S'han trobat 525 resultats amb els descriptors Administració pública
Accés a informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats a un Sindicat
CNS 1/2010
La informació referent a la distribució de les hores sindicals reconegudes als afiliats està protegida per la normativa de protecció de dades personals. La comunicació de les dades, segons l'article 11 de la LOPD, ha de comptar amb el consentiment previ dels afectats o, com a excepció, amb l'habilitació clara i específica d'una norma amb rang de llei. Les normes amb rang de llei sectorials no preveuen expressament l'accés d'un afiliat sindical al fitxer de l'Administració que conté la informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats del mateix sindicat que en gaudeixen. Consegüentment, tot i que d'acord amb l'article 37.3 LRJPAC es podria considerar que el consultant té un interès legítim i directe, en la mesura que la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense conèixer la identitat de les persones afectades, d'acord amb els articles 37.4 LRJPAC i 4 de la LOPD, es considera que pot ser suficient la comunicació de la informació de manera anonimitzada.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Possibilitat d'accedir a determinades dades personals del Cadastre
CNS 2/2010
Un organisme autònom d'una Diputació provincial podrà accedir a les dades personals dels obligats tributaris que consten en el Cadastre per tal d'actualitzar-les, si aquest accés resulta necessari per a l'exercici de les funcions públiques que té assignades. Aquesta comunicació, d'acord amb el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD, trobarà legitimació en la Llei del Cadastre (aprovada pel Reial decret legislatiu 1/2004, de 5 de març), la qual permet accedir a les dades cadastrals protegides sense necessitat del consentiment dels titulars a les Administracions públiques per a l'exercici de les seves funcions púbiques, sempre amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 53.2) i del principi de qualitat de les dades personals (article 4 de la LOPD).
01/01/2010
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Possibilitat d'accedir a dades de persones que treballen en un Col.legi professional
CNS 7/2010
Els membres de la Junta o assemblea general d'un col·legi professional poden accedir a les dades de les retribucions dels diferents llocs de treball del col·legi -sense necessitat d'identificar, amb caràcter general, les persones que ocupen els llocs-, en la mesura que resulti necessari per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes en relació amb el control de l'òrgan de govern o les altres funcions que li atribueix la llei o els estatuts. Els membres de la Junta de govern o junta directiva d'un col·legi professional poden accedir-hi en la mesura que aquest accés sigui necessari per a l'exercici de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de govern, d'acord amb el que s'hagi previst expressament en els seus estatuts.
01/01/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Comunicació de dades de pacients atesos en un hospital a l’Agència de Salut Pública
CNS 9/2010
S'analitzen diverses comunicacions de dades identificatives i de salut dels pacients d'un hospital, essent el cessionari l'Agència de Salut Pública, i tenint en compte la LOPD i la normativa sectorial. En un cas concret plantejat, i en el marc de funcions eminentment epidemiològiques i estadístiques, la comunicació es troba habilitada per la normativa sectorial, però requereix l'anonimització de les dades; això, sens perjudici que la normativa pugui atorgar al cessionari funcions emmarcables en la prestació d'assistència sanitària, o bé que es compti amb el consentiment dels pacients. S'analitza també la comunicació de dades en relació amb malalties de declaració obligatòria, i la comunicació de dades de pacients en risc d'exclusió social. En termes generals, l'hospital pot sol·licitar al cessionari informació adequada i suficient respecte la seva petició d'accés a dades, i el cessionari ha de concretar o justificar suficientment la finalitat i l'habilitació legal de la comunicació.
01/01/2010
Possibilitat que els ajuntaments facilitin dades de persones estrangeres del Padró municipal d'habitants
CNS 10/2010
Tot i que l'accés per part de la Direcció General de Policia, per a l'exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya, a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la Llei de Bases del Règim Local, no resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que els ajuntaments comuniquin d'ofici a la Direcció General de Policia les dades de les persones estrangeres que s'inscriguin al Padró. En la resta de supòsits, d'acord amb el que disposa la Disposició addicional cinquena de la L.O. 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, l'obtenció de les dades del Padró municipal per part de les administracions competents que resultin necessàries per a la tramitació dels procediments previstos a l'esmentada Llei orgànica, disposa d'una via específica d'accés a través de les dades del Padró de què disposa l'Institut Nacional d'Estadística. En qualsevol cas, l'Agència ha assenyalat també que, malgrat el que s'acaba d'exposar, que constitueix el règim legal vigent, considera convenient intentar cercar una solució que permeti compatibilitzar en millor mesura la implementació de polítiques efectives de control de la permanència de les persones estrangeres a Espanya, amb el contingut essencial del dret fonamental a la protecció de dades.
01/01/2010
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Possibilitat de publicar l’adreça particular dels col.legiats d'un col.legi professional
CNS 32/2010
La difusió a través d’Internet de dades de caràcter personal ha de ser considerada com una comunicació de dades (article 11 de la LOPD). Atès que la norma aplicable al cas (article 10 de la Llei 2/1974) no preveu que es doni accés a la dada personal “adreça particular”, aquesta dada no pot ser objecte de comunicació o difusió per part del Col·legi a menys que concorri alguna altra norma amb rang legal que habiliti la comunicació o el consentiment dels titulars. La proposta del Col·legi d’adreçar un escrit als col·legiats informant que, si no comuniquen en un determinat termini la seva adreça professional el Col·legi publicarà la seva adreça personal al Registre de Col·legiats, s’ajusta en allò substancial al que seria la prestació d’un consentiment inequívoc (article 6.1 de la LOPD), que fins i tot en aquest cas podria ser tàcit, en base al que preveu, especialment, el RLOPD. Això, sempre i quan el Col·legi informi els col·legiats de tots allò que exigeix la normativa.
01/01/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
Total de pàgines: 53