S'han trobat 837 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Consulta d’un Consorci sobre la publicació de dades incloses a la relació de llocs de treball
CNS 34/2010
La publicació de la Relació de Llocs de Treball i la dels nomenaments del personal funcionari i laboral amb la informació prevista a la normativa legal que ho regula no vulnera la legislació en matèria de protecció de dades. El fet que de la publicació de la Relació de Llocs de Treball es pugui deduir la persona que ocupa un determinat lloc no hauria de representar un obstacle al compliment del principi de publicitat, atès que tant la publicació de la Relació de Llocs de Treball com la dels nomenaments és prevista en una norma amb rang de llei.
01/01/2010
Comunicació als familiars d’un advocat difunt de les claus d’accés d’un compte de correu electrònic facilitat pel Col.legi a l'advocat
CNS 35/2010
Accés al compte de correu d'un advocat difunt allotjat al servidor d'un Col·legi professional, on poden constar dades sotmeses a secret professional. A manca de cap previsió sobre el destí de les dades, es recomana que les persones implicades, de comú acord, o el mateix Col·legi professional, designin una persona, sotmesa al secret professional i sota un compromís de confidencialitat, per tal que separi la informació que forma part de l'activitat professional del difunt, que hauria de ser lliurada als socis despatx i la resta de la informació que ha de ser lliurada als hereus. Cas que això no sigui possible, es recomana retornar a les persones remitents els correus rebuts des del darrer accés al compte de correu.
01/01/2010
Criteris d’actuació en un Ajuntament pel que fa a la gestió i la tramitació de la correspondència
CNS 36/2010
El compliment dels principis i obligacions de la LOPD, especialment el règim aplicable a les dades sensibles, ha de regir la gestió i la tramitació de les dades personals per part de l'OAC, independentment de qui en sigui la persona física destinatària. Resulta legítim, en els termes de la Llei 30/1992, que l'OAC tingui accés tant a les dades que identifiquen l'emissor i el destinatari d'un document o escrit, com a les dades personals incloses en la documentació, amb la finalitat de procedir al seu registre i tramitació. No obstant això, el Dictamen fa matisacions respecte al correu que es podria qualificar com a "privat", especialment pel que fa als escrits adreçats a l'alcalde, els regidors o els grups municipals. Entre d'altres, l'opció consistent en què l'OAC no obri el correu adreçat a l'alcalde o als regidors, el deixi a la bústia corresponent i sigui el destinatari el que, en cas que el document tingui relació amb actuacions de competència municipals, el trameti a l'OAC per al seu registre, s'adequa a la normativa de protecció de dades personals. Aquestes consideracions poden ser extensibles al correu adreçat als Grups municipals.
01/01/2010
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Possibilitat de publicació de determinades dades personals al tauler d’anuncis
CNS 39/2010
La publicació de les dades número TIP i còmput d'hores extraordinàries realitzades i/o pendents de compensació en el tauler de les dependències policials per controlar la seva correcta adjudicació constitueix una cessió de dades personals. En la mesura que l'ordenament jurídic vigent no preveu la seva publicitat, la difusió d'aquesta informació només serà possible si es compta amb el consentiment dels afectats o bé si es realitza de manera dissociada. La dissociació, en aquest cas, comportaria publicar un llistat únicament amb les hores extraordinàries junt amb un codi numèric assignat aleatòriament a cada policia local. Aquest codi hauria de mantenir-se en cada publicació per permetre el control de les hores assignades.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà de determinats documents que formen part d’un expedient administratiu
CNS 41/2010
Des de la perspectiva de la protecció de dades es considera que l'accés a la informació ambiental que conté dades personals s'haurà de veure restringit o limitat, en qualsevol cas, quan impliqui una afectació per a les dades que hagin de requerir confidencialitat o per a aquelles en què l'ordenament jurídic ja estableix una reserva especial. Per atorgar l'accés a la documentació prèviament caldrà analitzar la tipologia de les dades incloses, la finalitat per la qual es tracten, el règim de protecció aplicable, així com ponderar l'interès públic atès amb la seva divulgació amb l'interès atès amb la seva denegació. Si es desprèn que és possible assolir la finalitat perseguida amb l'accés sense facilitar dades personals caldrà anonimitzar la documentació obrant a l'expedient.
01/01/2010
Realització d'estudis estadístics i epidemiològics sobre morbiditat en col.lectius professionals
CNS 18/2010
La comunicació de dades de salut per a la realització d'un estudi entre administracions públiques s'ha de sotmetre al règim establert en la LOPD (article 11.2.f) i a la legislació sobre sanitat estatal o autonòmica. La comunicació d'aquestes dades requereix un procediment previ d'anonimització (article 11.3 de la Llei 21/2000, de 29 de desembre). El Servei de Prevenció de Riscos Laborals podrà rebre les dades resultants de l'estudi per adoptar decisions de nivell col·lectiu que permetin millorar les condicions de treball. La prestació de suport tècnic a l'administració cedent per part de l'administració cessionària, que comporti un accés a les dades de salut, requereix el contracte d'encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD).
01/01/2010
Ús del cens per part dels interventors dels partits polítics acreditats en les meses en un procediment electoral
CNS 20/2010
Els partits polítics tenen dret a obtenir una còpia del cens electoral d’acord amb el que estableix l’article 41.5 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, si bé l'ús d'aquest cens s'ha de limitar als fins previstos en la mateixa LOREG, sense que pugui donar lloc a que els interventors a les meses electorals el dia de la votació puguin, a partir d’aquesta llista, controlar les persones que no han acudit a exercir el dret de vot per tal de demanar-los que vagin a votar, pràctica que de dur-se a terme afectaria clarament la privacitat de les persones atès que pot condicionar de manera injustificada el caràcter lliure i secret del dret a vot.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Règim electoral
- Cens electoral
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Partits polítics
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Total de pàgines: 84