S'han trobat 837 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Necessitat d'incloure un avís relatiu a l'enregistrament de trucades telefòniques per part de la policia local
CNS 17/2008
El fitxer d'enregistrament de trucades realitzades a la policia local d'un municipi, està sotmès a la LOPD. Pel que fa a l'exclusió del compliment del deure d'informar (article 5 LOPD), només es pot produir per la concurrència d'una afectació per la Defensa Nacional, la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals, però no administratives (art. 24.1 LOPD), tenint en compte la STC 292 /2000. En relació a les trucades fetes a la policia local, només es pot excepcionar el deure d'informar quan la finalitat sigui l'exercici de funcions de la policia local directament i concretament vinculades amb la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals. En qualsevol altre cas, per a la resta de trucades efectuades, cal donar compliment al deure d'informar en els termes establerts per la LOPD.
01/01/2008
Instal·lació de caixers electrònics per realitzar alguns tràmits administratius, entre d'altres l'obtenció de volants d'empadronament
CNS 21/2008
La utilització de terminals electrònics que permetin obtenir volants d'empadronament directament pels ciutadans constitueix un servei d'administració electrònica l'admissibilitat del qual en principi no plantejaria problemes des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sempre que s'adoptin les mesures adequades per garantir la identificació i autenticació de les persones que utilitzin aquest servei. En aquest sentit es recomana la utilització de sistemes basats en el DNI electrònic o altres sistemes de signatura electrònica avançada. Atesa la naturalesa de les dades tractades, també podria ser admissible un sistema d'identificació basat en un usuari identificatiu i una contrasenya prèviament atorgada per l'Ajuntament.
01/01/2008
Petició d'accés a dades realitzada per part d’una universitat en relació amb un estudi
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Accés d’un regidor a determinades dades dels treballadors del consistori
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
Accés a determinada informació sobre trucades realitzades per l’equip de govern municipal
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
Difusió a la pàgina web d’una Administració pública de dades de caràcter personal
CNS 10/2008
La difusió d'informació personal a través de la pàgina web d'una Administració, tot i no tenir destinataris concrets, s'ha d'entendre com una comunicació de dades en el sentit de l'article 11 de la LOPD. La normativa vigent en matèria d'accés a la informació mediambiental podria legitimar l'accés a la informació relativa als professionals tècnics capacitats de les entitats ambientals de control, a menys que concorrin determinades circumstàncies. Per la tipologia de les dades objecte de la consulta, no sembla requerir-se la confidencialitat de les dades, en el context de la Llei 27/2006.
01/01/2008
Obtenció dels serveis de “Google Analytics” i legislació de protecció de dades personals
CNS 1/2008
Contractació dels serveis de "Google Analytics" per part d'una entitat de dret públic per tal de millorar el rendiment de la pàgina corporativa, la informació i els serveis prestats al ciutadà. La informació que es tracti pot contenir dades de caràcter personal. L'adreça IP es considera dada personal sempre que faci identificable una persona física determinada. Es recomana sotmetre el seu tractament als principis i obligacions de la LOPD, en especial, el deure d'informació i el principi de consentiment.
01/01/2008
Qüestions relatives al procediment d’inscripció al Registre d’Establiments Industrials de Catalunya
CNS 2/2008
S'estudia el procediment d'inscripció al Registre d'Establiments Industrials de Catalunya (REIC). S'analitza el tractament de dades personals referides a empresaris individuals (art. 2.3 RLOPD) i els anomenats "directoris d'empresa" (art. 2.2 RLOPD). Determinades dades que s'inclouen en el REIC tenen la condició de dades de caràcter personal, i el seu tractament resta sotmès als principis i obligacions de la LOPD i resta de normativa aplicable. L'accés a dades del Registre Mercantil per part de l'òrgan tramitador del REIC, atesa la compatibilitat de les finalitats de cedent i cessionari, no requereix consentiment específic i diferenciat per part del titular en el moment de fer la declaració. L'accés a les dades per terceres persones requereix l'acreditació d'un interès legítim.
01/01/2008
Accés a dades de funcionaris per part de representants sindicals
CNS 4/2007
Possibilitat d’accés d’un representant sindical a les dades personals dels funcionaris d’un Ajuntament amb finalitat de comprovació del compliment de les normes vigents en matèria laboral, en concret la relació nominal de les hores extres i nocturnitats. Es conclou que es requereix el consentiment dels afectats perquè la petició s’adreça a extrems respecte als quals la llei no habilita la cessió, sense que s’exclogui la possibilitat de lliurar la informació de manera dissociada, de forma que no es pugui identificar a individus concrets.
01/01/2007
Accés a dades de salut per part d’un ens públic
CNS 10/2007
Accés per part dels treballadors d’una empresa pública en matèria de salut, a les històries clíniques de determinats pacients/usuaris d’un centre hospitalari amb la finalitat d’investigació. L’accés a les dades personals dels pacients/usuaris d’un centre hospitalari s’entén com una cessió o comunicació de dades i està sotmès a allò que disposa la normativa sanitària respecte els usos de la història clínica. L’accés serà possible sempre i quan consti el consentiment del pacient per a la cessió de les dades de caràcter personal o bé que la cessió es realitzi de forma dissociada, separant les dades de caràcter clinicoassistencial d’aquelles que permetin la identificació personal.
01/01/2007
Total de pàgines: 84