S'han trobat 28 resultats amb els descriptors Dades persones difuntes
Publicació d'un llibre de commemoració amb imatges de l'escola i la comunitat educativa
CNS 9/2020
El consentiment de les persones físiques que actualment formen part de la comunitat educativa o que n’han format part, suposa una base jurídica adequada i suficient per a la publicació de fotografies d’aquestes persones en el llibre commemoratiu (art. 6.1.a) RGPD). Pel que fa a fotografies de persones físiques identificades o identificables que ja no formen part de la comunitat educativa, la seva publicació en el llibre commemoratiu pot trobar base jurídica suficient en l’article 6.1.f) RGPD, en connexió amb la LO 1/1982, sense haver de disposar del consentiment dels afectats, sempre que la Fundació apliqui garanties específiques.
01/04/2020
Accés al correu electrònic d'un col·legiat difunt
CNS 56/2019
El cònjuge d’un col·legiat difunt pot sol·licitar al col·legi professional que presta un servei de correu electrònic que li faciliti una còpia dels correus d’aquell col·legiat que estiguin en els servidors del col·legi sempre que acrediti l’existència d’un document de voluntats digitals en els termes de l’article 411-10 del CCC, en el qual es designi a aquell com a persona encarregada de l’execució de les voluntats digitals i expressament l’autoritzi en aquest sentit. Un soci del despatx professional de la persona difunta únicament podrà accedir a les dades d’aquell si hagués estat expressament habilitat a tal efecte en un document de voluntats digitals.
11/12/2019
Accés al registre d'accessos a la història clínica d'una persona morta
CNS 8/2019
El dret d’accés a l’HC que exerciten persones vinculades amb un pacient mort (art. 3.1 LOPDGDD), no inclou l’obligació de comunicar la identitat de les persones concretes que, com a personal propi del responsable del tractament, hagin pogut accedir a l’HC del difunt. Això, sens perjudici que més enllà del contingut del dret d’accés, el centre sanitari pugui facilitar aquesta informació de manera voluntària.
18/02/2019
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei sobre les voluntats digitals i de modificació dels llibres segon i quart del Codi civil de Catalunya
PD 1/2017
09/02/2017
Denegació d'accés a informació pública de l'arxiu d'un Ajuntament
IAI 20/2016
Pel que fa a les dades que no tenen la consideració d'especialment protegides, tenint en compte no només la finalitat al·legada, sinó especialment el temps transcorregut i l'aixecament de l'eficàcia dels límits previst a l'art. 36 LA, la normativa de protecció de dades no limitaria l'accés a aquestes dades. Pel que fa a les dades especialment protegides (ideologia, afiliació sindical, religió, creences, origen racial, salut i vida sexual), i que puguin afectar la seguretat, l'honor, la intimitat o la imatge de les persones (article 36.1 LA), només es podrà donar accés a la informació si la persona afectada les havia fet manifestament públiques o bé quan hagi transcorregut el termini de 25 anys des de la data de la mort o 50 anys des de la producció del document si s'ha produït la mort però no se'n coneix la data.
06/07/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a un Centre social per a gent gran
CNS 30/2016
La comunicació de dades contingudes en el Padró municipal d'habitants des de l'Ajuntament a una empresa municipal que gestiona un servei públic per comprovar la condició de veí dels usuaris, constitueix una cessió de dades que no està habilitada per l'article 16.3 de la LRBRL, perquè l'entitat cessionària no té la condició d'administració pública. No obstant això, no hi hauria impediment a l'esmentada cessió si l'empresa municipal ha establert un contracte d'encarregat del tractament amb l'Ajuntament titular del servei. També hi ha la possibilitat que l'empresa municipal, en base a l'article 11.2.c) de l'LOPD, faciliti la llista dels usuaris del servei a l'Ajuntament, el qual com a titular del servei pot fer la comprovació de la condició de veí d'aquests usuaris.
23/05/2016
Accés d'un ciutadà a la transcripció d'una trucada efectuada per un familiar seu al telèfon d'emergències 112
CNS 15/2015
La legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern habilitaria l'accés d'un ciutadà a la transcripció de la trucada efectuada per llur familiar al telèfon d'emergències 112 en motiu d'un sinistre, arran del qual va perdre la vida, en la mesura que les dades personals que s'hi contenen, relatives a la persona que va atendre la dita trucada, serien dades merament identificatives relacionades amb el funcionament o la gestió de la trucada.
09/04/2015
Conservació per l'administració tributària de dades que figuren a escriptures públiques i no són rellevants per la liquidació o la comprovació del tribut
CNS 7/2015
La normativa de protecció de dades no és d'aplicació a la informació sobre persones difuntes que aparegui en les escriptures d'acceptació d'herència. Pel que fa a la informació relativa a altres persones que aparegui en aquests documents, l'Ajuntament la pot conservar en la mesura que hagi de disposar-ne a efectes de la comprovació de la liquidació tributària.
27/02/2015
Accés a informació municipal per localitzar familiars residents en el municipi
CNS 45/2013
L'existència d'un interès legítim i directe pot justificar l'accés a dades no només dels avantpassats residents al municipi sinó també de familiars que encara hi resideixen, als efectes de localitzar-los. No obstant això, es recomana comunicar a les persones afectades l'existència d'aquesta sol·licitud, com també la possibilitat d'oposar-se a la comunicació de les seves dades, en cas que existeixin motius justificats i legítims relatius a una concreta situació personal.
30/09/2013
Accés a la història clínica de la mare biològica sense el seu consentiment
CNS 33/2013
El fill tutelat o ex-tutelat per una institució pública, té dret a accedir a la informació que sobre la seva persona estigui en poder del centre sanitari on va néixer. Això pot incloure determinada informació sobre la mare biològica. Es pot accedir a determinada informació de la història clínica de la mare en cas que aquesta hagi mort o es tracti d'un accés a dades biogenètiques dels progenitors en interès de la salut del fill. En el cas que la mare no hagi mort, l'accés a la història clínica completa de la mare per part del fill només es pot dur a terme mitjançant un requeriment judicial.
27/06/2013
Total de pàgines: 3