S'han trobat 367 resultats amb els descriptors Principi licitud
Publicació dels resultats d'un procés selectiu.
PS 45/2023
Vulneració del principi de licitud i de la limitació del termini de conservació. S'imputa licitud perquè es publiquen dos documents amb els resultats del procés selectiu en què consten els DNI complets dels aspirants. Segons la normativa (disposició addicional setena de la LOPDGDD), s'han de publicar els noms i cognoms més 4 xifres aleatòries del DNI.
A més, també es publiquen les signatures manuscrites de les persones signants dels documents.
Pel que fa al termini de conservació, l'Ajuntament manté publicades les llistes amb les dades personals de les persones aspirants que finalment no han estat seleccionades, mesos després de la celebració del procés selectiu.
05/09/2023
Resolució d'arxivament d'una denúncia sobre l'enviament de missatges electrònics comercials sense consentiment.
IP 320/2022
La persona denunciant es queixava que l'entitat li enviava missatges electrònics comercials sense el seu permís i després que hagués sol·licitat que no els volia rebre. Es resol arxivar les actuacions perquè no hi ha prou elements que permetin imputar la comissió d'una infracció, ja que no s'ha constatat que la persona denunciant utilitzés els canals que li havien facilitat per cancel·lar una subscripció per rebre missatges electrònics comercials.
05/09/2023
Reconeixement facial per accedir a les piscines municipals.
IP 309/2023
La persona denunciant posava de manifest que l'Ajuntament obliga als i les usuàries del servei de piscines municipals a sotmetre's a l'eina del reconeixement facial per obtenir l'abonament d'accés. Tanmateix, consultat per aquesta Autoritat, l'Ajuntament ha exposat que el registre a l'eina no és obligatori i que es pot obtenir l'abonament imprès, després de presentar la fotocòpia del DNI. En aquests termes, a banda de les manifestacions del denunciant, no es disposa de més elements que permetin sostenir que el reconeixement facial és obligatori, motiu pel qual s'arxiva la denúncia.
01/08/2023
Vulneració del principi de licitud.
PS 12/2023
Escau amonestar l'Ajuntament per 1) captar imatges de la via pública a través del sistema de càmeres de videovigilància situades a unes illes de contenidors que no es trobaven tancades ni delimitades; i 2) tractar les imatges captades per aquest sistema de videovigilància situat a la via pública, per exercir la potestat sancionadora contra veïns del municipi. S'aprecia un concurs medial entre ambdues infraccions, però només escau sancionar la infracció principal, que és la vulneració del principi de licitud pel que fa a la instal·lació d'un sistema de videovigilància a la via pública.
27/07/2023
Remissió d'instàncies particulars a una altra Administració.
PS 14/2023
S'amonesta a un Ajuntament com a responsable d'una infracció per vulneració del principi de licitud, per haver enviat a un inspector del cos de la policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra dues instàncies amb dades personals sense base jurídica, en concret, abans de l'obertura d'una informació reservada contra l'agent denunciant, i sense que concorregués un perill real per a la seguretat pública o la investigació i persecució d'un delicte.
27/07/2023
- ÀMBIT SECTORIAL
- Judicial penal
- Policial
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Publicació d'imatges de la gent gran de la Residència a les xarxes socials sense disposar de consentiment, no disposar d'un RAT en els termes previstos a l'article 30 de l'RGPD, i recollida de dades mitjançant formulari web sense fer efectiu el dret d'informació.
PS 7/2023
S'imputa a la Residència les següents infraccions: vulneració del principi de licitud per publicar imatges a les xarxes socials sense disposar d'un consentiment vàlid a tal efecte, vulneració de l'obligació prevista a l'article 30 de l'RGPD i vulneració del deure d'informació previst a l'article 13 de l'RGPD. Per contra, s'arxiven la resta de conductes també denunciades, en concret la queixa relativa a la manca d'elaboració d'una AIPD, atès que la Residència va iniciar l'activitat abans de l'entrada en vigor de l'RGPD, i en la mesura que no van quedar acreditats canvis substancials en els tractaments duts a terme per la Residència, i la queixa relativa al fet que els servidors del web de la Residència es trobarien fora de la Unió Europea, atès que s'ha pogut constatar que aquests es troben dins l'àmbit europeu.
27/07/2023
Consulta de dades d'altres Administracions Públiques.
IP 516/2021
El Departament Drets Socials (DDS) va consultar les dades tributàries de la persona denunciant que estaven en poder de l'AEAT. Aquesta actuació es considera legitima, tenint en compte que d'acord amb la Llei 12/2007 i la Llei 2/2014 habilita al DDS a consultar d'ofici, i sense consentiment previ de les persones interessades, les dades dels beneficiaris d'ajudes i les de la seva "unitat econòmica de convivència". El DDS també ha acreditat que en els formularis per sol·licitar les ajudes per la dependència s'inclou una clàusula informativa sobre la possibilitat de consultar les dades.
20/07/2023
Trucades sobre la covid-19 sense complir amb el deure d'informació.
PS 21/2023
Una persona va denunciar que havia rebut una trucada d'un call center a l'efecte que es vacunés de la covid-19, en què se li va demanar el motiu pel qual no es volia vacunar, i se li va informar que la trucada seria gravada. L'Autoritat va tramitar un procediment sancionador contra el Departament de Salut, a qui es va amonestar per no haver complert amb el deure d'informació previst a l'art. 13 RGPD. Alhora, va arxivar la resta de fets denunciats, atès que, d'una banda, es va constatar que la trucada l'havia efectuat SEMSA, per compte del CatSalut, a qui el Departament havia encarregat efectuar aquelles trucades; i d'altra banda, es va constatar que la recollida del motiu de no voler-se vacunar (per lliure voluntat) estava emparat per la normativa sanitària aplicable.
20/07/2023
Accessos a dades obtingudes de l'assistència pública per a la prestació d'assistència privada.
PS 2/2023
Una persona va denunciar que, en el marc d'una assistència sanitària privada, va rebre una carta en què se li comunicava la programació d'una prova mèdica on figurava el seu número de CIP i el seu domicili, tot i no haver-los facilitat a l'entitat privada. L'Autoritat va sancionar la fundació imputada amb una multa, per haver vulnerat el principi de licitud, en haver tractat dades provinents de l'assistència pública en el marc de la prestació d'assistència privada. També es van imputar dues infraccions més: una, per vulneració del principi de limitació de la finalitat, que no es va sancionar perquè queda subsumida en la vulneració del principi de licitud; i una altra per vulneració del deure de protecció de dades des del disseny i per defecte, que tampoc es va sancionar per concurs ideal d'infraccions.
05/07/2023
Enviament d'informació relativa al deute de les persones que van arrendar un immoble de la persona denunciant.
IP 123/2022
L'entitat denunciada va enviar les factures impagades per l'arrendatària d'un immoble propietat de la persona denunciant, a la persona denunciant atès que aquesta era la titular de la pòlissa contractada per al subministrament de l'aigua i, per tant, l'obligada al pagament de les factures. En aquest cas, amb independència del que les parts estipulessin al contracte de lloguer, l'obligada al pagament davant AGISSA era la persona propietària de l'immoble. Al respecte, val a dir que, amb posterioritat, la persona denunciant va canviar la titularitat de la pòlissa en favor d'una tercera persona que va arrendar el seu immoble i, quan aquesta va marxar de l'immoble, va demanar que se li retornés la facturació al seu nom. En aquest segon cas, la persona denunciant també va demanar a AGISSA saber el deute pendent de l'arrendatària atès que la cessió de drets i obligacions de l'esmentada pòlissa només es podia dur a terme si la denunciant assumia els imports no satisfets. Així mateix, també va al·legar que necessitava saber els imports pendents per tal de poder-los reclamar judicialment a la persona arrendatària del seu immoble, per incomplir les clàusules del contracte de lloguer. D'acord amb l'exposat, l'Autoritat va considerar que l'enviament de l'esmentada informació restava emparat per l'article 6.1 f) RGPD atès que es dugué a terme per a la satisfacció dels interessos legítims de la persona denunciant. En concret, per satisfer l'interès legítim de la denunciant d'obtenir les proves necessàries, per reclamar a la persona arrendatària de l'immoble els imports que no va satisfer.
21/06/2023
Total de pàgines: 37