2011
24/01/2012
Difusió de dades d'alumnes a la intranet d'una Universitat
CNS 41/2011
La publicació a la intranet d'una Universitat, mitjançant un directori, de les dades dels seus alumnes per tal que el professorat pugui contactar amb ells per motiu dels seus estudis, així com per facilitar el contacte entre els alumnes, constitueix una cessió de dades que, atesa la manca d'habilitació legal, requereix comptar amb el seu consentiment, el qual pot obtenir-se a través de diferents mitjans, com ara, mitjançant l'enviament d'un correu electrònic sempre que es reuneixin els requisits establerts a l'article 14 del RLOPD.
12/01/2012
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat
PD 28/2011
01/12/2011
Obtenció del consentiment per a l'aplicació de descomptes en un servei públic i cessió a altres gestors del servei.
CNS 33/2011
No es considera ajustat a la normativa de protecció de dades sol·licitar en la mateixa clàusula un consentiment per al tractament de dades per part de l'entitat i per part de terceres empreses de forma generalitzada o indistinta. Cal informar els usuaris que les seves dades es recullen per tal que l'entitat efectuï determinat descompte i, de forma diferenciada, sol·licitar el consentiment per a cedir les dades a terceres empreses (art. 11 LOPD). Quan s'incorpori una nova empresa al projecte no cal fer una nova comunicació a tots els usuaris registrats abans de cedir les dades (ni, lògicament, serà necessari rebre justificants de recepció), sempre que la informació es doni en els termes apuntats en aquest dictamen (concreció suficient de la finalitat del tractament, del tipus d'activitat de les empreses, i actualització del llistat d'empreses en la pàgina web de l'entitat). En aplicació de l'article 5.4 de la LOPD, no és necessari que les empreses destinatàries de les dades informin els usuaris, sempre que aquests hagin estat informats prèviament per l'entitat.
11/10/2011
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea el Registre de plantacions fruiteres de Catalunya
PD 21/2011
10/10/2011
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació de dades entre la policia i els centres educatius per la detecció d'alumnes en situació de risc
CNS 27/2011
Els centres educatius estan legitimats per poder tractar les dades personals dels seus alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora que tenen atribuïdes, sense necessitat de comptar amb el seu consentiment o el del seu representant legal. Així mateix, entre d'altres supòsits analitzats, poden comunicar determinades dades a la policia de proximitat, sense consentiment, per contrastar la informació que es té sobre un determinat alumne, en la mesura que aquesta cessió es fonamenti en la protecció de l'interès del menor i s'emmarqui dins la funció educativa que el centre té atribuïda per la LO 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
07/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre educatiu
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Total de pàgines: 37