S'han trobat 837 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Supòsit de comunicació de dades personals d’un empleat públic
CNS 30/2010
Atès que l'ordenament jurídic vigent preveu la publicitat de determinades dades associades a un lloc de treball, qualsevol persona pot accedir al sou, al complement específic i al complement de destinació corresponents al lloc d'un treballador públic, però no així a la nòmina concreta del treballador municipal, tret que es disposi del seu consentiment. Si les dades corresponents al sou, al complement específic i al complement de destinació no han estat publicades per l'Administració pública, es pot sol·licitar accedir a aquesta informació que té caràcter de pública en virtut del dret d'accés a arxius i registres administratius.
01/01/2010
Consulta relativa a l'accés a dades del Padró municipal d'habitants i de tramitació de l'IAE
CNS 16/2009
Es planteja la comunicació de dades del padró municipal d'habitants (PMH) i de l'IAE, dels ajuntaments a un ens públic d'una altra Administració. L'article 16.3 LBRL no habilita la comunicació de la dada relativa a l'existència d'un contracte de lloguer, per la qual cosa, i a manca d'una altra norma habilitant, la comunicació dels ajuntaments a aquest ens públic de les dades del contracte de lloguer aportat amb ocasió de la inscripció al PMH requereix el consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades de l'IAE, partint de la consideració que el dipòsit de fiança no es pot considerar un recurs públic no tributari, la comunicació de les dades que serveixen per a la gestió de l'impost, requereix el consentiment previ de les persones afectades. Consegüentment, a manca de consentiment no és permesa aquesta comunicació de dades. En tot cas, cal tenir en compte el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD.
01/01/2009
Consulta relativa a una Instrucció sobre ús de sistemes i tecnologies de la informació i la comunicació
CNS 17/2009
Es consulta sobre el contingut d'una Instrucció d'un Ajuntament, sobre l'ús de sistemes i tecnologies de la informació i la comunicació per part del personal de l'Ajuntament. Les dades dels treballadors es sotmeten a la protecció de la LOPD. La previsió relativa a la propietat de la informació continguda als sistemes d'informació municipals s'ha d'interpretar tenint en compte, especialment, el principi de consentiment i l'exercici de drets ARCO. El manteniment i comprovació del bon ús de les eines de treball, han de servir per garantir el normal funcionament del sistema. El control sobre les dites eines, ha de respectar el marc normatiu aplicable i la jurisprudència. El manteniment de determinats rastres que comporten tractament de dades personals comporta la creació del corresponent fitxer.
01/01/2009
Sistema de control horari del personal d'una Diputació provincial mitjançant empremta digital
CNS 22/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una Diputació provincial. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la modificació del fitxer de "personal" o bé, la creació i inscripció d'un fitxer específic per a aquest tractament (article 20 de la LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades biomètriques
- Empremta dactilar
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
Dret d'accés a dades de salut de familiars difunts
CNS 28/2009
El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, com a dret personalíssim, ha de ser exercit necessàriament pel titular de les dades, o bé, en els termes que prevegi la LOPD i el RLOPD, per terceres persones en nom i representació de l'interessat. La normativa de protecció de dades personals no s'aplica a les dades de persones difuntes, excepte en els supòsits indicats en l'article 2.4 del RLOPD. La petició d'accés a determinada informació mèdica d'un familiar mort no constitueix una manifestació del dret d'accés previst en l'article 15 de la LOPD, sinó que s'ha de resoldre en base a la normativa sectorial aplicable (Llei 41/2002). El centre mèdic ha de comprovar el compliment del dit article, en especial, el principi de proporcionalitat.
01/01/2009
Comunicació al Comitè d'Empresa d'una empresa pública de dades dels candidats de la borsa de treball
CNS 29/2009
La comunicació de dades personals dels candidats inclosos a la borsa de treball d'una empresa al Comitè d'Empresa, s'ha de realitzar conforme a l'article 11 LOPD. S'ha de comptar amb el consentiment previ del titular de les dades o, com a excepció, amb una habilitació legal específica. A manca d'altres previsions contingudes en normes de rang legal, l'Estatut dels Treballadors no preveu que la informació que ha de rebre el Comitè d'Empresa per al compliment de les seves funcions hagi d'incloure el conjunt de dades personals dels candidats, de manera que cal comptar amb el consentiment del candidat per poder comunicar les seves dades.
01/01/2009
Comunicació de dades de treballadors al Comitè d'empresa, Comitè de direcció i accionistes d'una empresa pública
CNS 30/2009
La comunicació de dades al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme el règim establert en l'article 11 de la LOPD; amb caràcter general l'Estatut dels Treballadors no reconeix expressament als representants dels treballadors el dret a accedir al conjunt de tota la informació sobre condicions econòmiques i laborals associada a cada treballador concret. El Comitè de Direcció pot tenir dret d'accés a les dades només en la mesura que això sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades, respectant en principi de qualitat (article 4 LOPD). Amb caràcter general, el dret d'informació a favor dels accionistes, no inclou una comunicació general de les dades de tots els treballadors, i només es pot considerar que pot existir habilitació per a l'accés dels accionistes en supòsits concrets i respecte les dades de treballadors determinats.
01/01/2009
Comunicació al Comitè d'empresa de les dades d'un contracte mercantil de treballador autònom
CNS 31/2009
La comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil formalitzat amb un treballador autònom al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme al règim de l'article 11 LOPD. Ni l'Estatut dels Treballadors ni l'Estatut del treball autònom contenen previsions generals que habilitin la comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil amb l'excepció del supòsit relatiu als treballadors autònoms econòmicament dependents,. Fora d'aquesta excepció, amb caràcter general, resulta necessari comptar amb el consentiment de l'interessat per tal de comunicar les seves dades.
01/01/2009
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Total de pàgines: 84