S'han trobat 16 resultats amb els descriptors Interès legítim
Comunicació d'informació per part d'una escola sobre les activitats organitzades per terceres entitats
CNS 38/2022
La comunicació per part de la Fundació a les famílies i a l’alumnat major de 14 anys, d’informació sobre activitats d’entitats externes pot tenir suficient base jurídica en l’interès legítim (art. 6.1.f) RGPD), sempre que es refereixi a activitats o entitats vinculades o relacionades amb el caràcter propi de les escoles de la Fundació, i sempre que la Fundació apliqui les garanties específiques que s’exposen en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen.
15/12/2022
Comunicació de dades pseudonimizades de pacients al laboratori farmacèutic que subministra la medicació
CNS 28/2022
L’hospital podria comunicar dades pseudonimitzades relatives a la salut dels pacients tractats amb medicaments d’ús compassiu al laboratori farmacèutic que facilita el medicament per a fins de recerca clínica (article 9.2.j) RGPD i apartat 2.d) de la DA 17a LOPDGDD) sobre la base de l’interès legítim perseguit pel laboratori.
02/11/2022
Enregistrament i retransmissió de competicions esportives al municipi
CNS 26/2022
La captació, l’enregistrament i la difusió d’imatges de persones físiques identificades o identificables al pavelló municipal, constitueix un tractament de dades personals sotmès als principis i obligacions de l’RGPD, que podria resultar lícit als efectes de l’article 6.1.f) RGPD, sempre que s’apliquin les garanties específiques, específicament, en relació amb el deure d’informació i amb el principi de minimització. Convé aclarir les responsabilitats dels subjectes intervinents per tal de determinar qui ostenta la condició de responsable del tractament, així com la justificació de la utilització de mecanismes basats en la intel·ligència artificial.
13/10/2022
Possibilitat de publicar al web del Departament els telèfons i les adreces de correu electrònic
CNS 36/2021
El telèfon i l’adreça de correu electrònic, sempre que es pugui associar directament o indirecta a una persona física, són una dada personal el tractament de la qual s’ha d’adequar als principis i garanties de la normativa de protecció de dades. La publicació de les dades relatives al nom de l’establiment, el domicili industrial de l’establiment, telèfon, adreça de correu electrònic, web, enllaç directe a la ubicació en mapa i coordenades de localització geogràfica de les empreses inscrites al RIAAC, pot basar-se en el consentiment de les persones afectades. La difusió d’aquestes dades també pot basar-se en les previsions dels articles 19.3 LOPDGDD i 6.4 RGPD, sempre que s’ofereixi a les persones afectades la possibilitat de demanar l’exclusió de la seva empresa de la difusió.
06/09/2021
- ÀMBIT SECTORIAL
- Agricultura
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades pseudonimitzades
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi licitud
- Consentiment
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- Principi minimització
Inclusió de totes les persones empadronades en un mateix domicili en els volants o certificats d'empadronament
CNS 24/2021
La inclusió en els certificats o volants d’empadronament del nom i cognoms de totes les persones empadronades en un mateix domicili, a sol·licitud d’una de les persones empadronades, pot emparar-se en el consentiment de totes les persones afectades o, a manca de consentiment, en l’interès legítim de la persona sol·licitant, llevat que existeixin circumstàncies en el cas concret que, després de fer la ponderació escaient, hagin de comportar la prevalença del dret a la protecció de les dades personals de la resta de persones afectades. A aquests efectes, resulta d’especial importància informar de la comunicació a les persones afectades amb caràcter previ als efectes que puguin exercir, si escau, el dret d’oposició.
18/05/2021
Aportació de factures en un procés judicial
IP 304/2018
La persona denunciant es queixà que l'Ajuntament havia lliurat a una empresa còpia d'algunes factures seves -sense el seu consentiment-, qui al seu torn les hauria aportat en un procés judicial iniciat contra la persona denunciant per reclamació pecuniària. La denúncia s'arxivà, ja que de la documentació aportada per l'Ajuntament no s'inferia que hagués comunicat dades seves, i es tractava d'al·legacions sense suport probatori. A més, tot indica que, d'haver-se produït una comunicació de dades, aquesta estaria emparada per l'article 7.f) de la Directiva 95/46/CE, per la concurrència d'un interès legítim.
02/06/2020
Publicació d'un llibre de commemoració amb imatges de l'escola i la comunitat educativa
CNS 9/2020
El consentiment de les persones físiques que actualment formen part de la comunitat educativa o que n’han format part, suposa una base jurídica adequada i suficient per a la publicació de fotografies d’aquestes persones en el llibre commemoratiu (art. 6.1.a) RGPD). Pel que fa a fotografies de persones físiques identificades o identificables que ja no formen part de la comunitat educativa, la seva publicació en el llibre commemoratiu pot trobar base jurídica suficient en l’article 6.1.f) RGPD, en connexió amb la LO 1/1982, sense haver de disposar del consentiment dels afectats, sempre que la Fundació apliqui garanties específiques.
01/04/2020
Lliurament a una candidatura a les eleccions d'un Col·legi professional d'un llistat dels seus col·legiats
CNS 48/2019
En atenció a les previsions estatutàries examinades, resultaria justificat lliurar un llistat dels col·legiats amb dret de vot a les eleccions a la Junta de Govern, en què constin el seu nom, cognoms i adreça de correu electrònic, a la persona que l’ha sol·licitat, un cop hagi estat proclamada llur candidatura, als efectes d’enviar-los informació electoral per correu electrònic.
08/10/2019
Enviament d'informació sobre productes i serveis per part d'una empresa que gestiona un servei públic
CNS 2/2019
La societat podria enviar per correu postal la informació sobre l’exposició a que fa referència la consulta a tots aquells clients que han acceptat la recepció de comunicacions promocionals, sobre la base jurídica del consentiment de l’interessat. Aquesta comunicació no es podrà efectuar als clients que varen denegar el seu consentiment a la recepció de comunicacions promocionals. Per aquells clients que han deixat en blanc les caselles relatives al consentiment respecte de la recepció de comunicacions promocionals quedaria oberta la possibilitat d’efectuar aquesta comunicació en base a l’interès legítim de l’empresa. Quan la comunicació objecte de la consulta s’efectuï per mitjans electrònics, se li aplicarà el règim especial configurat per la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic. En conseqüència no es podrà trametre aquesta informació als usuaris que varen denegar el seu consentiment a la recepció de comunicacions comercials o que varen deixar les dues opcions en blanc. La tramesa en un futur de comunicacions similars a les exposades en la consulta basant-se en un interès legítim propi o d’un tercer, requerirà analitzar i documentar l’existència de l’interès legítim preponderant respecte d’aquells clients que han deixat en blanc les caselles relatives al consentiment en relació a les comunicacions promocionals. Per a les comunicacions per correu electrònic caldrà en tots els casos el consentiment exprés del client.
29/01/2019
Elaboració d'una base de dades obtingudes de diverses webs amb finalitat informativa
CNS 46/2017
L’organisme autònom disposa d’habilitació per poder adreçar-se i tractar dades de contacte de les persones al servei de l’Administració de la Generalitat, dels ens locals de Catalunya i de les universitats catalanes, en exercici de les seves funcions, d’acord amb l’article 6.2 LOPD, i si escau l’article 6.1.e) de l’RGPD. Més enllà d’aquests col·lectius, la recollida de dades de contacte d’altres persones requeriria el seu consentiment o una altra de les habilitacions previstes a la normativa de protecció de dades. Si les dades es recullen d’un web, caldrà informar les persones afectades en el termini de tres mesos des del moment en què es recullin i incloure les previsions dels articles 5.4 i 5.1 a), d) i e) LOPD. Aquestes consideracions serien aplicables tant si els contactes són de persones que resideixen a Catalunya com si resideixen fora de Catalunya.
23/10/2017
Total de pàgines: 2