S'han trobat 829 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre la sol·licitud d’accés a dades d’una persona menor de 14 anys, per part del seu pare, que no acredita poder exercir la potestat parental
CNS 7/2024
Atesa la normativa aplicable, no sembla que la condició de família monoparental comporti necessàriament la limitació o exclusió de l’accés a les dades del menor per part de l’altre progenitor, sempre que aquest mantingui l’exercici de la potestat parental. Sembla raonable demanar l’aportació de documentació complementària al sol·licitant, que acrediti la seva condició de titular de la potestat parental, sempre que el responsable del tractament no disposi de documentació prèvia que acrediti aquesta condició. En cas de possible conflicte entre les parts o de circumstàncies que puguin afectar l’exercici del dret d’accés per representació, també semblaria raonable donar trasllat d’aquesta petició a la mare del menor per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació del dret d’accés.
02/04/2024
Informe en relació amb el Projecte de decret de gestió de la seguretat viària en les infraestructures viàries de la Generalitat de Catalunya
PD 5/2024
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Exercici del dret d'accés en nom d'un fill menor d'edat a les dades padronals d'aquest.
PT 146/2023
El progenitor que no disposa de la custòdia del fil va exercir el dret d'accés a dades padronals en nom d'aquest. S'estima la reclamació atès que l'Ajuntament no va donar resposta al reclamant. Pel que fa al fons, es considera que l'entitat té motius per desestimar de manera justificada la sol·licitud, ja que no és procedent l'accés a la informació padronal quan de la resolució judicial que regula la custòdia es desprèn que s'ha de preservar aquesta informació quan el progenitor no custodi ha d'exercir el seu dret de visita sota supervisió de tercers o fora del domicili.
29/02/2024
Quadres de vacances amb el NIF dels treballadors; ús de l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral, i nom erroni del DPD.
PS 53/2023
Es declara que el Departament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de minimització, per haver desat en una carpeta d'ús compartit entre les unitats d'una Subdirecció general els quadres de vacances dels treballadors d'aquestes unitats, que contenien el seu nom i cognoms i NIF complet de cadascun (el NIF és excessiu).
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va acordar arxivar 3 fets denunciats: 1) un, referit a la recepció d'un correu sospitós de suplantació d'identitat (phishing): es va arxivar perquè el Departament va confirmar la veracitat del correu i de la identitat de la persona remitent, qui va enviar el correu en exercici de les seves funcions; 2) un segon, referit a la petició del Departament perquè el denunciant fer ús del l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral: es va arxivar atès que finalment la persona denunciant no en va fer ús; i 3) un tercer, sobre la identificació errònia del DPD: es va arxivar atès que aquesta errada no va impedir que la persona denunciant pogués comunicar-se amb el DPD, i en el Registre de DPD consta la informació actualitzada.
29/02/2024
Publicació d'un comunicat amb dades inexactes d'un regidor.
PS 8/2024
L'Autoritat declara que un Ajuntament ha comès una infracció per vulneració del principi d'exactitud, pel fet d'haver publicat un comunicat, en què l'equip de govern criticava el nombre elevat de denúncies presentades per dos grups municipals (GM), i assenyalava que la GAIP havia dictat una resolució d'arxivament d'una denúncia presentada per un regidor, a qui identificava amb el nom i primer cognom i el GM d'adscripció, quan en realitat la GAIP havia emès un dictamen a petició d'una consulta que l'Ajuntament li havia formulat.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part referent a la difusió del nom i cognoms i del GM d'adscripció, atès que aquesta era una informació manifestament pública. També es va arxivar la part referent a la difusió del nombre d'instàncies presentades, atès que s'emmarca en la crítica política i l'exercici del dret d'informació.
29/02/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Vida sexual
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Exactitud
Publicació imatges d'alumnes.
IP 356/2022
S'acorda l'arxivament dels diferents fets relatius al tractament d'imatges del fill del denunciant durant els cursos escolars 2021-2022 i 2022-2023. En concret, els següents: 1.- la publicació d'imatges d'alumnes, sense haver recollit abans el consentiment de les famílies, per manca de prova (presumpció innocència); 2.- la publicació d'imatges del fill del denunciant tot i haver-se oposat expressament a la publicació a les "xarxes públiques", perquè consta que l'altra progenitora sí que va autoritzar les publicacions i l'escola només ha fet publicacions pel canal privat del google drive; 3.- al protocol de l'escola de no fer aparèixer al fill del denunciant dins la fotografia, perquè es considera que aquesta actuació és una mesura per evitar el tractament de la imatge i no s'ha provat que se l'estigui apartant de l'activitat escolar; 4.- per la publicació de fotos del fill pel Google drive durant el curs escolar 2022-2023 havent-se oposat al tractament, perquè l'escola comptava amb l'autorització de la mare i les imatges captades s'emmarcaven dins la funció educativa i docent del centre.
29/02/2024
Publicació d'un anunci d'aprovació d'un projecte amb dades personals.
IP 201/2022
Resolució d'arxivament. L'Ajuntament va informar sobre unes al·legacions interposades per un grup municipal mitjançant el seu representant, i per tant, no estaríem davant de dades referides a una persona física. Amb la publicació del nom i cognoms del denunciant no es va revelar la condició com a representant del grup municipal atès que aquesta informació era pública. L'article 9.1.f de l'LTC requereix la publicació de la relació d'alts càrrecs, entre els que s'inclouen els representants locals (art. 4.2.c LTC), com és el cas del denunciant.
20/02/2024
Identitat de les persones que han accedit a la història clínica.
PT 105/2023
La persona reclamant es queixava pel fet que l'ICS no li hauria satisfet el seu dret d'accedir al nom dels professionals que haurien accedit a la seva història clínica i a la de la seva filla. Respecte d'això, escau estimar la reclamació, atès que l'ICS no va respondre la petició en el termini d'un mes previst a la normativa, i es requereix a l'entitat que comuniqui la categoria de destinataris - fora de l'àmbit del responsable del tractament - que han accedit a les dades de la història clínica de la reclamant o de la seva filla. Així mateix, l'Autoritat considera que l'article 15 RGPD no contempla el dret d'obtenir la identitat de les persones que presten els seus serveis a l'ICS i que han pogut accedir a la història clínica de les interessades.
20/02/2024
Total de pàgines: 83