S'han trobat 738 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Necessitat d'incloure un avís relatiu a l'enregistrament de trucades telefòniques per part de la policia local
CNS 17/2008
El fitxer d'enregistrament de trucades realitzades a la policia local d'un municipi, està sotmès a la LOPD. Pel que fa a l'exclusió del compliment del deure d'informar (article 5 LOPD), només es pot produir per la concurrència d'una afectació per la Defensa Nacional, la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals, però no administratives (art. 24.1 LOPD), tenint en compte la STC 292 /2000. En relació a les trucades fetes a la policia local, només es pot excepcionar el deure d'informar quan la finalitat sigui l'exercici de funcions de la policia local directament i concretament vinculades amb la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals. En qualsevol altre cas, per a la resta de trucades efectuades, cal donar compliment al deure d'informar en els termes establerts per la LOPD.
01/01/2008
Accés a les dades del padró municipal per part d’una Regidoria d’un Ajuntament per difondre un programa de formació.
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
Obtenció dels serveis de “Google Analytics” i legislació de protecció de dades personals
CNS 1/2008
Contractació dels serveis de "Google Analytics" per part d'una entitat de dret públic per tal de millorar el rendiment de la pàgina corporativa, la informació i els serveis prestats al ciutadà. La informació que es tracti pot contenir dades de caràcter personal. L'adreça IP es considera dada personal sempre que faci identificable una persona física determinada. Es recomana sotmetre el seu tractament als principis i obligacions de la LOPD, en especial, el deure d'informació i el principi de consentiment.
01/01/2008
Accés a dades del padró per part de l'encarregat del tractament
CNS 7/2007
Comunicació de dades del padró municipal a un tercer contractat pel propi ajuntament per a la realització d’un estudi sobre les situacions de dependència de la gent gran del municipi. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i, en el supòsit que es planteja, sent que el tercer contractat és encarregat del tractament, amb les obligacions que això comporta, segons la LOPD no es considera comunicació de dades a un tercer. El tercer contractat per l’ajuntament haurà de complir amb el deure d’informació als interessats dels quals es recullin dades personals.
01/01/2007
Instal·lació de càmeres de videovigilància en un establiment d'un municipi
CNS 12/2005
Les dades relatives a persones físiques identificades o identificables constituïdes per imatge i so són dades personals. En la instal·lació i utilització dels dispositius de videovigilància caldrà tenir en compte els principis de qualitat de les dades, de proporcionalitat, d'idoneïtat i d'informació als afectats per tal de respectar degudament els drets dels ciutadans i assegurar l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició i complir amb la resta d'obligacions de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
01/01/2005
Cancel·lació de dades personals tractades per les administracions públiques
CNS 17/2005
La normativa de protecció de dades s'ha d'interpretar de forma conjunta amb la normativa relativa al tractament dels arxius i documents generats per l'Administració pública, que pot imposar l'obligació de mantenir i conservar la documentació fins i tot una vegada ha conclòs l'actuació administrativa i s'ha acomplert la finalitat pública que va justificar la recollida i el tractament de les dades. L'exercici del dret de cancel·lació de dades pot quedar limitat però el responsable del tractament ha de donar resposta expressa a la sol·licitud de cancel·lació.
01/01/2005
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Cancel·lació de dades de centre salut tractades per a l'expedició de factures.
PT 43/2017
La reclamació interposada s'estima per motius formals i es desestima en quant al fons. En primer lloc, s'estima per motius formals, ja que l'empresa havia d'haver admès la sol·licitud de cancel·lació de la persona ara reclamant quant aquesta la va presentar a les oficines d'atenció al públic. En segon lloc, es desestima per raons de fons, atès que no hi ha cap element que permeti inferir que l'empresa no va procedir efectivament a la cancel·lació sol·licitada, la qual dona lloc al bloqueig de les dades, el que no impedeix el seu tractament per a l'atenció de possibles responsabilitats.
Total de pàgines: 74