S'han trobat 28 resultats amb els descriptors Dades persones difuntes
Accés als arxius municipals amb la finalitat de dur a terme un projecte d'investigació històrica
CNS 49/2012
Es podria accedir a documents històrics de l’arxiu municipal que facin referència a persones mortes, i també a persones físiques vives, en la mesura que se superi el termini de trenta anys de la producció del document (article 36.1 de la Llei 10/2001), i els documents no continguin dades que afectin la intimitat d’aquestes persones, sense necessitat de consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades contingudes en la resta de documents, no sembla que la LRJPAC pugui servir com a norma habilitadora, per la qual cosa caldria el consentiment. No sembla que hi hagi suficient habilitació legal per accedir sense consentiment a les dades dels padrons fiscals gestionats per l’Ajuntament, en els termes que formula la consulta. L’autorització d’accés a les dades personals que es puguin contenir en els Registres Civils municipals, atesa la normativa aplicable, no correspon a l’Ajuntament.
22/11/2012
Publicació de dades de persones difuntes al web municipal
CNS 5/2012
La normativa de protecció de dades no és d'aplicació a les persones difuntes. Per tant, la publicació de les dades relatives al nom, edat i fotografia del difunt, juntament amb el fet de la seva mort, no requereix el consentiment de la família, però aquest consentiment és necessari per a la publicació del lloc i data de la celebració del funeral, atès que es dóna informació sobre un acte que forma part de la vida familiar que, fins i tot, podria revelar dades relatives a les creences, no només de la persona difunta, sinó també d'altres integrants de la família o de l'entorn més proper de la persona difunta.
17/02/2012
Accés a determinada informació d'un arxiu històric municipal
CNS 19/2011
L'accés d'una empresa a determinada informació d'un arxiu municipal que fa referència a persones vives, per tal de digitalitzar-la, constitueix una cessió de dades personals que, per a ésser legítima i a manca de consentiment, ha de comptar amb habiitació legal suficient. Examinada la normativa vigent en matèria d'arxius i documents, es considera que, en aquest cas, en la mesura que en la informació no consten dades personals íntimes o "sensibles", l'Ajuntament pot facilitar l'accés passat el termini legal de trenta anys de la producció del document, termini en què, d'una manera general, les exclusions a la consulta pública de documents queden sense efectes.
17/05/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
Comunicació de dades personals d'expedients de depuració de personal i d'altres expedients que contenen dades personals
CNS 42/2010
La comunicació de dades personals a investigadors, familiars o ciutadans en general s'ha de sotmetre al règim previst en la LOPD (articles 11 i 21). S'analitza especialment l'accés per part d'investigadors a determinats arxius que contenen dades personals, que pot produir-se amb determinades condicions exigides per la normativa aplicable, principalment, acreditar la condició d'investigadors i la naturalesa de l'estudi a realitzar, justificant la finalitat històrica, científica o cultural rellevant, i sempre que quedi degudament garantida la intimitat de persones físiques vives afectades. Si escau, pot ser adequada en determinats supòsits la signatura de clàusules de confidencialitat o d'una declaració responsable. Cal tenir en compte les previsions de la normativa estatal i catalana d'arxius i els terminis que s'hi preveuen.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Valoració de diverses qüestions relatives al fitxer "Víctimes de la guerra civil i persones represaliades pel franquisme"
CNS 33/2010
En aplicació del règim de cessió de dades (article 11 LOPD), la normativa analitzada no conté una habilitació legal legitimadora de la difusió generalitzada de dades personals de qualsevol persona "víctima de la Guerra Civil o represaliada durant el franquisme", o de terceres persones relacionades, que inclogui dades especialment protegides. Per tant, cal comptar amb el consentiment de les persones físiques afectades. A banda d'això, en el dictamen s'analitzen les exigències derivades del principi de qualitat i de la proporcionalitat, en especial en relació amb dades sensibles (article 7 de la LOPD), així com les excepcions al deure d'informar (article 5.4 LOPD) i els límits de l'habilitació per a tractar dades sense el consentiment dels titulars, fonamentada en la recollida de dades per a l'exercici de funcions pròpies de les administracions públiques (article 6.2 LOPD).
17/11/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Comunicació als familiars d’un advocat difunt de les claus d’accés d’un compte de correu electrònic facilitat pel Col.legi a l'advocat
CNS 35/2010
Accés al compte de correu d'un advocat difunt allotjat al servidor d'un Col·legi professional, on poden constar dades sotmeses a secret professional. A manca de cap previsió sobre el destí de les dades, es recomana que les persones implicades, de comú acord, o el mateix Col·legi professional, designin una persona, sotmesa al secret professional i sota un compromís de confidencialitat, per tal que separi la informació que forma part de l'activitat professional del difunt, que hauria de ser lliurada als socis despatx i la resta de la informació que ha de ser lliurada als hereus. Cas que això no sigui possible, es recomana retornar a les persones remitents els correus rebuts des del darrer accés al compte de correu.
01/01/2010
Dret d'accés a dades de salut de familiars difunts
CNS 28/2009
El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, com a dret personalíssim, ha de ser exercit necessàriament pel titular de les dades, o bé, en els termes que prevegi la LOPD i el RLOPD, per terceres persones en nom i representació de l'interessat. La normativa de protecció de dades personals no s'aplica a les dades de persones difuntes, excepte en els supòsits indicats en l'article 2.4 del RLOPD. La petició d'accés a determinada informació mèdica d'un familiar mort no constitueix una manifestació del dret d'accés previst en l'article 15 de la LOPD, sinó que s'ha de resoldre en base a la normativa sectorial aplicable (Llei 41/2002). El centre mèdic ha de comprovar el compliment del dit article, en especial, el principi de proporcionalitat.
01/01/2009
Difusió d’informació d’una base de dades de caràcter històric
CNS 3/2006
La protecció de dades és un dret fonamental i de caràcter personalíssim, per tant es necessita el consentiment de la persona afectada per tractar les dades, prèvia informació de la finalitat que es persegueix. La informació relativa a les persones difuntes no està sotmesa a la normativa de protecció de dades però, segons normativa sectorial i, amb caràcter general, si es tracta de documents que poden afectar els drets a l’honor, la intimitat o la pròpia imatge, la difusió serà possible quan hagin transcorregut els terminis establerts a la normativa aplicable.
01/01/2006
Total de pàgines: 3