S'han trobat 637 resultats amb els descriptors Dret accés informació
Revelació en el ple dels deutes d'un regidor municipal
CNS 55/2013
L'alcalde d'un Ajuntament, en exercici de les funcions que legalment té atribuïdes en matèria tributària, pot accedir, sense consentiment dels afectats, a un certificat relatiu a la situació recaptatòria dels regidors amb el consistori, així com, un cop comprovada l'existència d'un expedient de recaptació executiva, posar aquests fets en coneixement del Ple, òrgan al què li correspon el control de la concurrència de les causes d'inegibilitat o bé d'incompatibilitat sobrevinguda per ser regidor municipal, que es basen en l'existència d'un deute amb la pròpia corporació de part d'un o més regidors, d'acord amb la LOREG. Ara bé, la comunicació d'aquest certificat, amb les dades personals que hi consten, en el moment de plantejar la qüestió objecte de debat en el Ple podria no resultar ajustada a les exigències del principi de qualitat.
27/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Accés dels regidors a determinada documentació municipal
CNS 52/2013
Els regidors poden accedir als expedients de contractació de serveis municipals, així com els decrets d'alcaldia sol·licitats i, per tant, a les dades personals que hi consten, per tal de dur a terme les seves funcions de fiscalització i control dels òrgans de govern. En el cas però que hi constin dades especialment protegides, aspecte que es desconeix, l'Ajuntament ha de valorar la pertinença d'aquest accés i, si escau, facilitar-lo de manera parcial.
29/10/2013
Accés a informació municipal per localitzar familiars residents en el municipi
CNS 45/2013
L'existència d'un interès legítim i directe pot justificar l'accés a dades no només dels avantpassats residents al municipi sinó també de familiars que encara hi resideixen, als efectes de localitzar-los. No obstant això, es recomana comunicar a les persones afectades l'existència d'aquesta sol·licitud, com també la possibilitat d'oposar-se a la comunicació de les seves dades, en cas que existeixin motius justificats i legítims relatius a una concreta situació personal.
30/09/2013
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 17/2013
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
11/03/2013
Possibilitat d'incorporar el número de DNI a una targeta que permet la signatura electrònica
CNS 15/2013
Sense qüestionar la cobertura legal de la utilització del DNI en relació amb la gestió dels certificats digitals de funcionaris i treballadors públics, atès el principi de qualitat (art.4 LOPD) no s'haurien de descartar altres opcions que permetin, si escau, la utilització del DNI només per a la gestió del certificat i la signatura electrònica de documents, i que evitin la seva difusió posterior. Seria aconsellable que les entitats de certificació que emetin certificats que permeten la signatura electrònica per part de funcionaris i treballadors públics plantegin una política de certificació que eviti la difusió del número de DNI a través de la utilització de pseudònims, si aquests permeten la verificació de la identitat de la persona que signa.
04/03/2013
Accés per part d'un regidor a la documentació íntegra d'una queixa
CNS 10/2013
L'Ajuntament, abans de facilitar la documentació íntegra d'una queixa a un regidor del consistori, ha de tenir en compte si, entre la informació que s'hi conté, hi ha dades especialment protegides. En cas afirmatiu, l'accés haurà de produir-se de manera parcial, preservant el dret a la intimitat dels afectats. D'altra banda, encara que el regidor pugui accedir, en exercici de les seves funcions, a les dades identificatives de la persona que presenta la queixa, seria preferible facilitar la documentació requerida de forma anonimitzada, si fer-ho d'aquesta manera no desvirtua la legítima finalitat prevista a la normativa aplicable. Així mateix, caldrà prèviament examinar si aquesta persona ha exercit el seu dret d'oposició al tractament d'aquestes dades.
19/02/2013
Accés dels regidors a les dades de caràcter personal contingudes al Registre d'entrada i sortida d'un Ajuntament
CNS 13/2013
L'accés per part dels regidors de la corporació a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, i als documents que s'hi anoten, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que tenen atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
18/02/2013
Accés dels regidors a informació sensible obrant en expedients municipals
CNS 55/2012
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
21/12/2012
Total de pàgines: 64