S'han trobat 96 resultats amb els descriptors Dades anonimitzades
Comunicació de les dades dels treballadors adscrits a una empresa municipal a una altra administració pública
CNS 13/2012
D’acord amb les competències que la legislació vigent en matèria d’aigües li atribueix, l’empresa pública pot requerir a un ajuntament la informació dels treballadors adscrits al seu sistema de sanejament que sigui necessària per a la preparació i el lliurament del fons d’explotació per a l’any 2011. L’accés amb aquesta finalitat però es podria veure satisfet amb un certificat del cost del personal adscrit a l’EDAR, identificat per categories, o fins i tot amb codis identificatius no desxifrables per tercers, sense incloure-hi dades identificatives. En cas que l’empresa pública sol·liciti les dades per a l’exercici de les funcions de control que li atribueix el Decret legislatiu 3/2002, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de finances públiques, pot accedir a la informació necessària per a dur a terme aquesta funció, si bé de manera proporcionada a la finalitat perseguida amb la inspecció, sense que en cap cas pugui dur-se a terme un accés indiscriminat a tota la informació personal dels treballadors.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Diverses qüestions relacionades amb la implantació d’un projecte que preveu l’ús d’aparells desfibril·ladors en llocs públics
CNS 1/2011
La posada en marxa d'un projecte que preveu l'ús de desfibril·ladors en espais públics permet la recollida d'informació personal que es pot associar a la persona atesa i, per tant, arribar a identificar-la sense requerir esforços desproporcionats. La cessió de les dades de salut enregistrades als aparells al centre de salut perquè s'incorporin a la història clínica del pacient es considera legítima en aquest cas (article 11.2.f) de laLOPD). La instal·lació d'una càmera en les cabines en què s'ubicaran els desfibril·ladors haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009 per tal de poder considerar el seu tractament legítim.
24/01/2011
Accés a informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats a un Sindicat
CNS 1/2010
La informació referent a la distribució de les hores sindicals reconegudes als afiliats està protegida per la normativa de protecció de dades personals. La comunicació de les dades, segons l'article 11 de la LOPD, ha de comptar amb el consentiment previ dels afectats o, com a excepció, amb l'habilitació clara i específica d'una norma amb rang de llei. Les normes amb rang de llei sectorials no preveuen expressament l'accés d'un afiliat sindical al fitxer de l'Administració que conté la informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats del mateix sindicat que en gaudeixen. Consegüentment, tot i que d'acord amb l'article 37.3 LRJPAC es podria considerar que el consultant té un interès legítim i directe, en la mesura que la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense conèixer la identitat de les persones afectades, d'acord amb els articles 37.4 LRJPAC i 4 de la LOPD, es considera que pot ser suficient la comunicació de la informació de manera anonimitzada.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Comunicació de dades de pacients atesos en un hospital a l’Agència de Salut Pública
CNS 9/2010
S'analitzen diverses comunicacions de dades identificatives i de salut dels pacients d'un hospital, essent el cessionari l'Agència de Salut Pública, i tenint en compte la LOPD i la normativa sectorial. En un cas concret plantejat, i en el marc de funcions eminentment epidemiològiques i estadístiques, la comunicació es troba habilitada per la normativa sectorial, però requereix l'anonimització de les dades; això, sens perjudici que la normativa pugui atorgar al cessionari funcions emmarcables en la prestació d'assistència sanitària, o bé que es compti amb el consentiment dels pacients. S'analitza també la comunicació de dades en relació amb malalties de declaració obligatòria, i la comunicació de dades de pacients en risc d'exclusió social. En termes generals, l'hospital pot sol·licitar al cessionari informació adequada i suficient respecte la seva petició d'accés a dades, i el cessionari ha de concretar o justificar suficientment la finalitat i l'habilitació legal de la comunicació.
01/01/2010
Possibilitat de publicació de determinades dades personals al tauler d’anuncis
CNS 39/2010
La publicació de les dades número TIP i còmput d'hores extraordinàries realitzades i/o pendents de compensació en el tauler de les dependències policials per controlar la seva correcta adjudicació constitueix una cessió de dades personals. En la mesura que l'ordenament jurídic vigent no preveu la seva publicitat, la difusió d'aquesta informació només serà possible si es compta amb el consentiment dels afectats o bé si es realitza de manera dissociada. La dissociació, en aquest cas, comportaria publicar un llistat únicament amb les hores extraordinàries junt amb un codi numèric assignat aleatòriament a cada policia local. Aquest codi hauria de mantenir-se en cada publicació per permetre el control de les hores assignades.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà de determinats documents que formen part d’un expedient administratiu
CNS 41/2010
Des de la perspectiva de la protecció de dades es considera que l'accés a la informació ambiental que conté dades personals s'haurà de veure restringit o limitat, en qualsevol cas, quan impliqui una afectació per a les dades que hagin de requerir confidencialitat o per a aquelles en què l'ordenament jurídic ja estableix una reserva especial. Per atorgar l'accés a la documentació prèviament caldrà analitzar la tipologia de les dades incloses, la finalitat per la qual es tracten, el règim de protecció aplicable, així com ponderar l'interès públic atès amb la seva divulgació amb l'interès atès amb la seva denegació. Si es desprèn que és possible assolir la finalitat perseguida amb l'accés sense facilitar dades personals caldrà anonimitzar la documentació obrant a l'expedient.
01/01/2010
Realització d'estudis estadístics i epidemiològics sobre morbiditat en col.lectius professionals
CNS 18/2010
La comunicació de dades de salut per a la realització d'un estudi entre administracions públiques s'ha de sotmetre al règim establert en la LOPD (article 11.2.f) i a la legislació sobre sanitat estatal o autonòmica. La comunicació d'aquestes dades requereix un procediment previ d'anonimització (article 11.3 de la Llei 21/2000, de 29 de desembre). El Servei de Prevenció de Riscos Laborals podrà rebre les dades resultants de l'estudi per adoptar decisions de nivell col·lectiu que permetin millorar les condicions de treball. La prestació de suport tècnic a l'administració cedent per part de l'administració cessionària, que comporti un accés a les dades de salut, requereix el contracte d'encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD).
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Total de pàgines: 10