S'han trobat 28 resultats amb els descriptors Dades persones difuntes
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Consorci sobre l’accés a informació sobre el procés assistencial d’una persona difunta.
CNS 36/2023
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, no es justifica l’accés de la persona sol·licitant a la informació sobre el procés assistencial de la persona difunta, atès que no es donen els supòsits previstos en els articles 3 de l’LOPDGDD, 16 i 18 de la Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de la autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d’informació i documentació clínica
02/02/2024
Gravació d'una trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència
CNS 27/2023
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, no hi hauria inconvenients per facilitar l’accés a les dades de la persona difunta que puguin constar en la gravació de la trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència, atès que la legislació de protecció de dades no resulta d’aplicació en aquests casos (article 2.2.b) i article 3 de l’LOPDGDD). L’accés a les dades personals relatives a la persona que va atendre la dita trucada i que puguin constar en la gravació estaria habilitat per l’article 24.1 de la Llei 19/2014, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació púbica i bon govern, en tractar-se, en principi, de dades merament identificatives relacionades amb el funcionament o la gestió de la trucada.
26/09/2023
Publicació a Internet de les actes del Ple de l'Ajuntament i del padró municipal d'habitants
CNS 34/2022
La normativa de protecció de dades personals no impedeix la difusió d’informació relativa a les persones difuntes. Les actes de les sessions del ple, pel que fa als actes debatuts, s’han de publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament sense incloure categories de dades especialment protegides, o que afectin l’honor o la intimitat o que requereixin una especial protecció. En aquest cas caldria disposar del consentiment dels afectats per poder difondre les actes, o bé difondre la informació anonimitzada. Un cop transcorreguts 30 anys poden entrar en joc les previsions de l’article 36 de la Llei 10/2001. No hi ha una base jurídica que habiliti la difusió, amb un abast general, de la informació continguda als padrons municipals d’habitants al web de l’Ajuntament, sens perjudici de la difusió d’informació anonimitzada del padró.
02/12/2022
Informe en relació amb l'Avantprojecte de Llei de Memòria Democràtica de Catalunya i informe complementari
PD 3/2022
23/05/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- Dades religió o creences
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Vida sexual
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- ENTITATS
- Administració pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
Denegació d'accés a informació sobre la seva mare difunta
IAI 12/2022
La persona reclamant pot obtenir informació sobre les quantitats percebudes per la seva mare morta amb motiu del reconeixement de la prestació econòmica per a cures en l’entorn familiar i suport a les persones cuidadores no professionals, llevat que consti l’oposició expressa de la difunta a l’accés del seu fill a la seva informació personal.
07/04/2022
Accés a la història clínica de pacients difunts
CNS 27/2021
Atesa l’especial naturalesa de la informació de salut i les disposicions de la legislació d’autonomia del pacient i de protecció de dades, en principi caldria reconèixer un dret d’accés preferent a l’HC del difunt a les persones amb un vincle, per raons familiars o de fet, més proper al difunt, com podrien ser el cònjuge, els fills o els pares. Aquest accés no exclou la possibilitat d’altres accessos ateses les circumstàncies concretes. Vistes les previsions normatives (art. 3 LOPDGDD), i que en principi els hereus tenen una vinculació per raons de fet amb el causant, sembla clar que aquests han de tenir accés a l’HC del difunt, tot i que no hi hagi vinculació per raons familiars.
18/05/2021
Denegació d'accés als expedients disciplinaris oberts a un col·legiat difunt
IAI 17/2021
A l’accés a les dades d’una persona difunta, no resulta d’aplicació el límit derivat de la normativa de protecció de dades personals.
08/04/2021
Tractament de dades de les persones col·legiades no exercents
CNS 10/2021
El Col·legi pot publicar a través de la finestreta única o comunicar a tercers la informació consistent en el nom i cognoms, número de col·legiació, titulació, dades de contacte professional (domicili professional, telèfon, correu electrònic ...) i situació d’habitació professional, amb independència de si es tracta de professionals exercents o no exercents i, en el cas d’aquests darrers, sigui quina sigui la causa del no exercici. La normativa de protecció de dades personals no s’aplica a les dades de les persones difuntes. Ni la normativa que regula la finestreta única, ni l’article 19 LOPDGDD habiliten la publicació de dades de persones col·legiades donades de baixa, o dels hereus de persones col·legiades difuntes, fossin exercents o no.
15/03/2021
Accés d'un regidor a diversa documentació de l'arxiu municipal
CNS 2/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del regidor al registre de defuncions corresponent als anys 1885-1890, 1918-1921, 1957-1959 i 1968-1969, llevat de les dades de salut que hi puguin constar (en concret dades de malalties hereditàries d’inscripcions anteriors a l’1 de gener de 1959). Pel que fa als llibres d’actes, cal donar accés al llibre d’actes, llevat que hi constin categories especials de dades de les persones a les quals afecten els acords adoptats. En relació amb la correspondència relativa als mateixos períodes, no seria ajustat a la normativa de protecció de dades facilitar indiscriminadament l’accés a la correspondència de persones vives, sinó que cal fer una anàlisi cas per cas, a la vista de l’interès del regidor en l’accés i el tipus d’informació a la qual es refereixi la correspondència.
03/02/2021
Difusió d'imatges d'esdeveniments esportius al web de l'Ajuntament i a les xarxes socials
CNS 16/2020
La difusió d’imatges de persones físiques identificades o identificables que ocupaven un càrrec públic o una professió de projecció pública, o de persones que apareguin com a merament accessòries (especialment en cas d’imatges de persones menors d’edat), en actes o esdeveniments esportius públics organitzats per l’Ajuntament, podria tenir suficient base jurídica (art. 6.1.e) RGPD), sempre que l’Ajuntament tingui en compte les consideracions que s’exposen en aquest dictamen.
15/05/2020
- ÀMBIT SECTORIAL
- Esports
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades persones difuntes
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Total de pàgines: 3