S'han trobat 529 resultats amb els descriptors Administració pública
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats
CNS 5/2011
L'exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats constitueix una cessió de dades personals (art. 3 i) de la LOPD), i es troba sotmesa al règim de cessions de l'article 11 de la LOPD. Hi ha habilitació ex. art. 11 de la LOPD, exclusivament per a exposar públicament les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives en aplicació dels principis de qualitat i de finalitat (art.4 de la LOPD), per al compliment de la finalitat de l'exposició. Específicament, l'habilitació legitima la comunicació o exposició pública de nom i cognoms dels jurats, ordenats amb el corresponent número i municipi, sense que es pugui estendre l'habilitació al conjunt de dades que la LOREG preveu tractar en el context del cens d'electors, ni a les altres dades necessàries per a elaborar les llistes de jurats. Això, sens perjudici que en supòsits excepcionals sigui pertinent limitar la difusió de dades personals, de forma justificada.
25/02/2011
Exposició pública i/o lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals
CNS 9/2011
En atenció al que disposa l'article 2.3.a) de la LOPD, l'exposició pública i/o la lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals, s'ha d'entendre sotmesa a allò que disposa la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, sens perjudici del necessari respecte pel dret fonamental a la protecció de dades personals. La normativa aplicable al tractament de les dades dels electors amb la finalitat d'exercir el dret de vot, és a dir, la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, determina la forma com els electors han de poder accedir a les llistes del cens, al llarg del procés electoral, tant de forma prèvia com el mateix dia de les eleccions. L'exposició pública de les llistes del cens, en els termes apuntats, és legítima, d'acord amb la normativa vigent, sens perjudici de la sol·licitud d'exclusió de les dades de determinada persona, i dels efectes que això pot comportar, en atenció al que disposa la normativa.
25/02/2011
Cessió als ajuntaments de dades de persones beneficiàries de serveis
CNS 3/2011
Qualsevol comunicació de dades personals per part del Consorci, en tant que responsable i cedent, als ajuntaments que ho sol·liciten, s'ha de sotmetre al règim general previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Així, la participació i responsabilitat compartida dels ajuntaments en relació amb la prestació del servei a persones domiciliades al municipi, en concret, amb el cofinançament o aportació de recursos, per aplicació de la Llei 12/2007, pot legitimar la comunicació, no ja d'informació anonimitzada o dissociada, sinó de les concretes dades personals que es precisen en la consulta: nom, cognoms i servei prestat.
10/02/2011
Diverses qüestions relacionades amb la implantació d’un projecte que preveu l’ús d’aparells desfibril·ladors en llocs públics
CNS 1/2011
La posada en marxa d'un projecte que preveu l'ús de desfibril·ladors en espais públics permet la recollida d'informació personal que es pot associar a la persona atesa i, per tant, arribar a identificar-la sense requerir esforços desproporcionats. La cessió de les dades de salut enregistrades als aparells al centre de salut perquè s'incorporin a la història clínica del pacient es considera legítima en aquest cas (article 11.2.f) de laLOPD). La instal·lació d'una càmera en les cabines en què s'ubicaran els desfibril·ladors haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009 per tal de poder considerar el seu tractament legítim.
24/01/2011
Valoració de la necessitat del consentiment del ciutadà en l'exercici de funcions pròpies de l'Administració
CNS 49/2010
L’Administració responsable del fitxer té el deure de controlar que el tractament de la informació personal que es realitza a través de la PICA sigui respectuós amb el conjunt dels principis i garanties previstos en la normativa de protecció de dades, com pot ser el cas de la realització d’auditories. La no necessitat de consentiment per a l’exercici de les funcions que té atribuïdes la Intervenció General per accedir a determinades dades relacionades amb l’exercici de les seves funcions, no ha de portar a excloure aquest òrgan de les possibles auditories o altres mitjans de control del bon funcionament del sistema que pugui establir l’Administració, consideració que pot ser extensible també a altres àmbits d’actuació de la mateixa Administració. La necessitat o no de disposar del consentiment dels titulars de les dades personals per part dels usuaris de la PICA resulta irrellevant als efectes de determinar la conveniència d’excloure determinats usuaris de la PICA de l’auditoria prevista.
19/01/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Informe en relació amb el Projecte de Capítol VII del Protocol marc per a una intervenció coordinada contra la violència masclista
PD 44/2010
18/01/2011
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Traspàs de dades mèdiques d'un servei de prevenció aliè a un altre servei de prevenció aliè
CNS 51/2010
La cessió de dades de caràcter personal requereix el consentiment exprés i inequívoc de l'afectat (article 11 de la LOPD). Les empreses prestadores del servei de prevenció aliè i responsables del tractament, no poden cedir- se dades sense el consentiment exprés de la persona afectada. No obstant això, aquesta Autoritat ha vingut entenent, respecte les entitats sotmeses al seu àmbit d'actuació, que l'encàrrec del tractament per part de l'Administració pública (responsable del tractament) a una empresa que realitzi el servei de prevenció aliè, faculta el responsable per dictar instruccions a l'encarregat per a què lliuri la informació de caràcter personal a un nou encarregat del tractament (article 22.1 del RLOPD).
21/12/2010
Total de pàgines: 53