S'han trobat 525 resultats amb els descriptors Administració pública
Comunicació de dades d'abonats d'una empresa municipal a una entitat de dret públic
CNS 20/2009
Comunicació d'una societat municipal a un ens públic d'una altra Administració Pública de determinades dades dels abonats al servei de subministrament d'aigua prestat per la societat municipal. Per tal de subscriure el concert amb l'empresa municipal i recaptar les quantitats econòmiques de les fiances es considera legítima la comunicació de l'empresa municipal envers l'ens públic, sense necessitat de requerir el consentiment de les persones abonades, de les seves dades personals relatives al nom i cognoms, l'adreça (carrer, número i població), el DNI o CIF i l'import de la fiança. Es considera il·legítima la comunicació de les dades consistents en si els abonats són propietaris o llogaters del lloc on se'ls subministra l'aigua, atès que, en no ser dades necessàries per a gestionar el dipòsit de les fiances que estableix l'article 4 de la Llei 13/1996, es consideren excessives.
01/01/2009
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Dret d'accés a expedients de tramitació de queixes, denúncies i peticions
CNS 23/2009
Les persones i entitats que tinguin la condició de persones interessades en el procediment tenen dret a accedir a les dades que formin part de l'expedient de tramitació de les queixes, denúncies i peticions, d'acord amb l'article 35.a) de la LRJPAC. Això s'ha d'entendre sens perjudici de la possibilitat d'exercici del dret d'oposició per part de les persones titulars de les dades, en els termes previstos a l'article 6.4 de la LOPD.
01/01/2009
Comunicació d'informació per part d'un sindicat als seus òrgans de govern i afiliats
CNS 26/2009
Es planteja la possibilitat que el secretari general d'un sindicat com a membre d'un òrgan col·legiat d'un dels ens públics competents en matèria de salut pugui comunicar els acords i les seves intervencions en aquell òrgan col·legiat als òrgans de govern i als afiliats al sindicat. La comunicació de dades als òrgans de govern que regeixen el sindicat, d'acord amb el que preveu l'article 11.2.c) de la LOPD, és legítima per la finalitat que la justifica. La comunicació de dades als afiliats al sindicat es considera cessió de dades i només seria legitima en el supòsit en què fos habilitada per una norma amb rang de llei, d'acord amb el que disposa l'article 11.2 a) de la LOPD.
01/01/2009
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Cessió de dades dels familiars de menors atesos en un hospital, a requeriment de l'administració pública
CNS 1/2009
Es planteja la possibilitat que un hospital pugui cedir dades dels familiars dels menors atesos, a requeriment de l'Administració pública competent en matèria de protecció de menors. La normativa sobre protecció dels menors permet considerar que l'administració pública competent té habilitació legal per accedir a tota la informació que sigui pertinent, incloent la relativa a l'entorn familiar del menor. Tot i així, l'accés indiscriminat o generalitzat a totes les dades del familiar del menor de què disposa l'hospital, podria resultar contrari al principi de qualitat (article 4 de la LOPD), ja que qualsevol accés a les dades ha de ser proporcionat. Per tant, és aconsellable que l'hospital realitzi un previ exercici de ponderació, i valori, d'entre tota la informació de què disposa sobre el familiar del menor, quina d'aquesta informació pot resultar rellevant per al compliment de la finalitat legítima d'informar sobre la situació de risc del menor.
01/01/2009
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Total de pàgines: 53