S'han trobat 523 resultats amb els descriptors Administració pública
Consulta d'una Associació sobre la responsabilitat de les dades vinculades a la prestació del servei municipal de dansa per part de l'Associació, i sobre les dades del servei que l'Associació pot comunicar a l'Ajuntament
CNS 25/2010
Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Tractament de les dades contingudes en el Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 26/2010
S’analitza el supòsit en què un òrgan que requereix dades obté una “verificació positiva” de la informació, sense que s’afegeixi cap altra informació, cas que no suposa una revelació de noves dades personals i no resulta necessari requerir el consentiment de l’afectat; s’analitza també el supòsit en què l’òrgan obté una “verificació negativa”: en aquest cas, o bé, òbviament, si es modifica la informació inicial o s’afegeix qualsevol dada personal complementària, s’ha produït una cessió o comunicació de dades (articles 11 i 21 de la LOPD). En el cas de les verificacions negatives, les previsions de la LOPD poden donar suficient cobertura a les cessions de dades, sense que sigui necessari recollir el consentiment previ dels interessats. Cal tenir en compte les previsions de la Llei 30/1992 (article 78.1 i article 71.bis), i les habilitacions que es desprenen de la Llei 26/2010 (articles 35 i 36), o d’altra normativa sectorial.
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Responsabilitat de les dades vinculades a la prestació per una associació del servei municipal de dansa
CNS 28/2010
Comunicació de dades per part de l'entitat prestadora d'un servei municipal a l'Ajuntament titular del servei. Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Supòsit de comunicació de dades personals d’un empleat públic
CNS 30/2010
Atès que l'ordenament jurídic vigent preveu la publicitat de determinades dades associades a un lloc de treball, qualsevol persona pot accedir al sou, al complement específic i al complement de destinació corresponents al lloc d'un treballador públic, però no així a la nòmina concreta del treballador municipal, tret que es disposi del seu consentiment. Si les dades corresponents al sou, al complement específic i al complement de destinació no han estat publicades per l'Administració pública, es pot sol·licitar accedir a aquesta informació que té caràcter de pública en virtut del dret d'accés a arxius i registres administratius.
01/01/2010
Comunicació a un ciutadà dels llistats de preinscripcions escolars
CNS 31/2010
El pare d'un alumne exclòs en el procés de matriculació d'un centre escolar sostingut amb fons públics, com a part interessada en el procediment, té dret a accedir a les dades del domicili tingudes en compte per a l'admissió dels alumnes en el centre. Tot i que en aquest tipus d'expedient poden figurar-hi dades íntimes, les dades contingudes en els expedients de preinscripcions escolars, relatives a nom, cognoms, i a l'empadronament dels alumnes que han accedit a un centre escolar per al curs P3, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas plantejat, es pot atorgar l'accés a les dades sol.licitades sense necessitat de donar a conèixer altres dades que figuren a l'expedient administratiu i que podrien ser considerades dades íntimes.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre educatiu
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Consulta relativa a l'accés a dades del Padró municipal d'habitants i de tramitació de l'IAE
CNS 16/2009
Es planteja la comunicació de dades del padró municipal d'habitants (PMH) i de l'IAE, dels ajuntaments a un ens públic d'una altra Administració. L'article 16.3 LBRL no habilita la comunicació de la dada relativa a l'existència d'un contracte de lloguer, per la qual cosa, i a manca d'una altra norma habilitant, la comunicació dels ajuntaments a aquest ens públic de les dades del contracte de lloguer aportat amb ocasió de la inscripció al PMH requereix el consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades de l'IAE, partint de la consideració que el dipòsit de fiança no es pot considerar un recurs públic no tributari, la comunicació de les dades que serveixen per a la gestió de l'impost, requereix el consentiment previ de les persones afectades. Consegüentment, a manca de consentiment no és permesa aquesta comunicació de dades. En tot cas, cal tenir en compte el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD.
01/01/2009
Sol.licitud d'accés a consultes formulades al Registre d'Empreses Acreditades de Catalunya
CNS 18/2009
Es planteja la possibilitat que una Unitat de Recaptació Executiva pugi accedir a les consultes que s'efectuen al Registre d'Empreses Acreditades de Catalunya per intervenir en el procés de contractació en el sector de la construcció. La cessió a la Recaptació Executiva estaria legitimada per una norma amb rang de llei però, per tal que pugui ser considerada proporcional a la finalitat recaptatòria, s'han d'haver esgotat els altres mitjans menys invasius a través dels quals es pugi tenir coneixement dels encàrrecs que s'efectuen a empreses deutores i en qualsevol cas quedaria limitada als supòsits concrets en què els diners i comptes corrents de l'empresa subcontractista no siguin suficients per atendre el deute davant la Unitat de Recaptació Executiva.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats d'una empresa municipal a una entitat de dret públic
CNS 20/2009
Comunicació d'una societat municipal a un ens públic d'una altra Administració Pública de determinades dades dels abonats al servei de subministrament d'aigua prestat per la societat municipal. Per tal de subscriure el concert amb l'empresa municipal i recaptar les quantitats econòmiques de les fiances es considera legítima la comunicació de l'empresa municipal envers l'ens públic, sense necessitat de requerir el consentiment de les persones abonades, de les seves dades personals relatives al nom i cognoms, l'adreça (carrer, número i població), el DNI o CIF i l'import de la fiança. Es considera il·legítima la comunicació de les dades consistents en si els abonats són propietaris o llogaters del lloc on se'ls subministra l'aigua, atès que, en no ser dades necessàries per a gestionar el dipòsit de les fiances que estableix l'article 4 de la Llei 13/1996, es consideren excessives.
01/01/2009
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Total de pàgines: 53