S'han trobat 637 resultats amb els descriptors Dret accés informació
Accés d'un regidor a determinats expedients sancionadors municipals en matèria de trànsit
CNS 30/2014
L'accés d'un regidor a la informació continguda en els annexos d'un decret d'Alcaldia relatius a expedients sancionadors concrets sobre infraccions administratives pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar, per a l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. Atesa la pluralitat d'expedients afectats per la consulta i el caràcter especialment protegit de la informació que s'hi conté, l'accés s'ha de donar sense incloure dades que permetin identificar les persones afectades, quan la finalitat de l'accés es pugui assolir sense incloure aquest tipus de dades. L'accés a les dades de caràcter personal s'ha de sotmetre al principi de finalitat, segons el qual les dades només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació i es regeix pel deure de secret, en els termes de l'article 10 de la LOPD, i la resta de normativa aplicable.
11/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Cessió de dades dels títols de família nombrosa i de família monoparental als ens locals amb la finalitat de bonificar la quota de l'IBI
CNS 21/2014
La cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de familia nombrosa als ens locals, per tal d'aplicar una bonificació sobre l'IBI, podria estar habilitada tant per l'article 94 de la LGT, si s'ha previst en una disposició de caràcter general, com per l'article 21 de la LOPD, si té lloc entre les administracions per a l'exercici de les seves competències de foment i protecció de les famílies. Així mateix, la cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de família monoparental a un ens local, per informar de la data de publicació d'una convocatòria de subvencions per cobrir part de la quota de l'IBI podria estar emparada per l'article 21 de la LOPD, si es fa vers l'òrgan municipal competent en matèria de serveis socials.
12/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació a una persona col·legiada d'informació del seu Col·legi professional que pot incloure dades de tercers
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Contractació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Compliment del deure d'informació en l'ús de "drones"
CNS 12/2014
La manera de què disposa el responsable de l'ús de "drones" per informar als afectats de la possibilitat d'exercir els drets ARCO podria dependre dels emplaçaments en què s'utilitzen aquestes aeronaus. En espais tancats, dita informació es podria facilitar en el mateix moment en què se sol·licita el seu consentiment o, tractant-se d'una captació habilitada per la LO 1/1982, mitjançant la col·locació de cartells informatius. Aquests cartells també podrien emprar-se quan es tracti d'espais oberts delimitats. En cas contrari, el responsable podria plantejar davant aquesta Autoritat si les mesures que pretén adoptar per informar als afectats s'adeqüen a la LOPD.
17/03/2014
Accés de la persona denunciada per maltractaments a dades de la persona denunciant en un expedient en matèria de protecció dels infants i adolescents
CNS 16/2014
D'acord amb la Llei 14/2010, cal preservar la confidencialitat de la persona que ha posat en coneixement de l'administració competent l'existència d'una situació de risc. Això inclou no només l'eliminació de les dades identificatives de la persona que ha fet la comunicació, sinó també la restricció de l'accés a aquelles altres informacions que la poden fer identificable de forma indirecta.
10/03/2014
Possibilitat de difondre informació sobre un procés selectiu en el blog informatiu d'un grup municipal
CNS 8/2014
La difusió d'informació, en què consten dades personals, a través del blog d'un grup municipal podria estar habilitada per la llibertat d'informació reconeguda a l'article 20 CE, sempre que es tracti d'una informació veraç i de rellevància pública que hagi de prevaler sobre el deure de secret o en general sobre altres drets com el dret a la protecció de dades personals. En el cas examinat, i per la informació de què es disposa, no es pot concloure que concorrin aquestes circumstàncies.
06/03/2014
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a la Generalitat de Catalunya per a una consulta sobre l'autodeterminació en l'àmbit de Catalunya
CNS 11/2014
L'article 16.3 de la LRBRL habilita la comunicació de les dades del padró a la Generalitat de Catalunya necessàries per a comprovar que les persones que volen participar en una consulta tinguin la condició de veïns d'un municipi de Catalunya.
26/02/2014
Comunicació per part d'un regidor d'un ajuntament d'informació personal d'un empleat públic a un altre ens local
CNS 5/2014
En el cas concret examinat, per la informació de què es disposa, no es pot determinar si un regidor de l'ajuntament hauria obtingut, per raó del seu càrrec, informació personal d'un empleat públic d'aquest ens local, i si la revelació d'aquesta informació a un altre ens local podria vulnerar el deure de secret imposat per la LOPD.
07/02/2014
Utilització de la informació municipal per part dels regidors per relacionar-se amb la ciutadania
CNS 59/2013
El tractament posterior de la informació personal obtinguda per un grup municipal, en exercici del seu dret d'accés reconegut a la legislació de règim local, per a qualsevol altra finalitat que difereixi o no pugui considerar-se subsumible en l'exercici de les funcions que corresponguin als regidors de què es tracti, sense consentiment dels afectats o altra habilitació legal, comportaria una actuació contrària al principi de qualitat de les dades.
19/12/2013
Denegació d'accés a informació sobre els resultats de les inspeccions i controls sanitaris i d'higiene realitzats a restaurants i bars d'una ciutat
IAI 27/2016
La normativa de protecció de dades no impediria l'accés a la informació desglossada per nom i adreça d'establiment relativa a la puntuació o nivell obtingut en els controls i inspeccions en matèria sanitària i d'higiene realitzades a bars i restaurants, sens perjudici que hi puguin concórrer altres límits que impossibilitin l'accés a aquesta informació. En canvi, l'accés a les dades relacionades amb incompliments, infraccions o sancions administratives la responsabilitat de les quals recaigui en les persones físiques titulars dels establiments, no resultaria respectuós amb el dret a la protecció de dades.
09/12/2013
Total de pàgines: 64