S'han trobat 737 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Captació i posterior publicació de fotografies de diferents actes organitzats al municipi
CNS 9/2016
La LO 1/1982 habilita la captació, a través de fotografies, de la imatge de persones identificables que apareix com a merament accessòria en diferents actes organitzats al municipi per a la seva posterior difusió en una revista, amb finalitats divulgatives o informatives de l'acte públic en qüestió. En atenció al superior interès del menor, la difusió legitima a Internet de fotografies de menors efectuades durant la celebració d'actes realitzats a la llar d'infants municipal hauria de limitar-se a les persones de la comunitat educativa, a través de la implantació de mecanismes d'identificació i autenticació.
11/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Denegació d'accés a informació sobre determinats llocs de treball de l'Administració de la Generalitat
IAI 4/2016
El dret a la protecció de dades de caràcter personal no impedeix l'accés de qualsevol ciutadà a informació sobre els llocs de treball d'una determinada escala relativa al codi del lloc de treball, localitat, unitat d'adscripció, si el lloc està ocupat o vacant, si ho està per funcionari de carrera o interí, tipus de provisió, si existeix reserva de plaça i si el lloc està subjecte a amortització. En canvi, la informació sobre el motiu de la reserva de plaça pot resultar desproporcionada, atesa l'afectació que pot tenir per a la vida privada de la persona afectada la revelació d'aquesta informació. L'accés a la informació del codi del lloc de treball del sol·licitant i de la seva unitat d'adscripció, forma part del dret d'accés previst a l'article 15 de l'LOPD, per la qual cosa no hi hauria cap impediment a que hi pugui accedir.
03/02/2016
Captació i difusió de la imatge de les persones intervinents en actes públics
CNS 64/2015
La captació i la posterior difusió de la imatge de les persones que apareguin com a merament accessòries o de forma secundària en actes de l'Associació (públic assistent o participants en actes d'inauguració, una conferència, un curs, un acte divulgatiu obert al públic organitzat per l'Asssociació, etc), per a una finalitat informativa o divulgativa, té suficient habilitació legal, als efectes dels articles 6.1 i 11 de l'LOPD, de manera que no és necessari recollir prèviament el consentiment d'aquestes persones (LO 1/1982).
22/12/2015
Cessió de dades i accés als sistemes d'informació per a la realització dels reconeixements mèdics d'embarcament marítim
CNS 60/2015
Examinada la proposta de conveni presentada, es considera que l'accés a dades de la història clínica de les persones que ho hagin autoritzat es considera adequat, tot i que caldria modificar determinades previsions establertes en el model d'obtenció del consentiment que figura com annex a la proposta, com també convindria establir previsions per limitar la informació a la qual s'accedeix a la mínima necessària per assolir la finalitat pretesa. Per altra banda, es considera necessari incorporar-hi informació sobre el registre d'accessos i la protecció de les xarxes de comunicacions, així com la previsió que ambdues entitats actualitzaran llurs documents de seguretat.
17/12/2015
Gravació de la conversa i captació de la imatge del personal municipal d'atenció ciutadana
CNS 58/2015
La captació de la imatge i de la veu dels treballadors de l'Ajuntament per un ciutadà requereix, com a norma general, el consentiment previ de l'afectat. Tot i així, en alguns supòsits es pot entendre que existiria un interès legítim que podria habilitar aquest tractament, sent necessari que el ciutadà compleixi amb els principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades. En el present cas, la captació de la imatge amb la finalitat d'identificar el treballador fàcilment resultaria un tractament de dades desproporcionat. També ho seria l'enregistrament de la veu amb la finalitat de tenir constància de la presentació d'un escrit davant l'Ajuntament o de la informació sol·licitada a l'Ajuntament. Ara bé, enregistrar-la amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats pot disposar d'habilitació en determinats supòsits.
03/12/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- RÈGIM SANCIONADOR
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Exercici del dret de cancel·lació per part d'un professional col·legiat
CNS 53/2015
Cal donar sempre una resposta a qualsevol persona que exerciti un dret de cancel·lació, independentment que la cancel·lació sol·licitada sigui o no procedent. En el cas examinat, les dades personals de la persona col·legiada han deixat de ser pertinents i necessàries per a la finalitat per a la qual han estat recollides, i la seva conservació no trobaria a priori justificació en les disposicions que poden resultar d'aplicació. Així doncs, les dades del col·legiat relatives a la seva consulta davant l'assessoria jurídica del col·legi professional s'haurien de bloquejar i, si escau, suprimir.
30/10/2015
Adequació dels Protocols de pagament de factures a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 49/2015
En el Protocol de pagament telefònic mitjançant targeta de crèdit, l'operador no hauria de facilitar cap dada personal del client a l'interlocutor, i s'hauria de preveure la conservació d'unes mínimes dades necessàries a efectes de comprovació posterior de la transacció. En el Protocol de procediment telefónic per al canvi de compte de pagament per domiciliació bancària, l'operador hauria de confirmar, també, el número de pòlissa -o de pòlisses- a les quals el titular vol assignar el nou número de compte; un cop realitzat el canvi de compte corrent s'hauria de comunicar al titular del compte el canvi realitzat, i s'hauria d'identificar l'operador que fa la transacció de canvi de compte bancari. Si l'empresa enregistra les trucades a què es refereixen els Protocols, haurà d'informar els clients del fet que s'està enregistrant la trucada (article 5 LOPD).
21/10/2015
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual s'aprova el reglament de turisme de Catalunya
PD 14/2015
10/09/2015
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització
Total de pàgines: 74