S'han trobat 96 resultats amb els descriptors Dades anonimitzades
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 17/2013
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
11/03/2013
Comunicació per part d'un ajuntament als òrgans de representació sindical d'informació relativa a les hores extraordinàries del seu personal
CNS 4/2013
Un ajuntament pot comunicar als òrgans de representació sindical la informació relativa a les hores extraordinàries del seu personal si utilitza un codi numèric en substitució del nom i cognoms de cada treballador i en garanteix la no identificació. Així mateix, els pot comunicar aquesta informació junt amb la descripció del lloc de treball si es tracta de llocs de treball que compten amb un nombre de treballadors suficientment ampli, de tal manera que identificar cada treballador requereix terminis o activitats desproporcionats.
06/02/2013
Accés dels regidors a informació sensible obrant en expedients municipals
CNS 55/2012
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
21/12/2012
Difusió al web municipal de les despeses dels membres del consistori
CNS 48/2012
Des de la vessant del dret a la protecció de dades, res impedeix donar difusió a la informació relativa als subministradors d'un ens local que tenen consideració de persones jurídiques en el seu portal web, atès que resta exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de protecció de dades. En el cas de subministradors empresaris individuals, la difusió podria trobar habilitació a l'article 53 del TRLCSP, per la qual cosa no caldria comptar amb el consentiment dels afectats. Pel que fa a la difusió d'aquella informació que fa referència a l'alcalde, als regidors o als càrrecs de confiança, tot i que no existeixi una norma amb rang de llei que requereixi la seva publicació, aquesta seria conforme amb la normativa de protecció de dades si aquestes persones, com afectades, decideixen donar-hi difusió. Dit això, no es pot descartar que la difusió de la informació pugui realitzar-se, en qualsevol cas, de manera agregada.
08/11/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades empresarials individuals
- DRETS HABEAS DATA
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Creació d'un entorn virtual per compartir informació sobre la valoració del personal docent
CNS 41/2012
La comunicació dels informes d’avaluació de les activitats d'un pla de formació, que inclou les dades de valoració dels docents, a un organisme autònom per a l’exercici de les seves funcions, constitueix una cessió de dades personals que troba habilitació a l’article 11.2.c) de la LOPD. L’accés però a aquesta informació per part dels membres d'un òrgan col·legiat d'aquest organisme autònom requereix comptar amb el consentiment previ dels docents, atès que el seu coneixement no sembla ser necessari per a l’exercici de les seves funcions. La creació d’un entorn virtual privat per compartir aquesta informació de caràcter personal, requereix l’adopció de les mesures de seguretat de nivell bàsic.
13/09/2012
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 37/2012
L'accés dels regidors a la informació d'expedients d'ajuts que poden contenir dades sensibles, requereix tenir en compte la finalitat de l'accés per tal d'avaluar-ne la proporcionalitat, sense descartar la possibilitat de donar la informació de forma anonimitzada. Pel que fa a l'accés al "Registre municipal d'entrades i sortides", no sembla que la previsió de l'article 164.3 a) del TRLMRLC pugui fonamentar un accés generalitzat dels regidors al dit Registre.
27/07/2012
Accés dels regidors a dades de padrons fiscals
CNS 33/2012
Atesa la informació personal que es pot tractar en els tres padrons fiscals (IBI, vehicles i guals), des de la perspectiva del principi de qualitat l’accés per part dels regidors al conjunt d’informació sol·licitada, en els termes plantejats en la consulta, podria forçar el dit principi. Es recomana considerar que la informació es faciliti convenientment anonimitzada, si això permet donar compliment a les funcions dels regidors. No es pot descartar un accés parcial a la informació dels padrons fiscals, sens perjudici de les possibles limitacions d’accés en relació amb determinats tipus de dades personals. No es pot descartar un accés a la informació dels padrons fiscals, relativa únicament a determinades persones, immobles o vehicles, en els casos en què es concreti la sol·licitud d’accés dels regidors en aquest sentit, en relació amb les seves funcions.
12/07/2012
Accés dels regidors a dades personals dels treballadors d'una empresa municipal
CNS 28/2012
L’accés per part dels regidors a les dades relatives a la data en què el personal de l’empresa municipal es va inscriure al Servei d’Ocupació i a la data de la seva contractació, no resulta contrari a la normativa de protecció de dades, sempre que siguin informacions necessàries per al desenvolupament de les concretes funcions de control assignades al regidor o regidors que sol·licitin l’accés. Ara bé, tenint en compte que per la informació de què es disposa la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense necessitat d’identificar els treballadors afectats, es proposa considerar la possibilitat de donar als regidors la informació sol·licitada de forma anonimitzada, de manera que els treballadors no resultin identificables.
20/06/2012
Exigibilitat de consentiment dels afectats en estudis observacionals en matèria de salut
CNS 27/2012
El tractament de dades de salut per a finalitats d’investigació exigeix el consentiment del titular de les dades o, alternativament, que es separin les dades identificatives de les clinicoassistencials, per tal d’assegurar l’anonimat de la persona física titular. A manca de consentiment o d’anonimització de les dades de salut, només es poden tractar sense consentiment si es disposa de la suficient habilitació, prevista en una norma amb rang de llei (article 7 de la LOPD). En la normativa examinada no hi ha previsions, en relació amb l’interès científic rellevant, l’elevat nombre de participants, el caràcter retrospectiu d’un estudi observacional o l’absència de risc per la salut, que permetin eximir de l’obligació de recollir el consentiment dels interessats en relació amb el tractament de les seves dades, en el context dels estudis observacionals. Això, sens perjudici que existeixi una altra habilitació en normes amb rang legal per al tractament de dades personals, en relació amb aquestes circumstàncies.
13/06/2012
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
Total de pàgines: 10