S'han trobat 523 resultats amb els descriptors Administració pública
Comunicació a un ciutadà de determinats documents que formen part d’un expedient administratiu
CNS 41/2010
Des de la perspectiva de la protecció de dades es considera que l'accés a la informació ambiental que conté dades personals s'haurà de veure restringit o limitat, en qualsevol cas, quan impliqui una afectació per a les dades que hagin de requerir confidencialitat o per a aquelles en què l'ordenament jurídic ja estableix una reserva especial. Per atorgar l'accés a la documentació prèviament caldrà analitzar la tipologia de les dades incloses, la finalitat per la qual es tracten, el règim de protecció aplicable, així com ponderar l'interès públic atès amb la seva divulgació amb l'interès atès amb la seva denegació. Si es desprèn que és possible assolir la finalitat perseguida amb l'accés sense facilitar dades personals caldrà anonimitzar la documentació obrant a l'expedient.
01/01/2010
Comunicació de dades per part d'un Patronat amb destinació a tercers països
CNS 16/2010
Qualsevol comunicació de dades del Patronat amb destinació al territori d'altres països, fora del marc de la UE i l'Espai Econòmic Europeu, ha de tenir en compte el règim aplicable a les transferències internacionals de dades (TID), previst als articles 33 i 34 LOPD, especialment, si escau, l'autorització prèvia de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. La comunicació de dades en relació amb l'atorgament de beques i ajuts, si existeix consentiment previ i inequívoc del titular de les dades (article 34.e) de la LOPD), o si escau, si la TID és necessària per a la consecució de contractes entre el Patronat i el titular de les dades o bé entre el Patronat i tercers (article 34, apartats f) i g), respectivament), es podria produir sense requerir autorització prèvia.
01/01/2010
Tractament de dades personals realitzat pels ens instrumentals d'un Ajuntament
CNS 17/2010
La comunicació de dades entre un Ajuntament i un ens instrumental s'ha de sotmetre al règim general establert en la LOPD (articles 11 i 21). En els supòsits en què no es disposi d'habilitació d'acord amb aquests articles, es pot legitimar l'accés a dades personals que es tracten sota la responsabilitat de l'Ajuntament per part d'un ens instrumental, mitjançant la formalització d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD). Resulta insuficient als efectes de formalitzar un encàrrec del tractament, la substitució del contracte previst en l'article 12 citat per altres tipus d'instruccions i ordres donades pel responsable a l'ens instrumental, ja que aquestes no s'ajusten a les exigències del règim previst en la LOPD per a la figura de l'encarregat del tractament, que exigeix un acord de voluntats.
01/01/2010
Realització d'estudis estadístics i epidemiològics sobre morbiditat en col.lectius professionals
CNS 18/2010
La comunicació de dades de salut per a la realització d'un estudi entre administracions públiques s'ha de sotmetre al règim establert en la LOPD (article 11.2.f) i a la legislació sobre sanitat estatal o autonòmica. La comunicació d'aquestes dades requereix un procediment previ d'anonimització (article 11.3 de la Llei 21/2000, de 29 de desembre). El Servei de Prevenció de Riscos Laborals podrà rebre les dades resultants de l'estudi per adoptar decisions de nivell col·lectiu que permetin millorar les condicions de treball. La prestació de suport tècnic a l'administració cedent per part de l'administració cessionària, que comporti un accés a les dades de salut, requereix el contracte d'encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD).
01/01/2010
Comunicació de dades de propietaris d'animals de companyia a l'Administració competent
CNS 19/2010
El Registre general d'animals de companyia està constituït pel conjunt de dades d'identificació dels censos municipals d'animals de companyia en els quals només s'inscriuen els gats, gossos i les fures. La normativa habilita la comunicació de dades, previ requeriment de l'Administració, per part dels veterinaris respecte als animals que vacunin o tractin amb caràcter obligatori. En cas que l'activitat d'un Consell de Col·legis professionals es configuri com activitat privada, la comunicació de dades per part del Consell a l'Administració ha de comptar amb el consentiment dels afectats o amb la corresponent habilitació legal.
01/01/2010
Ús del cens per part dels interventors dels partits polítics acreditats en les meses en un procediment electoral
CNS 20/2010
Els partits polítics tenen dret a obtenir una còpia del cens electoral d’acord amb el que estableix l’article 41.5 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, si bé l'ús d'aquest cens s'ha de limitar als fins previstos en la mateixa LOREG, sense que pugui donar lloc a que els interventors a les meses electorals el dia de la votació puguin, a partir d’aquesta llista, controlar les persones que no han acudit a exercir el dret de vot per tal de demanar-los que vagin a votar, pràctica que de dur-se a terme afectaria clarament la privacitat de les persones atès que pot condicionar de manera injustificada el caràcter lliure i secret del dret a vot.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Règim electoral
- Cens electoral
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Partits polítics
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Petició d'un regidor, que demana còpia d'un expedient que es troba en seu judicial
CNS 21/2010
L'accés a l'expedient administratiu municipal relatiu al tema objecte de consulta ha de ser accessible als regidors per tal de poder exercir les seves funcions, i s'ha de distingir de l'accés a les diligències prèvies d'una causa penal instruïda per un Jutjat d'Instrucció. A banda de supòsits de denegació motivada d'accés, previstos en la normativa, l'existència d'un secret sumarial impossibilita l'accés del regidor a la informació, de la mateixa manera que si l'Ajuntament no és part en la causa. En el cas que l'Ajuntament sigui part en la causa, es podria produir un accés sempre i quan l'accés es produeixi en el marc d'una finalitat legítima, determinada i explícita, com el desenvolupament de funcions concretes legalment atribuïdes al regidor sol·licitant, com seria el cas, per exemple, de funcions directament vinculades amb el procés penal. Cal tenir en compte especialment el principi de qualitat.
01/01/2010
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Diverses qüestions relatives a la figura de l'encarregat del tractament
CNS 23/2010
Un Ajuntament pot signar un contracte d'encarregat del tractament (article 12 de la LOPD) amb una empresa per dur a terme la prestació d'un servei municipal, sempre que compti amb un fitxer de titularitat pública que prevegi com a finalitat la prestació del servei i reculli les dades personals que són necessàries, i el tractament d'aquestes dades per part de l'empresa sigui per compte de l'Ajuntament. L'encarregat (l'empresa) podrà accedir a les dades en poder de l'Ajuntament que siguin necessàries per a prestar el servei i l'Ajuntament podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'empresa en la prestació del servei. La comunicació de dades des dels fitxers privats de l'empresa a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD. La comunicació de dades entre l'Ajuntament i els seus organismes autònoms pot trobar habilitació en l'article 21 de la LOPD.
01/01/2010
Dret d'accés a la informació municipal per part de regidors de l'oposició
CNS 24/2010
Els regidors d'un Ajuntament, membres o no del govern, poden tenir accés a un llistat amb el domicili dels treballadors de l'empresa adjudicatària d'una obra finançada amb el fons especial creat per l'Estat per a la dinamització de l'economia i l'ocupació, en el cas que aquest Ajuntament tingui en el seu poder aquesta informació, en virtut del dret d'accés a determinada informació municipal que la LRBRL (article 77) els atorga únicament, però per a l'exercici de les seves funcions de control i sempre que es compleixin els principis i obligacions de la LOPD, en concret, el principi de qualitat de les dades i el deure de secret.
01/01/2010
Total de pàgines: 53