S'han trobat 96 resultats amb els descriptors Dades anonimitzades
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació del model de consentiment informat d'un centre d'estudis epidemiològics a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 26/2014
Es valora positivament la formalització de l'obtenció del consentiment dels pacients que participen en un estudi a través del Full de consentiment, sens perjudici que caldria puntualitzar que la cessió de les "dades clíniques i del tractament" al Centre d'estudis, es limitarà, només, a les que siguin rellevants als efectes de l'estudi (article 4 LOPD); que es recomana identificar el centre hospitalari responsable que sol·licita el consentiment al pacient; que seria convenient recollir el DNI del pacient o el CIP, etc, per tal d'evitar confusions entre diverses persones amb els mateixos nom i cognoms; i que caldria informar sobre la possibilitat de revocar el consentiment i sobre la possibilitat d'exercir els drets ARCO en relació amb les dades tractades en fitxers del Centre d'estudis.
21/05/2014
Comunicació a una persona col·legiada d'informació del seu Col·legi professional que pot incloure dades de tercers
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Contractació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Exercici del dret d'accés a les imatges gravades per les càmeres de videovigilància de la comissaria de la policia local
CNS 20/2014
Un agent de la policia local podria accedir a les imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades per l'Ajuntament a la recepció de la comissaria en exercici del seu dret d'accés de la LOPD, llevat que es considerés pertinent denegar-li per la concurrència d'algun dels supòsits previstos a la normativa de protecció de dades. Si aquest accés pogués afectar també imatges de terceres persones es requeriria la seva dissociació prèvia amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment previ dels afectats. Si la petició però respon a l'exercici del dret d'accés de la LRJPAC haurà de facilitar-se d'acord amb el seu article 37.
29/04/2014
Informe en relació amb el Projecte de Decret que modifica el Decret 67/2010, de 25 de maig, pel qual es regula el sistema de notificació de malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics al Departament de Salut
PD 3/2014
01/04/2014
Accés a dades de les històries clíniques generades pels tractaments de reproducció assistida
CNS 3/2014
Les dades referides als membres d'una parella que es sotmet a un tractament de reproducció assistida són dades protegides per l'LOPD. L'home que és parella de la dona que consta com a titular de la HC en centres de reproducció assistida, té dret d'accés a les dades pròpies (LOPD, la legislació sanitària Llei 14/2006). L'accés per part d'un dels membres de la parella a les dades de l'altre membre, contingudes en documents compartits, és una cessió (article 11 de l'LOPD), de manera que, a manca del consentiment exprés del titular, caldria eliminar del dit document les dades que són titularitat de l'altre membre de la parella, sens perjudici de determinats accessos habilitats. Les dades relatives als preembrions poden considerar-se informació titularitat dels dos membres de la parella, de manera que ambdós tindrien dret d'accés als documents que contenen aquesta informació.
26/02/2014
Utilització de drones amb finalitats civils o comercials
CNS 58/2013
La utilització de "drones" amb finalitats civils o comercials, en la mesura en què no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais púbics, la captació només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries en esdeveniments públics i que, si es tracta d'un espai tancat, tret que les imatges també apareguin com a merament accesòries en esdeveniments públics, es requerirà el consentiment, el qual haurà de ser exprés i per escrit, si la captació té lloc en espais que, per la seva naturalesa o caracteristiques, podria comportar revelar dades especialment protegides. Per la seva part, la utilització de "drones" en el marc de la vida privada o familiar restarà exclòs de la LOPD.
18/12/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Smart cities
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Possibilitat de realitzar pràctiques de pilotatge de "drones" en espais públics i privats
CNS 54/2013
La realització de pràctiques de pilotatge amb "drones" per diferents indrets d'un municipi, en la mesura en que no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa al règim establert a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se aquesta captació d'imatges caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais públics, només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries, i que, si es tracta de l'interior de l'església del municipi, requerirà comptar amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats. En qualsevol cas, les imatges només es podran conservar pel període de temps estrictament necessari per donar compliment a la finalitat pretesa.
12/11/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades religió o creences
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Informe en relació amb el Projecte de Decret d'organització i funcionament de l'Institut d'Estadística de Catalunya
PD 27/2013
02/10/2013
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Total de pàgines: 10